Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Når dere går hjem tidlig pga at alle er hentet før offesiell stengetid, hvordan blir det da med betaling? Regner dere det som avspasering eller får dere lønn for hele vakten? Anonym poster: 4e75a93137aa574fc63f4c65be96ca05
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Når dere går hjem tidlig pga at alle er hentet før offesiell stengetid, hvordan blir det da med betaling? Regner dere det som avspasering eller får dere lønn for hele vakten? Anonym poster: 4e75a93137aa574fc63f4c65be96ca05 Hvorfor interesserer det deg? Anonym poster: 1bff80644224136d3acadff2671693a5
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Når dere går hjem tidlig pga at alle er hentet før offesiell stengetid, hvordan blir det da med betaling? Regner dere det som avspasering eller får dere lønn for hele vakten? Anonym poster: 4e75a93137aa574fc63f4c65be96ca05 Hvorfor interesserer det deg? Anonym poster: 1bff80644224136d3acadff2671693a5 Det er mye rart som interesserer meg. Hvorfor interesserer det deg hva som interesserer meg ;-) Anonym poster: 4e75a93137aa574fc63f4c65be96ca05
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Her må man bli tiden ut, uansett. Ikke lov å gå. Anonym poster: 34c4cbe581a2c60ab628a8db035f5e9f
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 To må bli igjen til stengetid, resten kan avspasere. Anonym poster: 1b525c9b73977aff0f8177978288fd8a
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 Der jeg jobber får vi ikke gå hjem før stengetid selvom det er tomt for barn. Det fordi det kan være at noen har glemt noe, og kommer tilbake for og hente dette. I sommerferien og juleferien kan vi gå når det er tomt, og da er foreldrene opplyst om at bhg stenger når det er tomt for barn. Når vi går tidligere må vi ta dette som avspasering. Anonym poster: 38eb3e69e8578eaaf8064ea9f9a0aa22
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Vi får lønn for hele vakten. Jobber i privat barnehage. Men jeg kan telle på en hånd hvor ofte dette har skjedd, og da har har det vært snakk om 5-10 min. Her er normen overtid dessverre. Anonym poster: eec5d7c388bacdc591189cd360dffbe0
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 Vi er ALDRI tidligere ferdig enn stengetid, så akkurat denne problemstillinga trenger vi ikke å tenke så mye på Om en avdeling på huset(er fire) er tomme før de andre, så er det mye som skal ryddes, søppel som skal tømmes, ting som skal organiseres, så vi venter på hverandre. Anonym poster: 8c891cf9daeec72aa1829c651d31c46d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #9 Skrevet 6. februar 2013 Jeg jobber ikke i bhg, men de som jobber i bhg der vi har datteren vår får ikke gå før tiden. Anonym poster: 074a630ccd91eb15274c53200cf6267e
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 6. februar 2013 #10 Skrevet 6. februar 2013 Vi har nok av andre ting vi kan gjøre for å si det sånn de få gangene vi har gått 15-30 minutter før har vi tatt det på avspasering. I jul og påske og slik er det litt annerledes. Da kan det skje at vi blir tomme for barn klokka 12. Da avspaserer man som regel
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #11 Skrevet 6. februar 2013 Vi kan avspasere hvis vi vil, men det er alltid noe å gjøre for å si det sånn, så den tiden bruker jeg på å rydde o.l. så slipper jeg å bruke avspasering. Sjeldent vi er ute av dørene før 1630 uansett, for siste blir gjerne hentet fem over halv. Anonym poster: 6b362e061ec260547d0d983de8be813f
