Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Tenker på barn som er relativt unge, sånn 7-11 år, ca. Hva slags abonnement har dere gitt dem? Har de sånn at de kan surfe på nettet gjennom wi fi? Tenker at min åtteåring skal få verta min samsung galaxy s 3 om ikke så lenge - da skal jeg ha meg en ny mobil. Men jeg aner ikke hva slags abonnement han skal få. Han får såklart ikke sånn med 3G Anonym poster: d91699a66357da54453bd6599d7187af
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Kontantkort Kan likevel surfe på nettet, men bruken er ganske minimal. Vi diskuterte på forhånd (vi foreldre) hvor ofte vi skulle sette inn 200 kr på kortet. Vi fant ut at vi ville vente å se en stund først hvor mye som ble brukt i en viss periode. Nå etter 6 mnd skal vi fylle på kortet for andre gang.... Jenta vår bruker dermed mobilen minimalt, så her blir det ikke satt noen begrensninger enda i allefall. Anonym poster: 7194ad9b04de8d0a15754ab496f80fc1
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Min har pr. i dag en eldgammel Nokia. Denne har jeg fjernet muligheten for å surfe på nettet med. Han er 7 år og har kontantkort. Tenker han overtar min IPhone 4 når jeg kjøper meg ny etterhvert. 17 åringen min har et abonnement hvor han kan ringe for 200 kr. I mnd. Skal han ha noe annet må han vente til han begynner som lærling og tjener egne penger. Anonym poster: c9e319f221c79fc688dd7875486a0c1f
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Både 11 og 9 åringen her har kontantkort. De kan gå på nett her hjemme på det trådløse, men har sperret for at de kan gå på "mobilnett" utenfor huset vårt. Fungerer veldig greit, de laster ned spill, apper o.l. her hjemme, oppdaterer spillelistene på spotify osv også bruker de det offline når de er andre steder. Anonym poster: eda8a5334a44389639cabae144e175e5
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 OK, så med kontantkort kan de fortsatt bruke wifi-funksjonen? HI Anonym poster: d91699a66357da54453bd6599d7187af
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 Både 11 og 9 åringen her har kontantkort. De kan gå på nett her hjemme på det trådløse, men har sperret for at de kan gå på "mobilnett" utenfor huset vårt. Fungerer veldig greit, de laster ned spill, apper o.l. her hjemme, oppdaterer spillelistene på spotify osv også bruker de det offline når de er andre steder. Anonym poster: eda8a5334a44389639cabae144e175e5 Åja, da blir det nok det på gutten min også. Høres bra ut! HI Anonym poster: d91699a66357da54453bd6599d7187af
Elsker livet Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Han har en gammel nokiatelefon uten surfemuligheter. Han og jeg har samme abonnement. Ring og send meldinger til et visst tak er inkludert, koster en hundrelapp eller to i mnd. Han har telefon av praktiske grunner, ikke for å leke med. Foreløpig. De fleste av hans kamerater får ikke ha telefon, så han ligger et lite hestehode foran til tross for begrensede muligheter. 7 år.
Elsker livet Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 Vi har ikke samme abonnement, men likt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå