Gå til innhold

Ettåringen gråter av sult..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men vil ikke ha grøt, brød eller rundstykker. BARE yoghurt eller mariekjeks! Hun har vært syk i en uke, og derfor fått nesten bare yoghurt. Nå vil hun ikke ha noe annet, men jenta kan jo ikke bare spise det! Er det riktig av meg å la henne være sulten til hun spiser noe annet? Det er jo forferdelig å høre på at sitt eget barn gråter av sult..:/

Anonym poster: 1818612a8d4582135049198e89fc5f18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun får bare gråte, det nytter ikke å leve på bare mariekjeks og youghurt.

Anonym poster: 7d6a2f5167c8e3a7caac7e9ddf68075b

Skrevet

Jeg ville nok kanskje forsøkt hva som helst, annet en yoghurt og kjeks, ja;-) Hva med frukt? Ikke noe som frister?

Skrevet

Hvis hun ikke vil ha grøt, brød eller liknende gråter hun nok ikke av sult men for å få det hun helst vil ha. Er hun frisk igjen tror jeg bare du skal fortsette å tilby den maten hun spiste før hun ble syk til hun begynner å spise igjen.

Anonym poster: bc4f9d41991f76d4031226a0ed3ab0da

Skrevet

Jeg ga datteren min kjeks og yogurt til hun fikk matlysten opp igjen. Jeg ga henne også druer og annen frukt oppskjært, slik at hun spiste litt annet. Det er jo bare for en periode, så går det seg som regel til etterhvert :-)

Skrevet

Jeg ville fortsatt og gitt barnet det det ville ha. Når det har vært sykdom er det helt greit.

Tilby annen mat også, men ikke press eller tving.

Her har lillegutt på 19 mnd vært syk og bare spist usunn mat som kjeks,bolle,saft ol. Han har fått tilbud om sunn mat men vil ikke ha,men i dag fikk han en brødskive med ost og den ble spist opp :)

Skrevet

Min er også sånn, føler han bare har levd på yoghurt den siste måneden. Tilbyr han annen mat men han vil ikke ha.

Sikker på at hun er frisk? Ikke vondt i halsen eller holder på med tenner? Min sitter med oss ved middagsbordet med mat på tallerkenen, men får ikke i han noe. Tilbyr han yoghurt ca halv time etter middagen. Og så spiser han en i bhg . Og det er det eneste han spiser. Men jeg tilbyr annen mat, mye forskjellig. Eneste som går ned er yoghurt...

Anonym poster: 137c7bab335a5d6255d9911b6a44c2ee

Skrevet

Men hun er jo frisk, så ærlig talt tror jeg hun bare er sta nå. Hun elsker fiskeboller, og det spiste hun masse av til middag igår. Og nå har hun jo fått yoghurt i en hel uke, og nesten bare det, og magefølelsen min sier meg at nå kan hun ikke få det mer, for jeg tror faktisk at matlysten hennes er helt ok, men at yoghurten er for henne verdt å kjempe litt for.. Synes du, siste her, at jeg skal fortsette å gi henne yoghurt? Og hvor lenge?

Skrevet

Er barnet friskt så bare la henne gråte og være sulten til hun spiser noe annet. Barn og dyr har næringsvett og sulter ikke ihjel.

Men er hun derimot syk enda eller er veldig undervektig så ville jeg gitt hun det hun vil ha...

Skrevet

Siste var til 1028, og dette er HI.

Ok, så dere gir også kun yoghurt? Hvor lenge skal jeg godta det, da? Hun er i god form, leker, løper og synger. Sover normalt, og er i god form. Hoster kanskje litt. Ingen tenner, det merker jeg godt på bæsjen. Mener dere at jeg bare skal la henne leve på yoghurt? Og hvor lenge kan jeg la henne gjøre det, før det påfører henne mangeltilstander?

Skrevet

Om hun er så glad i fiskebolle så gi henne det da vel :) Ellers så kan du prøve med havregryn i yoghurten, det liker min godt.

Skrevet

Joda, det kan jeg jo. Men bare fiskeboller og yoghurt?:) hvor lenge kan hun leve sånn uten at det er dårlig for en liten kropp i vekst?

Har jeg havregryn i yoghurten blir hun illsint, gråter og nekter å spise før jeg gir henne yoghurt uten havregryn oppi...:/

HI

Skrevet

Siste var til 1028, og dette er HI.

Ok, så dere gir også kun yoghurt? Hvor lenge skal jeg godta det, da? Hun er i god form, leker, løper og synger. Sover normalt, og er i god form. Hoster kanskje litt. Ingen tenner, det merker jeg godt på bæsjen. Mener dere at jeg bare skal la henne leve på yoghurt? Og hvor lenge kan jeg la henne gjøre det, før det påfører henne mangeltilstander?

Slutt å gi hun youghurt!! Du sier hun er frisk og normal og da er det bare trass og tull... Hun sulter ikke ihjel og når hun blir sulten nok spiser hun andre ting!!!! Er ikke bra med bare youghurt og kjeks!!

Skrevet

Jeg ville hatt noe i yoghurten så den mettet mer og var noe annet enn bare yoghurt. Feks havregryn som en annen foreslår, eller annen frokostblanding. Her går det mye i yoghurt og havrefras. Du kan jo også ha rosiner og annen tørket frukt i, evt tilsette frosne bær (eller friske hvis du har det). Da får hun yoghurten hun vil ha, samtidig som hun får i seg noe mer og så pleier det ikke å ta så veldig lang tid før det går seg til i forhold til vanlig mat igjen.

Anonym poster: 3cdd5394ef149185c677837c17f9f9bf

Skrevet

Har du prøvd yoghurt på brødskiva?

Skrevet

Jeg har prøvd med musli, men da har hun akkurat samme reaksjon som med med havregryn; hyl og skrik og full nekt. Nei, har ikke prøvd med yoghurt på brødskiva, men syltetøy som hun vanligvis elsker.. Vil ikke ha. Nå har jeg fått henne til å spise et fint hjemmebakt rundtstykke med smør, bedre enn yoghurt ialle fall.. Vet ikke. Skal jeg være helt nazi på å nekte henne yoghurt, eller hva ville dere gjort? Håpe at det går over av seg selv..? Vanskelig, dette. Takk for råd!:)

Skrevet

Tror jeg kansje ville godtatt youghert en gang om dagen i en uke eller noe sånt, men du ser jo at hun faktisk spiser andre ting også, fiskeboller i går og rundstykke i dag. Da er det ingen ting å bekymre seg over i forhold til å få i seg nok mat. Drikker hun normalt klarerr hun seg med lite og ensformig ma i mange uker.

Anonym poster: bc4f9d41991f76d4031226a0ed3ab0da

Skrevet

La hun få en yoghurt per dag som belønning du :) Vis hun spiser brød, frukt eller middag får hun en yoghurt etterpå... Men en om dagen er nok! Mi jente på seks får annen hver dag ca... Lørdag og en til to ganger til per uke etter middag eller kveldsmat...

Skrevet

Du bestemmer. Hun er tydeligvis ikke sulten nok. Så lenge du tviler og vakler er det normalt at barn prøver seg. Ikke gi deg og vær trygg på avgjørelsene dine.

Skrevet

Så lenge hun spiser brød,smør,yoghurt,fiskeboller og drikker greit ville jeg ikke vært bekymret. Det tar gjerne litt tid å få tilbake matlysten for disse små. Men,det er viktig at hun ikke blir tvunget eller presset til å spise,det kan bare gjøre det værre og da blir det total matnekt. Forsett og tilby vanlig mat men ikke stress.

Skrevet

Datteren min hadde en periode i den alderen hvor hun kun spiste youghurt naturell med banan og amerikansk grønnsaksblanding. Det går som regel over :)

Kanskje prøv med ren youghurt naturell så den smaker "kjedeligst" mulig, evt blande inn nye typer frukt/bær så det smaker ulikt hver gang?

Mariekjeksen ville jeg kuttet ut, youghurt er det litt mer næring i. Vil tro hun kan leve fint på fiskeboller og youghurt en stund, så kan dere prøve å gjeninnføre en ny ting hver gang hun får det (grøt med litt yougurt på toppen f.eks). Hva med fiskekaker, fiskepudding, bare for å utvide utvalget noe? Finn ting som ligner litt på det hun allerede spiser, lag saus/dressing av youghurt naturell og ha over middagen/grønnsakene.

Anonym poster: 746dab5051b2a2dec56c386f0122e196

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...