Gå til innhold

Vite kjønn eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke bestemt meg!! Visste med førstemann, men vet ikke med denne ;) noen med erfaring?

Anonym poster: 0f200d393dc276623052aecb597032c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bestemt oss for å vente :) Spennende!

Anonym poster: 8e23dd73fe061696fa244eeaf22a4301

Skrevet

Vi ville vite :) Første barnet her,så vi ville ikke vente med og se til det var født :)

Skrevet

Hadde aldri klart å ikke vite!! Herreguuuud så spennende mtp navn, klær etc :)

Skrevet

Jeg har vært gravid to ganger og vi har villet vite det begge ganger. Men første gang fikk vi ikke vite det før på 3D ul i uke 28.

Nå planlegger vi en tredje graviditet og da vil vi mest trolig ikke vite det. Det er jo veldig spennende å ikke vite også.

Jeg er egentlig ganske kontrollfreak og må ha alt klart til den lille kommer og syns det er kjedelig med bare nøytrale farger. Men nå har vi det meste av klær og utstyr i både blått, rosa og nøytralt, så da er det bare å gjøre klart alt og ta i bruk det som blir aktuelt :)

Anonym poster: d0a083b98fdbcc96dea807012c0af14d

Skrevet

Vi har tre stk og eg er så nysgjerrig at eg måtte vite.. Elsker å små shoppe, tenke på navn og bare sitte å drømme om hvordan det blir,,, hehe. Men eg kjenner på den tanken at det hadde vert artig og ikkje vist.. Viss vi får en fjerdemann ville eg også vist siden vi har tre gutter... Men vi bestemt oss for at tre holder.. Men man veit jo aldri og abort er uaktuelt...

Skrevet

Vi hadde bestemt oss for at vi ville vite kjønn da vi skulle på ordinær ultralyd, men bebisen hadde tydeligvis bestemt seg for at det skulle vi ikke. Var så urolig at vi ikke fikk vite. Lurte på å reise på 3d, men bestemte oss for at vi like gjerne kunne ha overraskelsen til gode til fødselen. Angret ikke på det da jenta kom, syns det var stas da pappaen fortalte meg hva det var.

Men tror kanskje jeg vil vite med evt nestemann om det er mulig. Vet ikke helt, er jo litt praktisk og da. Men siden jeg ikke visste med førstemann, så har jeg jo alt av de minste klærne i nøytrale farger, så sånn sett litt praktisk.

Du ble sikkert ikke så mye klokere av svaret mitt da... Men syns det ga en ekstra liten "motivasjon" på slutten av fødselen å ikke vite :)

Anonym poster: f2178aab33821d8b78402f851c0d811f

Skrevet

Jeg har fire barn og har visst med to av dem.

Det er veldig spennende å ikke vite, blir en stor del av fødselsøyeblikket å sjekke om det er en utover eller innovertiss der. Husker så godt det øyeblikket fra fødslene der jeg ikke visste, det å få barnet på brystet og la det syne inn: "vi har fått en gutt, vi har fått en perfekt liten gutt".

Visste altså ikke med de to første og hadde bestemt oss for at vi ikke ville vite med tredje heller, men da vi kom til ordinær ul sa hun som utførte den: "Jeg ser veldig tydelig hva slags kjønn det er, vil dere vite de?". Vi så på hverandre og ombestemte oss på flekken, ja vi vil vite :)

Med fjerde barne ble det et risikosvangerskap med ul hver måned første tiden og to ganger i måneden på slutten, ble liksom litt merkelig å ikke vite kjønnet da, nå det kom frem på så mange ultralyder...

Anonym poster: d3401445f33bd0b7fed5df295ac87611

Skrevet

Vil ikke vite. Klær kan jo kjøpes uansett, det MÅ jo ikke være blått/rosa. Personlig liker jeg fargerike klær i sterke farger mye bedre.

Skrevet

Vi visste ikke med de to eldste. Med tredje valgte vi å vite, men det var rett og slett nedtur. Mye bedre å bli overrasket.

Anonym poster: e771e2762324872712c823f6d5eef764

Skrevet

Vite er best! Da kan man få lov til å tenke ekstra mye på navn og sånn :)

Jeg vet hva det blir. Og er glad for det, jeg ville aldri bli overrasket. Vordende bestemødre strikker for fullt, og de synes det var veldig kjekt å vite kjønn. De vil jo helst strikke i en viss farge (selvom vi har sendt oppskrifter på nøytrale farger).

Det hender jo de tar feil på UL, men er 99.9% sikkert at de ikke gjør det da ;) Særlig etter 3 ul der alle sier samme kjønn.

Anonym poster: bf08a06190b200d41c0d813f057401f7

Gjest overlord
Skrevet

Jeg er praktisk anlagt og ser absolutt ingen grunn til å ikke vite.

Skrevet

Visste ikke med de to første, veldig spennende, men jeg følte jeg fikk et annet forhold til babyen i magen når vi visste kjønn med nummer tre. Han fikk navn mens han var i magen og vi følte vi visste litt hvem som lå inni der :)

Skrevet

Tja... Med nestemann skal jeg i alle fall ikke vite..

hjelper ikke å kjøpe alt blått og tenke på guttenavn når det plutselig popper ut en jente :D

Men, det skjer jo sjelden..

Så neste gang skal jeg ikke vite, og kjøpe nøytrale ting , he he.

Holder med EN stor overaskelse

Skrevet

Jeg visste ikke med førstemann. Vi valgte det selv. Visste med nummer to. Begge deler er gøy, men skulle jeg valgt igjen så ville jeg snudd det og visst med førstemann og ikke visst med andre.

Anonym poster: b6b7ff062ecf42d41b58d8339565ab56

Skrevet

Jeg vil alltid vite. Er alt for nysgjerrig til å la være.

Skrevet

2 barn og har ikke visst med noen av de! Fantastisk når pappa'en sa: Vi har fått en nydelig jente/gutt ( har en av hver) etter fødselen! Han syns det var veldig stas å få avsløre til meg hvilket kjønn våre to var ;) Så skulle vi hatt ett barn til, så ville jeg absolutt ikke visst kjønnet. Syns man mister litt av spenningen. Men det er nå min mening. Man skal jo ikke pakke ut presangen før julaften vel?? ;

Anonym poster: c12851cb280184e12c8aa879ad000ea8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...