Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Jeg trenger tips til dåpsønsker... hva skal man ønske til dåpen når ei jente skal døpes? Anonym poster: 147fa25fe73251416f652e57cba0e269
Jettanicole Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Klær, smykker, penger og typiske dåpsgaver man finner i sølvsmedbutikker:)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Klær, smykker, penger og typiske dåpsgaver man finner i sølvsmedbutikker:) Hehe, GULLsmeden, mener du vel Anonym poster: f97ac65ff1d8083d47ccc0e213800bb5
Bustetroll Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Jeg syntes mange av de typiske dåpsgavene er litt unødvendige jeg da... Ønske seg ting man virkelig trenger og har bruk for ville jeg gjort. Aldri helt sett poenget med gullsmykker til en baby, sølvskjeer, osv. Men : opprette sparekonto, sparegris, utstyr, album, klær, etc
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Fikk bæremeis i dåpsgave, helt supert! Anonym poster: fd8f61a3e12fe1ddacd3ee9dafdca713
Caprica Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 Jeg syntes mange av de typiske dåpsgavene er litt unødvendige jeg da... Ønske seg ting man virkelig trenger og har bruk for ville jeg gjort. Aldri helt sett poenget med gullsmykker til en baby, sølvskjeer, osv. Men : opprette sparekonto, sparegris, utstyr, album, klær, etc Enig!! Husfliden har feks fine ulltepper til vogna, gyngehest, tripp-ttapp, barnesangbok, barneservise etc
HvittHus Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Ikke sølvproduker som min første tann/hårlokk/dåpsrull etc. Blir bare stående å støve i et skap, og min erfaring er at ungene heller ikke er interessert i disse gavene etter at de blitt voksne. Gjerne sølv/gull/perlesmykker i tidløst design, og sølv til evnt bunad. Min yngste fikk perlehalsbånd til dåpen og det er hun svært glad i.
Countess Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 Et fint fotoalbum, smykke, smykkeskrin. Ellers så synes jeg det er fint å gi en sølje, om du vet at hun kommer til å få barnebunad. Klær, penger o.l..flott det, men vil man ikke heller gi noe som varer? Jeg har en bror på 12 år som har fått sølvskjeer hvert år siden han var født hos en gudmor, og han er så stolt av disse idag
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #9 Skrevet 6. februar 2013 Et stort fint smykkeskrin som kan følge de hele livet, det satte vi pris på å få. Mine jenter har hvert sitt på kommoden på mitt rom hvor vi oppbevarer de smykkene de ikke får leke med. Barnesølje til å ha på bunad har vi også satt stor pris på, blir brukt hver 17.mai, jul o.l. Noe smykker er jo greit å få, de fleste småjenter liker å pynte seg til fest. Mine synes det er kjempestas å gå i det store smykkeskrinet sitt å finne et smykke å ha på seg når de har pyntet seg. Ellers satte vi pris på slike ting som er ståltermos i god kvalitet med navnet gravert på, Bergans tursekk, fiskestang for barn, sovepose for barn o.l. turutstyr. Den store barnesangboken må jo enhver barnefamilie også ha.. Anonym poster: 62cf9d76dfa6e4e2ec309343b9275aff
Nr3_i_magen Skrevet 6. februar 2013 #10 Skrevet 6. februar 2013 Vi har brukt smykker, sølje, servise og bestikk som ikke er sølv masse. Ikke sølvkopp eller annet med gravering, men en ting er jo hyggelig å ha. Ellers vil jeg anbefale sånne sangkort http://www.singsang.com/mafs
Brillefint - Jadda! Skrevet 6. februar 2013 #11 Skrevet 6. februar 2013 smykkeskrin singsang bøker fine pledd leker med sjel:)