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #12 Skrevet 6. februar 2013 Her er det vanlig at de ansatte i barnehagen går i løpet av den siste timen før stenging, etterhvert som det blir færre barn igjen. Den siste halvtimen pleier det bare å være en voksen og 1 til 4 barn igjen, selv om det er 4 voksne som står på listen som senvakt. Ofte har jeg også fått følelsen av at de ansatte omtrent sparker oss ut hvis vi er de siste som henter, selv om det er i god tid før stengetid. på et foreldremøte ble vi til og med oppfordret til å hente litt tidlig spessielt på fredagene slik at de ansatte kunne komme seg hjem og ta helg litt tidligere. "Det burde vi unne dem som passet det kjæreste vi hadde". På SFO har jeg ikke oversikt over hvordan det fungerer, der går ungen hjem selv. Anonym poster: 4e75a93137aa574fc63f4c65be96ca05
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #13 Skrevet 6. februar 2013 Vi får gå hvis alle avd er tomme. Får lønn til stengetid. Men hvis man regner med alle de gangene man ikke kommer seg avgårde før 10-15 minutter for sent pga trege foreldre så gjør vi det med god samvittighet. Vi får ikke overtid før det er 16 min over stengetid. Så går vi ti min før en dag får vi ikke overtid for ti min over en annen dag... Anonym poster: 11ad51b59cd8264e97714fbcd3443d3d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #14 Skrevet 6. februar 2013 Vi får gå hvis alle avd er tomme. Får lønn til stengetid. Men hvis man regner med alle de gangene man ikke kommer seg avgårde før 10-15 minutter for sent pga trege foreldre så gjør vi det med god samvittighet. Vi får ikke overtid før det er 16 min over stengetid. Så går vi ti min før en dag får vi ikke overtid for ti min over en annen dag... Anonym poster: 11ad51b59cd8264e97714fbcd3443d3d Her slutter vistnok senvakta 10 minutter etter stengetid, men det betyr ikke at det er noen til stede så lenge om alle er hentet. Uansett takker jeg for svar. Ser at det er litt ulike løsninger rundt omkring. Anonym poster: 4e75a93137aa574fc63f4c65be96ca05
Nissefisen Skrevet 6. februar 2013 #15 Skrevet 6. februar 2013 Når dere går hjem tidlig pga at alle er hentet før offesiell stengetid, hvordan blir det da med betaling? Regner dere det som avspasering eller får dere lønn for hele vakten? Anonym poster: 4e75a93137aa574fc63f4c65be96ca05 Det har ikke skjedd enda.. Det er alltid noe å gjøre!
Gjest AnneS Skrevet 6. februar 2013 #16 Skrevet 6. februar 2013 Vi må være ut tiden og gjøre andre ting, men kan ta ut avspasering om vi har mye av det. Men hovedregelen er å være ut vakten.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #17 Skrevet 6. februar 2013 Her er det vanlig at de ansatte i barnehagen går i løpet av den siste timen før stenging, etterhvert som det blir færre barn igjen. Den siste halvtimen pleier det bare å være en voksen og 1 til 4 barn igjen, selv om det er 4 voksne som står på listen som senvakt. Ofte har jeg også fått følelsen av at de ansatte omtrent sparker oss ut hvis vi er de siste som henter, selv om det er i god tid før stengetid. på et foreldremøte ble vi til og med oppfordret til å hente litt tidlig spessielt på fredagene slik at de ansatte kunne komme seg hjem og ta helg litt tidligere. "Det burde vi unne dem som passet det kjæreste vi hadde". På SFO har jeg ikke oversikt over hvordan det fungerer, der går ungen hjem selv. Anonym poster: 4e75a93137aa574fc63f4c65be96ca05 . Makan til frekke folk, hadde hatt lyst til å hente rett før stengetid bare på trass, men det hadde vel bare gått ut over ungen. At det bare er en igjen den siste halvtimen er vel strengt talt ikke lov, her må man være minimum to voksne på huset i tilfelle noe skjer. Anonym poster: 69fdf316a991da9f5379b8889e869ed9
