Gå til innhold

Vite kjønn eller ikke?


Nölle_

Anbefalte innlegg

Hallo jenter!

 

Vil dere vite kjønn?Til dere som vet, hva venter dere?

 

Dere som ikke vil vite: Hva tror dere det blir?

 

Jeg vil ikke vite, men tror det blir ei jente så vi får se om jeg har rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg vil gjerne vite! Skal på ul i morgen 14+1 og det er visst en ørliten sjanse for at man kan se det da :)

Har litt guttefølelse og hadde vært veldig gøy med gutt siden vi har ei jente fra før. Men begge kjønn er like velkommen selvfølgelig!!

Skulle ønske at jeg hadde selvdisiplin nok til å ikke ville vite, for kan tenke meg at det er en fin overraskelse etter fødselen. Men er litt for kontrollfreak til det dessverre, vil gjerne kjøpe inn litt tøy, strikke osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Jeg vil vite kjønn, og jeg gleder meg sånn til å vite det også :) Jeg føler at det er da graviditeten virkelig begynner! Da har jeg sett nurket, i tillegg til at jeg kan begynne å shoppe :)

Er 11+5 i dag så skal på ul når jeg akkurat er 18 uker på vei :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil helt klart vite det. Jeg synes det er enklere å knytte seg til barnet når man vet mest mulig om det, og vi kommer til å slite nok med å skulle bli enige om navn til ett kjønn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil gjerne vite! Skal på ul i morgen 14+1 og det er visst en ørliten sjanse for at man kan se det da :)

Har litt guttefølelse og hadde vært veldig gøy med gutt siden vi har ei jente fra før. Men begge kjønn er like velkommen selvfølgelig!!

Skulle ønske at jeg hadde selvdisiplin nok til å ikke ville vite, for kan tenke meg at det er en fin overraskelse etter fødselen. Men er litt for kontrollfreak til det dessverre, vil gjerne kjøpe inn litt tøy, strikke osv.

 

Da må du fortelle oss hvordan det gikk på ultralyden i morgen. Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne vite det :) Er lenge til UL enda, så er veldig spent! Det er jo en viss sjanse for at de ikke ser kjønnet da, men håper i det lengste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil ikke vite. Kjønn spiller absolutt ingen rolle for oss så da velger vi å den spenningen fram til fødsel :)

 

Vi har to gutter fra før så har veeldig guttefølelse denne gangen og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil ikke vite. Eller mer presist: vi vil ikke at andre skal vite, og da er det best vi ikke vet det selv heller. Det er tusen ting vi lurer på om den lille der inne, og kjønn er ikke viktig, det er bare en detalj på linje med øyenfarge. Vi ønsker ikke at alle rundt oss går fem måneder og fokuserer kun på kjønn, siden det er den eneste detaljen de kjenner, og vi vil helst unngå for mye blått/rosa. Mest fordi jeg synes det er to skrekkelig kjedelige farger, og jeg orker ikke tanken på at ungen skal ha klær av bare én farge.

 

Så fort barnet er født vil vi annonsere navnet, og da sier vel kjønnet seg selv. Om folk spør når de ser babyen om det er gutt eller jente, kommer jeg til å svare "Dette er lille Eli" eller noe i den duren. Synes alle, inkludert babyer, først og fremst er mennesker med navn, og at kjønn er lite interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Ul i dag og fikk se mini, 14+1. Veldig stas og alt så bra ut! Passet seg rett og slett ikke å spørre om kjønn da det var en veldig medisinsk undersøkelse, så tenker at jeg fint kan vente til ordinær ul 12 mars. Spennende da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil også at kjønnet skal være en overraskelse! Vil ikke henge oss opp i enten rosa eller blått innkjøp ;) Jeg har også sterke tradisjoner med min familie om å ikke vite kjønnet, ingen av kvinnene i min familie som har fått barn har visst kjønnet.

 

Jeg har en vag følelse på at det blir en gutt, mannen tror det blir en jente! så det gjenstår å se hvem som har best magefølelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg at jeg ikke vil vite noe, er kun interessert i at den lever og at det ser normalt og bra ut:) Skal på enda en ul nå snart, uke 13, pga to sa. Kommer ikke til å spørre om kjønn, men vet jo ikke om nysjerrigheten tar overhånd hvis jordmor skulle spørre under ordinær ul:p Tror det blir en lillebror jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag var på ul i dag, 12 uker på vei. Alt var superbra der inne, og ut i fra hva gynekologen kunne se, men uten å garantere det, så mente hun at det var en liten jente der inne! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag var på ul i dag, 12 uker på vei. Alt var superbra der inne, og ut i fra hva gynekologen kunne se, men uten å garantere det, så mente hun at det var en liten jente der inne! :D

 

Gratulerer, så stas!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul i går, 15 uker på vei. Var en uke lenger på vei enn jeg trodde. Etter at jordmor hadde sett at alt var ok, spurte hun om jeg ville vite kjønn. Hun hadde sett det hele tiden, og var ikke i tvil om at det var en gutt. Vi har en jente fra før, så blir spennende med en av hver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag var på ul i dag, 12 uker på vei. Alt var superbra der inne, og ut i fra hva gynekologen kunne se, men uten å garantere det, så mente hun at det var en liten jente der inne! :D

 

Gratulerer, så stas!!!

 

Takk!! :)

 

Er bare utrolig happy for at alt er bra der inne, og veldig søtt å se at det var et litte knøtt med lange ben :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil så absolutt vite! :D Har skikkelig guttefølelse (og med litt fantasi ser det ut som om det er gutt på 3D-bildene vi tok 11+1), men det spiller jo ingen rolle egentlig :) Har lyst til å vite uansett, å få en baby er stort nok i seg selv, så at vi ikke blir overrasket av kjønnet gjør ingenting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig usikker....visste det ikke sist og var utrolig nysgjerrig. Nå har jeg litt lyst å vite det, samtidig som jeg ikke syns det er så spennende når jeg vet hva andre får. Var på ul denne uken(14), legen såg kjønnet men vi var så usikker på om vi skal vite, så vi avventer til ordinær ul i mars....Har litt lyst å vite pga om jeg kan bruke oppigjen klær/strikke og sånn men...får tenke litt mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vite hvis det er mulig. Har ul den 20. Feb. Har to gutter og har det meste av klær, men de må selvfølgelig gjøres klart dersom det viser seg at det er en gutt. Blir det jente da må mye kjøpes inn. Jeg vil at alt skal være klart før fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei ! Me har gut frå før, og graviditeten so langt har vore ganske ulik då me venta guten, men eg klarer ikkje heilt sei med sikkerheit at det er ei jente, men eg heller mot det.. =) Når det gjeld ultralyd så er det no ikkje sikkert at dei ser kjønnet uansett, men eg har i utgongspunktet lyst på overaskelsen ved fødselen. Men forloveden vil veeeeldig gjerne vete. =) Ul er 14 mars så me har vel 3 veker på å "krangle" oss fram til om me skal vete eller ei.. Det er nå kjekt å vete også då. =) Kanskje forloveden vinn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...