Gå til innhold

Kakebakere, hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

På søndag skal vi feire barnebursdag, og hele familien ramler inn.

"Problemet" er at jeg er bortreist fra fredag til søndag (på den berømte teambuildingen som ble spatur!). Jeg reiser tidlig hjem søndag, men er vel hjemme kun en times tid før selskapet. Dvs at jeg må bake alle kakene nå, slik at de kan fryses ned.

Men, jeg mangler en kake, og klarer ikke komme på en enkel og grei kake som er like god etter at den har vært fryst. Kan dere vær så snill komme med tips til meg (må være ferdig pyntet og alt før den går i fryseren, tør ikke overlate mer til mannen enn å ta den ut av fryseren).

Hittil har jeg bakt sjokoladekake, kanelboller, tropisk aroma, eplekake og brownies, i tillegg tar min mor med verdens beste. Hva kan være den siste kaken?

(Og ja, vi har 30 meget kakeglade gjester som kommer, så det må være såpass mange kaker).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulrotkake! Er usikker mtp å fryse kremen, men selve kaka lar seg veldig godt fryse.

Skrevet

Hva med å lage en enkel marengs? Trenger ikke fryses engang. Pisk en kartong kremfløte og sleng på frukt og/eller bær før servering. Har du det fryktelig travelt er det absolutt godt nok med en boks fruktcocktail.

Skrevet

... og der så jeg at din mor tar med verdens beste. Da blir det gjerne i meste laget med enda mer marengs, men jeg stemmer likevel for den!

Ellers er surmelkskake ypperlig å fryse, både med og uten glasur på toppen. Vaniljekake er også nam!

... årh, kake.

Skrevet

Suksessterte, blir bare mer nammelig etter en tur i frysen :)

Skrevet

Suksessterte i langpanne, eller fyrstekake i langpanne er jo kjempe:-) Da tar du jo bare frosne stykker på fat og de er tint på ti minutter.mmmmmm

Skrevet

Trenger du fler kaker da? Du har jo massevis :)

Gulrotkake

Ostekake

Suksessterte

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Jeg stemmer for gulrotkake, mmmm :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...