Gå til innhold

Synes dere slalom/alpint er for late unger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei mor jeg kjenner mener at barna blir late av å kjøre slalom. "De blir jo bare dratt opp bakkene av heisen!". Hun kjører ikke alpint selv, har aldri gjort det. Hos henne er det bare lange fjellturer på langrennski som er godkjent skiaktivitet.

Skolen vår har avtale med et alpinalegg i nærheten om rabatt-avtaler på sesongkort i barnebakken for barneskoleelever, og nesten gratis bruk av anlegget til skidager. Dette er veldig populært og blir brukt flere ganger i uka av flertallet av elevene. De har det kjempegøy der.

Men nå har denne moren begynt å klage på dette, fordi hun mener det ville vært bedre om de gikk mer på langrenn. Jeg tror hun misforstår fordi hun aldri har prøvd alpint selv. Slik som barna holder på bruker de virkelig hele kroppen aktivt.de er jo like mye utenfor løypa som oppi den, og lager også mye hopp m.m. selv. Er helt utslitte etter en ettermiddag. tror ikke de ville ha giddet å vært så ofte ut på langrenn, det er ikke like gøy?

Anonym poster: be4323ac630bfa2b3e7457cb58fe062b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For de late? Da tror jeg hun har misforstått noe ja... :)

Anonym poster: ea660bc355ddd3b765491899a38e24a6

Skrevet

Åh hjelp!!! Nei, ser på det som at de liker litt fart jeg! Samme gjør jeg! :-)

Skrevet

Tror nok hun har et feil bilde av alpint, burde ikke få uttale seg før hun har prøvd selv :) Hvis hun vil ha barna sine ut på langrenn så får hun pakke sekken og ta dem med. Det er jo ikke sånn at man ikke kan velge det for seg selv, selv om dere har et bra alpintilbud.

Så heldige dere er som har et sånt tilbud!

Skrevet

Alt blir som du gjør det til. Det er ikke veldig energikrevende å bli dratt opp en heis og skli ned på ett par slalåmski. MEN det er vel ofte ikke det som er realiteten. De kjører aktivt og finner på ting, lager hopp, hopper osv osv Da er det trening så det holder!

Det går jo fint an å gå på langrenn uten å slite seg ut også. Igjen hvis du bare dasser av gårde, men klart litt mer krefter enn i bakken er det vel.

Anonym poster: 38202197f0a5a2952859a766f60f9613

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg sliter meg ut når jeg kjører, og det gjør ungene mine og. Så late? Nei...

Skrevet

Nei, det er ikke for late unger, men ungene liker ikke like godt langrenn etter å ha fått smaken av alpint. Vi må jo gå opp alle bakkene sier mine når de er ute på langrenn(de gjør begge deler). Jeg liker selv best langrenn, men eldste liker best alpint.

Skrevet

Nei, det er så tøft med alpint! Skulle ønske jeg startet på det i stede for fotball da jeg var yngre.

Men er det litt overklasseidrett?

Skrevet

Jeg blir dødssliten av det, så lat ? Nei.

De som sitter inne og spiller data er late, ikke de so faktisk er ute og i aktivitet.

Skrevet

Det er ikke noe galt i å kjøre alpint og betyr ikke at ungene er late, selv om det sikkert er lettere å få de allerede late ungene ut i alpinbakken enn ut på langrennski.

Det jeg imidlertid er enig med denne moren i er at skolen ikke bør legge føringer som gjør at det bare blir alpint som "gjelder" for ungene. Skolen kan ikke regne med at foreldrene betaler sesongkort for ungene, selv om det er til nedsatt pris. Skolen skal være gratis og ikke føre til at noen blir utenfor pga at de ikke kan eller vil bruke penger på heiskort eller liknende.

Anonym poster: 8051652eefc618310a37211b403e226f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...