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #18 Skrevet 6. februar 2013 Ja, fy f***! Disse SFO- og barnehageansatte. De får frynsegoder i hue og r****, fete lønninger har de også. Fysjom!! At de skal få gå ti minutter før fra jobb nå og da er helt forkastelig. Nei vet du hva ... det får da være måte på til smålighet. Jeg blir kvalm av at du bare tillater deg å stille dette spørsmålet. Har du tenkt på at barnehagen er åpen mer eller mindre året rundt? Har du tenkt på alle de gangene bemanningen slipper inn barn og foresatte litt før åpningstid for at de skal slippe å stå ute og fryse? Eller etter stengetid en fredag slipper inn en fortvilet mor eller far som har glemt dressen til ungen i garderoben? Er det en yrkesgruppe i Norge som strekker seg langt så der dt de som jobber i barnehagen - og de får lite igjen for det. Hvordan tror du det er for bemanningen å planlegge feriene sine? Det er ikke lett, for de må vente til siste sekung på at foresatte skal få fingeren ut av jorden med å levere påmelding slik at man vet hvor mange barn som skal være der i sommerferien - også viser deg seg når ferien kommer at de sender ungen til bestemor istedet. Da sitter de der med full bemanning og fem barn. Når det er sagt, er det ALLTID nok å gjøre i en barnehage. Renholdspersonalet tar ikke alle oppgaver og mye av dette faller på bemanningen i barnehagen. Det skal kostes, vaskes, ryddes, forberedes til neste dag, fikses litt i garderober, søppel må kastes, papirkurver tømmes. Så vær du trygg på at du får valuta for pengene Anonym poster: c8b0878d78461e0e619bafb45ddaf448
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #19 Skrevet 6. februar 2013 Ja, fy f***! Disse SFO- og barnehageansatte. De får frynsegoder i hue og r****, fete lønninger har de også. Fysjom!! At de skal få gå ti minutter før fra jobb nå og da er helt forkastelig. Nei vet du hva ... det får da være måte på til smålighet. Jeg blir kvalm av at du bare tillater deg å stille dette spørsmålet. Har du tenkt på at barnehagen er åpen mer eller mindre året rundt? Har du tenkt på alle de gangene bemanningen slipper inn barn og foresatte litt før åpningstid for at de skal slippe å stå ute og fryse? Eller etter stengetid en fredag slipper inn en fortvilet mor eller far som har glemt dressen til ungen i garderoben? Er det en yrkesgruppe i Norge som strekker seg langt så der dt de som jobber i barnehagen - og de får lite igjen for det. Hvordan tror du det er for bemanningen å planlegge feriene sine? Det er ikke lett, for de må vente til siste sekung på at foresatte skal få fingeren ut av jorden med å levere påmelding slik at man vet hvor mange barn som skal være der i sommerferien - også viser deg seg når ferien kommer at de sender ungen til bestemor istedet. Da sitter de der med full bemanning og fem barn. Når det er sagt, er det ALLTID nok å gjøre i en barnehage. Renholdspersonalet tar ikke alle oppgaver og mye av dette faller på bemanningen i barnehagen. Det skal kostes, vaskes, ryddes, forberedes til neste dag, fikses litt i garderober, søppel må kastes, papirkurver tømmes. Så vær du trygg på at du får valuta for pengene Anonym poster: c8b0878d78461e0e619bafb45ddaf448 Ja, jeg er skikklig smålig som spør hvordan systemet er! Ikke har jeg opplevd hverken å bli sluppet inn tidlig eller etter stengetid heller. Om jeg velger å benytte meg av den plassen jeg har betalt for hver dag eller om jeg lar barnet få fridager, på sparket, innimellom burde jeg sikkert skamme meg grusomt over over det, men det gjør jeg ikke. Jeg er stort sett fornøyd med barnehagen jeg. Kan vel være greit å vite litt om hvordan ting er organisert likevel. Anonym poster: 4e75a93137aa574fc63f4c65be96ca05
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #20 Skrevet 6. februar 2013 Ja, fy f***! Disse SFO- og barnehageansatte. De får frynsegoder i hue og r****, fete lønninger har de også. Fysjom!! At de skal få gå ti minutter før fra jobb nå og da er helt forkastelig. Nei vet du hva ... det får da være måte på til smålighet. Jeg blir kvalm av at du bare tillater deg å stille dette spørsmålet. Har du tenkt på at barnehagen er åpen mer eller mindre året rundt? Har du tenkt på alle de gangene bemanningen slipper inn barn og foresatte litt før åpningstid for at de skal slippe å stå ute og fryse? Eller etter stengetid en fredag slipper inn en fortvilet mor eller far som har glemt dressen til ungen i garderoben? Er det en yrkesgruppe i Norge som strekker seg langt så der dt de som jobber i barnehagen - og de får lite igjen for det. Hvordan tror du det er for bemanningen å planlegge feriene sine? Det er ikke lett, for de må vente til siste sekung på at foresatte skal få fingeren ut av jorden med å levere påmelding slik at man vet hvor mange barn som skal være der i sommerferien - også viser deg seg når ferien kommer at de sender ungen til bestemor istedet. Da sitter de der med full bemanning og fem barn. Når det er sagt, er det ALLTID nok å gjøre i en barnehage. Renholdspersonalet tar ikke alle oppgaver og mye av dette faller på bemanningen i barnehagen. Det skal kostes, vaskes, ryddes, forberedes til neste dag, fikses litt i garderober, søppel må kastes, papirkurver tømmes. Så vær du trygg på at du får valuta for pengene Anonym poster: c8b0878d78461e0e619bafb45ddaf448 Ja, jeg er skikklig smålig som spør hvordan systemet er! Ikke har jeg opplevd hverken å bli sluppet inn tidlig eller etter stengetid heller. Om jeg velger å benytte meg av den plassen jeg har betalt for hver dag eller om jeg lar barnet få fridager, på sparket, innimellom burde jeg sikkert skamme meg grusomt over over det, men det gjør jeg ikke. Jeg er stort sett fornøyd med barnehagen jeg. Kan vel være greit å vite litt om hvordan ting er organisert likevel. Anonym poster: 4e75a93137aa574fc63f4c65be96ca05 hva med å spørre bemanningen i barnehagen deres? Anonym poster: c8b0878d78461e0e619bafb45ddaf448
Tro smo konosoro Skrevet 6. februar 2013 #21 Skrevet 6. februar 2013 Ja, fy f***! Disse SFO- og barnehageansatte. De får frynsegoder i hue og r****, fete lønninger har de også. Fysjom!! At de skal få gå ti minutter før fra jobb nå og da er helt forkastelig. Nei vet du hva ... det får da være måte på til smålighet. Jeg blir kvalm av at du bare tillater deg å stille dette spørsmålet. Har du tenkt på at barnehagen er åpen mer eller mindre året rundt? Har du tenkt på alle de gangene bemanningen slipper inn barn og foresatte litt før åpningstid for at de skal slippe å stå ute og fryse? Eller etter stengetid en fredag slipper inn en fortvilet mor eller far som har glemt dressen til ungen i garderoben? Er det en yrkesgruppe i Norge som strekker seg langt så der dt de som jobber i barnehagen - og de får lite igjen for det. Hvordan tror du det er for bemanningen å planlegge feriene sine? Det er ikke lett, for de må vente til siste sekung på at foresatte skal få fingeren ut av jorden med å levere påmelding slik at man vet hvor mange barn som skal være der i sommerferien - også viser deg seg når ferien kommer at de sender ungen til bestemor istedet. Da sitter de der med full bemanning og fem barn. Når det er sagt, er det ALLTID nok å gjøre i en barnehage. Renholdspersonalet tar ikke alle oppgaver og mye av dette faller på bemanningen i barnehagen. Det skal kostes, vaskes, ryddes, forberedes til neste dag, fikses litt i garderober, søppel må kastes, papirkurver tømmes. Så vær du trygg på at du får valuta for pengene Anonym poster: c8b0878d78461e0e619bafb45ddaf448 Slapp av.