Vogndilla Skrevet 6. februar 2013 #12 Skrevet 6. februar 2013 (endret) Dyre bøker -asbjørnsen og moes samlede verker, den store sangboka osv. Dåpstallerken (sånn med bilde i midten og inngravert navn/vekt/dåpsdato etc.) Pent smykkeskrin som ikke er for barnslig så man kan ha det hele livet. Ett smykkesett til barn med armbånd og kjede, trenger ikke mere enn ett eller to sett. Gullhjerte. Barnesølje til bunad. Penger på konto. Endret 6. februar 2013 av EnBlå&ToRosa
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #13 Skrevet 6. februar 2013 Klær, smykker, penger og typiske dåpsgaver man finner i sølvsmedbutikker:) Hehe, GULLsmeden, mener du vel Anonym poster: f97ac65ff1d8083d47ccc0e213800bb5 ?? Finnes mange sølvsmeder også... Anonym poster: fcd0c7289e1e1e77f769ecc3d7f4d5a4
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #14 Skrevet 6. februar 2013 Da vi døpte jenta vår fikk hun veldig mye smykker, og flere smykkeskrin. Så mitt tips er å IKKE kjøpe dette, siden mange andre garantert kommer til å gjøre det. Anonym poster: fcd0c7289e1e1e77f769ecc3d7f4d5a4
peek-a-boo Skrevet 6. februar 2013 #15 Skrevet 6. februar 2013 (endret) De har mange fine smykker her: http://www.forglem-meg-ei.com/ Jeg hadde også blitt glad for praktisk servise (Babybjörn f.eks), ullteppe, bergans tursekk/barnehagesekk, årgangsvin (!), gyngehest, barnebøker (klassikere eller eventyrbøker?), gavekort på babyfotografering, Tripptrapp-stol, samlingen med Astrid Lindgren-filmene og trehjulssykkel. Endret 6. februar 2013 av peek-a-boo
3 er nok! Skrevet 6. februar 2013 #16 Skrevet 6. februar 2013 Vi har satt stor pris på - stålbestikk (ikke sølv) - bergans barnetursekk (helt super) - trunki trillekoffert til barn som barnet også kan sitte oppå mens foreldrene drar - en skikkelig dukkevugge av tre med sengetøy (fra riktige leker) - smykker - smykkeskrin - barnegyngestol - gammeldags tråbil i rosa stål (fra riktige leker) - skinnfell - gode kvalitetsleker i tre (også kjøpt på riktige leker) - matpakkesett fra blafre (koffert-matboks, liten matboks, flaske og termos) Min venninne ønsket deg gavekort hos fame-fotografene, kanskje det kan være noe?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #17 Skrevet 6. februar 2013 Gaver vi bruker fra dåpen er - smykker -bergans sekk -tovet ullpledd -bunad (arv) bunadsølv -barnebestikk i sølv( perfekt str både på skei, gaffel og kniv til min nå snart 3 år gammel jente, hun digger å få bruke kniv å) -et sølvalbum med bilder fra fødsel og et med bilder fra dåp:-) -synes også fødselsatest rør er greit å ha, dyrebare papirer i mine øyne vertfall:) - penger til sparekonto- vi kjøpte tripptrapp for litt av pengene å hun fikk 6000 på sparing, DET er en en god sprestart det:) Anonym poster: 425399e14685e6e97030c7d6c80c4f97
Appelsinpiken Skrevet 6. februar 2013 #18 Skrevet 6. februar 2013 (endret) Det vi satte mest pris på var -tripp trapp stol -barneservice (fikk to forskjellige) -barnebestikk (fikk både sølv og stål) -bøker (eventyr og sangbøker -smykkeskrin (i skinn, så hun har til hun blir voksen) -høydemåler med inngravert navn -dåpsfat (m bilderamme til og henge på veggen) -sølje til barnebunad -dåpsattestrør med inngravert navn Ville også gjerne hatt -gyngehest -ullteppe -skinn (gjerne sitteunderlag, liggeunderlag, til seng, vogn o.l.) - Endret 6. februar 2013 av Ariadne85
LilleBamBam+EnTil Skrevet 6. februar 2013 #19 Skrevet 6. februar 2013 hva med litt praktiske ting? Elsket bergans ryggsekken hun fikk, selv om den ikke ble brukt på et år. eller et fint maleri. Samt opprette et fond, det er veldig smart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå