Gå til innhold

Er så fryktelig lite glad i fisk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det mulig å endre på det? Ungene liker fisk og fiskeprodukter, mens jeg fysisk blir kvalm og sliter med å svelge/brekningsfornemmelser. Huff, dette er jo egentlig helt tullete, voksen dame på snart 40.... Men allikevel er det realiteten, og vanskelig å gjøre noe med. Noen tips?

Anonym poster: ddf1d0c8089fa8440b0ba00d89956d02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å tilberede på nye måter, krydder, urter, sauser o.l. kan gjøre mye med smaken altså.

Google litt fiskeoppskrifter og prøv deg litt frem. Fisk smaker jo veldig lite i seg selv, så litt gode smakstilsetninger kan sikkert hjelpe deg.

Anonym poster: d325049be246f866b7d0fb27ca43d2ed

Skrevet

Eg er helt lik... Dumt for både meg sjølv og ungene...

Skrevet

Det er ike så vansklig å lære å like ny mat om du gjør en innsats. Spis den samme fiskeretten minst 2 ganger i uka, når du er sulten, i 2 mnd så kommer du sansynlig vis til å synes det smaker godt eller i det minste helt akseptabelt.

Anonym poster: 4304adc24503f6e3199c01668dabffe6

Skrevet

Hvordan er det mulig å endre på det? Ungene liker fisk og fiskeprodukter, mens jeg fysisk blir kvalm og sliter med å svelge/brekningsfornemmelser. Huff, dette er jo egentlig helt tullete, voksen dame på snart 40.... Men allikevel er det realiteten, og vanskelig å gjøre noe med. Noen tips?

Gjør det noe om du ikke liker fisk, da ? ;-)

Hvorfor syns du det er dumt ? Pga. næringen du evt. går glipp av ?

Fisk inneholder mengder av miljøgifter, og er noe jeg glatt hopper over, selv om jeg er glad i fisk:/ Om du gjerne vil ha i deg fettsyrene, kan du f.eks ta Udos Choice, og/eller spise diverse frø og nøtter. Det gjør jeg, med god samvittighet;-)

Fant denne i Teknisk Ukeblad for et par måneder siden. Ganske ille.

http://www.tu.no/meninger/leserinnlegg/2012/12/14/fiskerne--klif-er-ikke-strenge-nok

Skrevet

Jeg har vært gjennom en fisketilvenning. Likte ikke fisk i det hele tatt, men bestemte meg at jeg ikke skulle overføre det til mine barn (noe du tydeligvis har klart å unngå) sp vi kjørte på med forskjellige fiskemiddager, 2-3 dager i uken i 3 mnd. Begynte med godt krydret fisk, sånn at det ikke smakte fisk, så ble det mer "vanlige fiskeretter" og nå har jeg nettopp begynt å spise pasta med laks:)

Så det går fremover...

Anonym poster: d544c55f9a5bcfd5b18423c6431a8369

Skrevet

Fisk inneholder mengder av miljøgifter, og er noe jeg glatt hopper over, selv om jeg er glad i fisk:/ Om du gjerne vil ha i deg fettsyrene, kan du f.eks ta Udos Choice, og/eller spise diverse frø og nøtter. Det gjør jeg, med god samvittighet;-)

http://www.tu.no/men...kke-strenge-nok

Det er jo også et godt spørsmål - gjør det noe? Er jo mye fokus på sunt kosthold - hva spiser du i stedet? Mye vegetar eller kylling f.eks?

Skrevet

Jeg har vært gjennom en fisketilvenning. Likte ikke fisk i det hele tatt, men bestemte meg at jeg ikke skulle overføre det til mine barn (noe du tydeligvis har klart å unngå) sp vi kjørte på med forskjellige fiskemiddager, 2-3 dager i uken i 3 mnd. Begynte med godt krydret fisk, sånn at det ikke smakte fisk, så ble det mer "vanlige fiskeretter" og nå har jeg nettopp begynt å spise pasta med laks:)

Så det går fremover...

Anonym poster: d544c55f9a5bcfd5b18423c6431a8369

Ja, jeg spiser også litt, men like ille hver gang ;) Er jo fin slankekur da - men kjedelih allikevel!

Skrevet

Jeg likte ikke fisk før jeg traff svigermor :P

Tilberedning har så mye å si. Nå har jeg lært mange fiskeoppskrifter og syns det er godt. Barna elsker fisk :)

Anonym poster: 62b6f8a700ff4bf07a044c3d8be8605f

Gjest sussie77
Skrevet

Er heller ikke så veldig glad i fisk. Omtrent det eneste av fisk jeg spiser er marinert laksefilet bakt i ovnen med masse saus. Har du prøvd det? og røkt laks spiser jeg også. Ellers så får jeg ikke ned noe annet av fisk. Heldigvis er ungene veldig glad i laks. Så det har vi en gang i uka.

Skrevet

http://www.tu.no/men...kke-strenge-nok

Det er jo også et godt spørsmål - gjør det noe? Er jo mye fokus på sunt kosthold - hva spiser du i stedet? Mye vegetar eller kylling f.eks?

:-)

Jeg spiser mye grønt av alle slag,alt fra gulrot til avokado, endel linser og bønner, endel nøtter og frø, litt kjøtt og kylling. Og så tar jeg Udos Choice olje, som har en god sammensetning av de ulike fettsyrene.

Føler meg frisk, rask og i god form;-)

Skrevet

Er det smaken eller konsistensen du sliter med? Om det er smaken, så kan mye gjøres med krydder av ulike slag, og man an velge fisk som er mild på smak som breiflabb og hvitting. Om det er konsistensen, så ville jeg ha prøvd fisk med en mer "kjøttaktig" tekstur, som kveite og makrell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...