Gå til innhold

Er det noen av dere her som jobber i psykiatrien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer veldig på hvordan det er å jobbe f.eks på en psykiatrisk avdeling, eller på bup eller lignede. Jeg har ikke bestemt meg helt for hva jeg vil bli enda, så det er ikke noe bestemt yrke jeg tenker på. Men psykiatrien generelt intresserer meg og er noe jeg kunne tenkt meg å jobbe med.

Føler jeg liksom trenger litt mer informasjon om hva man evt. kan jobbe med og som innenfor feltet.

Skriv gjerne hva du er utdannet som, hva du gjør i løpet av dagen (trenger ikke være detaljert) og om det er turnus eller ikke. Jeg blir utrolig takknemmelig for svar:)

Anonym poster: 17dca954a9634962b975862534a1e40e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet i psykiatrien tidligere. Jobbet da i bolig for voksne med psykiske lidelser. Turnus med dag, kveld og hver tredje helg. Beboerne hadde egne leiligheter og vi hadde mest boveiledning med de. Fin jobb med stort sett rolige dager, men psykiatri er også tøft mtp utagering og en bør tåle ganske mye, ikke bli lett såret og kunne skille mellom det å være personlig og privat. Være rask og helst ligge ett hakk foran;) men det var givende arbeid. Så mange flotte unge mennesker som kom seg opp og ut. her i livet. Dagene gikk stort sett i planlegging, veiledning, oppfølging og omsorg. Ingen dag var lik.

Skrevet

Jobbet som ass.lege på akutt psykiatrisk avdeling tidligere. Synes egentlig det var spennende, men kunne ikke tenke meg å jobbe med en slik flat struktur. På sykehuset jeg jobbet hadde miljøarbeiderene uten utdannelse nesten like å mye å si som overlegen på behandlingsmøter. Helt ubruktbart. Skremmende å forholde seg til.

Anonym poster: 2a809e591275b9d4b73a59ff49805333

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...