Gå til innhold

Hvorfor trasser norske barn senere enn engelske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har treårstrass og de har the terrible twos. Hvorfor? Er våre barn senere i mental utvikling?

Anonym poster: 74da4b89412c61372c53b81dbf69c063

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke vi også toårstrass?

de er vel like barna, men kanskje synes de i den engelske verden at når barn begynner å finne ut av sin uavhengighet i to- årsalderes så synes de det er trass..?

Anonym poster: 34d0e4c11869f747b941436047e58fd4

Skrevet

Her i huset hadde vi 2-års trass, mens 3-års perioden var som en drøm. Tror nok dette er forskjellig fra barn til barn, ikke land til land..

Anonym poster: bbde9d23b4059b80fa59b73e6fa010b7

Gjest sussie77
Skrevet

Her i huset har vi hatt 2 års trass og så blitt bedre etter 3 års alderen. Her har det også faktisk begynt i 1 års alderen. Tror det er ganske vanlig. Jeg velger å kalle det trass jeg sel vom det er fordi de oppfatter seg som en person og begynner å finne sin egen vilje. Det er jo bare sunt. Men litt slitsomt til tider. :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Her i huset har vi hatt en massiv 2års trass som er på bedringens vei nå. Stas ;)

Skrevet

Her i huset hadde ungen aldri hørt om noen aldersgrense for trass, hvertfall!;)

Trassen kommer når den kommer.

Skrevet

det er jo bare ett uttrykk da. I England kommer jo trass tidligere og senere og.

Men unger som ikke bor i Norge tåler alt mye tidligere og. Melkeprodukter kan man begynne med veldig tidlig i mange lang. I Norge er ikke tarmsystemet godt nok for det, men i f.eks England er dette utviklet da mye tidligere enn her hjemme.

I England begynner man jo på preschool når de blir 3 år..ja i det hele tatt, de fleste land er mye tidligere ute enn Norge

Anonym poster: ae3b63e23aba3d5ae07f7a47dc9e3e0c

Skrevet

mi begynte å trasse når ho var 15 mnd :o

Anonym poster: e0a8b5aff8f8c2f4442a057a0c3fa323

Skrevet

Eg har alltid syns at mellom 2-3 år er den verste alderen... Så begynner ting å roe seg... Men har en fireåring i hus nå og han er meget bestemt og har en formening om at mamma skal sleppe alt ho har i hendene får å stå til tjeneste for minisjefen... Og får man ikkje lov så gjør vi det like vell... Sukk

Skrevet

Og jeg mener at trass ikke eksisterer! Utvikling av egen vilje, ja. Det oppleves bare som trass fordi vi som foreldre takler det på feil måte.

Anonym poster: 84d9b9bf60768a99d8ef744a1995a2f6

Skrevet

Vi har tiårstrass her i huset også. Håper virkelig ikke den etter hvert avløses av en treårstrass. :)

Skrevet

Og jeg mener at trass ikke eksisterer! Utvikling av egen vilje, ja. Det oppleves bare som trass fordi vi som foreldre takler det på feil måte.

Anonym poster: 84d9b9bf60768a99d8ef744a1995a2f6

Ja da.. Jeg er helt sikker på at du har rett!

Anonym poster: 6d0c2467275738f8ee70669c267af01f

Skrevet

Her i huset var vi hatt et tilfelle av toårstrass og et tilfelle av femårstrass. Blir spennende å se når yngste finner ut at det er bedre å bestemme selv.

Anonym poster: dee001b21dba66f6f1c3e38da3c4e258

Skrevet

Jeg som har barn som er halvt norsk og halvt engelsk har altså ekstra mye å se fram til? ;)

Anonym poster: 0e7d7b9369fab58141e74691891531d5

Skrevet

hehe, tror ikke d er noen stor forskjell, trassen kommer når den kommer uansett hvor barnet kommer fra, fetterene og kusinene til mine gutter hadde vel både 2 og 3års trass og de bor i nigeria så ikke mye forskjell der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...