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #22 Skrevet 6. februar 2013 Ja, fy f***! Disse SFO- og barnehageansatte. De får frynsegoder i hue og r****, fete lønninger har de også. Fysjom!! At de skal få gå ti minutter før fra jobb nå og da er helt forkastelig. Nei vet du hva ... det får da være måte på til smålighet. Jeg blir kvalm av at du bare tillater deg å stille dette spørsmålet. Har du tenkt på at barnehagen er åpen mer eller mindre året rundt? Har du tenkt på alle de gangene bemanningen slipper inn barn og foresatte litt før åpningstid for at de skal slippe å stå ute og fryse? Eller etter stengetid en fredag slipper inn en fortvilet mor eller far som har glemt dressen til ungen i garderoben? Er det en yrkesgruppe i Norge som strekker seg langt så der dt de som jobber i barnehagen - og de får lite igjen for det. Hvordan tror du det er for bemanningen å planlegge feriene sine? Det er ikke lett, for de må vente til siste sekung på at foresatte skal få fingeren ut av jorden med å levere påmelding slik at man vet hvor mange barn som skal være der i sommerferien - også viser deg seg når ferien kommer at de sender ungen til bestemor istedet. Da sitter de der med full bemanning og fem barn. Når det er sagt, er det ALLTID nok å gjøre i en barnehage. Renholdspersonalet tar ikke alle oppgaver og mye av dette faller på bemanningen i barnehagen. Det skal kostes, vaskes, ryddes, forberedes til neste dag, fikses litt i garderober, søppel må kastes, papirkurver tømmes. Så vær du trygg på at du får valuta for pengene Anonym poster: c8b0878d78461e0e619bafb45ddaf448 Ja, jeg er skikklig smålig som spør hvordan systemet er! Ikke har jeg opplevd hverken å bli sluppet inn tidlig eller etter stengetid heller. Om jeg velger å benytte meg av den plassen jeg har betalt for hver dag eller om jeg lar barnet få fridager, på sparket, innimellom burde jeg sikkert skamme meg grusomt over over det, men det gjør jeg ikke. Jeg er stort sett fornøyd med barnehagen jeg. Kan vel være greit å vite litt om hvordan ting er organisert likevel. Anonym poster: 4e75a93137aa574fc63f4c65be96ca05 hva med å spørre bemanningen i barnehagen deres? Anonym poster: c8b0878d78461e0e619bafb45ddaf448 Kunne jeg sikkert gjort, men det var nå jeg tenkte på det og desuten var jeg mer redd de ville tatt det som kritikk enn at noen fremmede her inne ville gjort det. Anonym poster: 4e75a93137aa574fc63f4c65be96ca05
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #23 Skrevet 6. februar 2013 Ja, fy f***! Disse SFO- og barnehageansatte. De får frynsegoder i hue og r****, fete lønninger har de også. Fysjom!! At de skal få gå ti minutter før fra jobb nå og da er helt forkastelig. Nei vet du hva ... det får da være måte på til smålighet. Jeg blir kvalm av at du bare tillater deg å stille dette spørsmålet. Har du tenkt på at barnehagen er åpen mer eller mindre året rundt? Har du tenkt på alle de gangene bemanningen slipper inn barn og foresatte litt før åpningstid for at de skal slippe å stå ute og fryse? Eller etter stengetid en fredag slipper inn en fortvilet mor eller far som har glemt dressen til ungen i garderoben? Er det en yrkesgruppe i Norge som strekker seg langt så der dt de som jobber i barnehagen - og de får lite igjen for det. Hvordan tror du det er for bemanningen å planlegge feriene sine? Det er ikke lett, for de må vente til siste sekung på at foresatte skal få fingeren ut av jorden med å levere påmelding slik at man vet hvor mange barn som skal være der i sommerferien - også viser deg seg når ferien kommer at de sender ungen til bestemor istedet. Da sitter de der med full bemanning og fem barn. Når det er sagt, er det ALLTID nok å gjøre i en barnehage. Renholdspersonalet