Gå til innhold

Sensommer/høst- eller nyttårsbryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss iløpet av dette året og er veldig i tvil om vi skal ta det i slutten av august/begynnelsen av september eller Nyttårsaften?

Jeg har aller mest lyst på nyttårsaften egentlig. Mannen har aller mest lyst på sensommer bryllup, men det er ikke uaktuelt for han med nyttårsbryllup heller:)

Det vi egentlig lurer på, synes dere det er "teit" å bli bedt i bryllup nyttårsaften? Ødelegger det andre tradisjoner for gjestene? Vil det være vanskelig å få ta i serveringshjelp, barhjelp,musikk, barnevakt, fotograf osv?

Egentlig veldig i tvil hva jeg vil, ser klare fordeler med sommerbryllup med tanke på å kunne være ute, bedre plass, fine sommerbilder, mindre styr med klær, kanskje lettere å skaffe hjelp en vanlig helg. Samtidig er nyttårsaften en spesiell dag for oss. Vi ble sammen på nyttårsaften for veldig mange år siden. Men her vi bor kan nyttårsaften være svinkald. -20 er ikke uvanlig, brudebuketten vil kanskje fryse istykker. Kaldt for ungene å være med å ta bilder kanskje?

Kom gjerne med synspunkt og veldig gjerne del deres erfaringer?

Anonym poster: da29dc40ff522552a2a214d385974486

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes juli er fint jeg :). ellers nyttårsaften eller valetinesday :)

Skrevet

Høst uten tvil...bryllup på nyttårsaften syns jeg er dumt.

Anonym poster: 3396c43ec1af1ba095d27ef8c47342c3

Skrevet

Flere erfaringer?

Gjest overlord
Skrevet

Dersom man er ung og barnløs og vennene er det samme så er nyttårsaften en flott dag å feire bryllup. Har man selv og omgangskretsen fått barn er det derimot en helt idiotisk dag da mange vil feire nyttårsaften på ungenes premisser.

Skrevet

Heller nyttårsaften, enn midt i ferietida. Det ville være synd å måtte melde avbud til bryllup pga kollisjon med ferie.

Synes også at vinterbryllup kan bli veldig fint.

Skrevet

Heller nyttårsaften, enn midt i ferietida. Det ville være synd å måtte melde avbud til bryllup pga kollisjon med ferie.

Synes også at vinterbryllup kan bli veldig fint.

Det er snakk om helt i slutten av august eller veldig tidlig i september. Så da har skolen begynt igjen så de fleste er vel da ferdig med ferie.

Dersom man er ung og barnløs og vennene er det samme så er nyttårsaften en flott dag å feire bryllup. Har man selv og omgangskretsen fått barn er det derimot en helt idiotisk dag da mange vil feire nyttårsaften på ungenes premisser.

Vi har tre barn selv og av venneparene våres er det par både med og uten barn.

Skrevet

Foretrekker sensommeren. På nyttårsaften skjer det jo så mye annet gøy....

Anonym poster: 6a6f9705d86daaed5cbae0e8947408d6

Skrevet

Synes bryllup på nyttårsaften blir litt spesielt.. Da har jo mange faste tradisjoner, og sikkert ikke den enkleste dagen for gjestene å få tak i barnevakt for gjestene..

Anonym poster: 784c4c3fffeaea7d478c0bd47d8017bc

Skrevet

Herregud da, Om man ett år må bryte den enigviktige tradsisjonen er jo ikke det krise. Jeg syns det høres kjempe fint ut å ha bryllup på nyttårsaften :)

Anonym poster: d3cc26f5dbe825f9c3c0d5463f3ac26c

Skrevet

Sensommer/høst.... Vakre farger om høsten :-)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

For oss hadde det vært uaktuelt å gå i nyttårsbryllup så sant brudeparet ikke var så nært at vi bare ikke kunne la være å gå. Men da regner jeg med at vi kunne tatt ungene med. Og kunne vi ikke det, da tror jeg rett og slett at vi ikke hadde gått uansett. Barnevakt på nyttårsaften er uaktuelt.

Skrevet

For oss hadde det vært uaktuelt å gå i nyttårsbryllup så sant brudeparet ikke var så nært at vi bare ikke kunne la være å gå. Men da regner jeg med at vi kunne tatt ungene med. Og kunne vi ikke det, da tror jeg rett og slett at vi ikke hadde gått uansett. Barnevakt på nyttårsaften er uaktuelt.

Er det "farligere" å ha barnevakt nyttårsaften enn en annen dag? Man setter vel uansett ikke ungene til noen man ikke stoler på?

Synes det virker som mange er så negative til å være gjester i bryllup. Forstår ikke det jeg da, for det er jo kjempe hyggelig. Og en veldig fin og spesiell dag for brudeparet.

Skrevet

september er en nydelig tid på året og gifte seg :) ikke kaldt og ikke for varmt. men... det er jo alltid fare for regn. Vi var heldige og opplevde kun regn under transport til kirken. fotografen synes vi var veldig heldige med været, for lyset ble så fint på bildene. det er vi helt enige i :)

Anonym poster: e2c87344b8cceac0f47ffba26003d1e6

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Er det "farligere" å ha barnevakt nyttårsaften enn en annen dag? Man setter vel uansett ikke ungene til noen man ikke stoler på?

Synes det virker som mange er så negative til å være gjester i bryllup. Forstår ikke det jeg da, for det er jo kjempe hyggelig. Og en veldig fin og spesiell dag for brudeparet.

Ja, det er "farligere" enn på andre dager. Nyttårsaften er familiekvelden hvor vi har våre tradisjoner og koser oss ekstra sammen. Å dra fra ungene på nyttårsaften, ville være det samme som at besteforeldrene skulle insistere på å låne dem på 17.mai og vi stå å se på barnetoget uten at ungene er med.

Skrevet

Synes generelt at bryllup i fellesferien og høytider er en uting.

Ville nok ikke hatt det på nyttårsaften selv og jeg tror ikke vi hadde hatt anledning til å komme på en slik dag. Ikke nå etter at barna har blitt store og er kjent med feiringen. Dessuten er sjansene store for at vi er på ande siden av landet i jule og nyttårshelgen.

Skrevet

Nyttårsaften hadde blitt uaktuelt for min del, har allerede tradisjoner og om det skulle vært sjangs måtte barna også blitt invitert.

Et høstbryllup derimot hadde jeg gledet meg til ;)

Anonym poster: cb1e045d869e8af1972670d5ff8265aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...