tar ikke alle oppgaver og mye av dette faller på bemanningen i barnehagen. Det skal kostes, vaskes, ryddes, forberedes til neste dag, fikses litt i garderober, søppel må kastes, papirkurver tømmes. Så vær du trygg på at du får valuta for pengene Anonym poster: c8b0878d78461e0e619bafb45ddaf448 . Vel, når de oppfordrer til å hente tidligere på fredager og nesten pusher de ut lenge før stengetid, så blir vel dette mer enn en frynsegode? I barnehagen jeg jobber i hadde dette vært totalt uakseptabelt. Vi får gå fra kvart på fem hvis det er tomt, men kommer oss som regel ikke ut døra før fem uansett. Barnehage er forresten ikke den eneste arbeidsplassen som er åpent nesten hele året. Du hadde vel ikke blitt veldig fornøyd om du kom på butikken 10 min før stengetid og den var stengt? Den var jo tross alt tom for kunder kvart på noen frynsegoder må man jo ha når man holder oppe nesten hele året. Og hvis du synes det å jobbe i barnehage er en utakknemlig jobb, så se deg om etter noe annet, jeg har 20 takknemlige små rundt meg 7,5 timer hver dag Anonym poster: 69fdf316a991da9f5379b8889e869ed9
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #24 Skrevet 6. februar 2013 Ja, fy f***! Disse SFO- og barnehageansatte. De får frynsegoder i hue og r****, fete lønninger har de også. Fysjom!! At de skal få gå ti minutter før fra jobb nå og da er helt forkastelig. Nei vet du hva ... det får da være måte på til smålighet. Jeg blir kvalm av at du bare tillater deg å stille dette spørsmålet. Har du tenkt på at barnehagen er åpen mer eller mindre året rundt? Har du tenkt på alle de gangene bemanningen slipper inn barn og foresatte litt før åpningstid for at de skal slippe å stå ute og fryse? Eller etter stengetid en fredag slipper inn en fortvilet mor eller far som har glemt dressen til ungen i garderoben? Er det en yrkesgruppe i Norge som strekker seg langt så der dt de som jobber i barnehagen - og de får lite igjen for det. Hvordan tror du det er for bemanningen å planlegge feriene sine? Det er ikke lett, for de må vente til siste sekung på at foresatte skal få fingeren ut av jorden med å levere påmelding slik at man vet hvor mange barn som skal være der i sommerferien - også viser deg seg når ferien kommer at de sender ungen til bestemor istedet. Da sitter de der med full bemanning og fem barn. Når det er sagt, er det ALLTID nok å gjøre i en barnehage. Renholdspersonalet tar ikke alle oppgaver og mye av dette faller på bemanningen i barnehagen. Det skal kostes, vaskes, ryddes, forberedes til neste dag, fikses litt i garderober, søppel må kastes, papirkurver tømmes. Så vær du trygg på at du får valuta for pengene Anonym poster: c8b0878d78461e0e619bafb45ddaf448 . Vel, når de oppfordrer til å hente tidligere på fredager og nesten pusher de ut lenge før stengetid, så blir vel dette mer enn en frynsegode? I barnehagen jeg jobber i hadde dette vært totalt uakseptabelt. Vi får gå fra kvart på fem hvis det er tomt, men kommer oss som regel ikke ut døra før fem uansett. Barnehage er forresten ikke den eneste arbeidsplassen som er åpent nesten hele året. Du hadde vel ikke blitt veldig fornøyd om du kom på butikken 10 min før stengetid og den var stengt? Den var jo tross alt tom for kunder kvart på noen frynsegoder må man jo ha når man holder oppe nesten hele året. Og hvis du synes det å jobbe i barnehage er en utakknemlig jobb, så se deg om etter noe annet, jeg har 20 takknemlige små rundt meg 7,5 timer hver dag Anonym poster: 69fdf316a991da9f5379b8889e869ed9 Jobber ikke i barnehagen, men jeg har stor sympati for dem som gjør det. Anonym poster: c8b0878d78461e0e619bafb45ddaf448
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå