Gå til innhold

Jeg er visst en dårlig mor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er visst en dårlig mor ifølge mange av mine venner, og søster og mor. Av og til lurer jeg på om folk er født før likestilling og kvinner i arbeid skjedde.

Jeg er visst dårlig mor fordi:

- når vi kom fra sykehuset med vår datter etter fødsel (september ifjor) satte vi bilstolen ned på gulvet, lot bikkja snuse ferdig, og ikke noe mer stress med det.

- fordi jeg var hos frisøren og borte 2 timer når hun var 2 uker gammel. Ja tenk om mor skulle få noe tid til sånt før barnet er 18 år liksom.

- når hun var 6 uker var svigers barnevakt noen timer, så jeg og samboer kunne ut å spise å drikke litt vin

- jeg begynte i full jobb når hun var 3,5 mnd gammel. Turnus med dag, kveld og helgejobbing.

- fordi jeg studerer deltid (videreutdanning) 2 dager i mnd, og valgte forrige mnd å reise alene uten mann og barn. Var da med 1 overnatting.

Får stort sett bare kritikk for dette. Meg og faren stiller likt i alt, eneste jeg gjør som ikke han gjør er og amme. Ellers pumper jeg og hun får flaske med morsmelk. Fullammer enda.

Lurer på om folk er misunnelig fordi jeg klarer alt dette, utenom dette trener vi mye begge to og bikkja er nesten daglig på fjellet, både med eller uten barnet. Vi koser oss. Folk tåler ikke at jeg ikke følger "reglene" i samfunnet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Hyggelige venner du har ;) Aner jeg at noen er litt sjalu?

Skrevet

For noe sprøyt! At du er en dårlig mor altså :)

Anonym poster: 0fdc0e1dbd6dd199e88ccac7250c5a49

Skrevet

ok

Anonym poster: f8afaeb897181dd8d1e29966e66c5992

Skrevet

Du høres ut som om du har et veldig behov for å hevde deg selv og din fortreffelighet?

Anonym poster: ab65ee5ca5a0807e2e24d3edf375de54

Skrevet

Du høres ut som om du har et veldig behov for å hevde deg selv og din fortreffelighet?

Anonym poster: ab65ee5ca5a0807e2e24d3edf375de54

Hvorfor skulle det høres slik ut da? Dette er vel ikke riktige stedet for det. Vi er jo anonym og alt!

Synes det høres ut som om du er en god mor jeg. Du sitter ihvertfall ikke i ro inne...

Anonym poster: 308a9df99c3a3f104040376361f4324a

Skrevet

Jeg mener overhodet ikke at du er en dårlig mor, men tenker du noen gang på at barnet ditt er baby kun EN gang, og over en KORT periode? For meg virker det som du og ditt kommer før barnet ditt...mulig jeg tolker det du skriver feil.

Nå skal det også sies at heller ikke jeg er for disse "reglene" som er bestemt av samfunnet, om hvordan man skal være en "god mor". Men barnet ditt trenger å vite at mamma er tilgjengelig og sensitiv for dets signaler. Virker kanskje som du er litt "ute" av og til, og heller skal klare på alt som gagner deg og ikke barnet ditt.... Kan ikke denne selvrealiseringen vente til barnet blir litt større?

Anonym poster: 766e36abd8bea1c3498d1b4902505f47

Skrevet

Vet du ikke at mor og barn er limt sammen i hoftene til barna er rundt 18 år?:)

så lenge barnet ditt har far rundt seg, så er han like viktig som deg.Så får du springe rundt og gjøre det du vil om det er greit for dere alle tre.

Jeg ville ikke gjort det som deg, men heldigvis er vi forskjellige alle sammen!

Anonym poster: 8335bb61b0b8e10a027d966dcff26a8e

Skrevet

Jeg føler for å si noe av det samme som anonym oppi her.... Ok...?

Jeg er ikke misunnelig på deg, men jeg vet hvor fort tida går. Vi prioriterer ulikt, sånn er det bare.

Skrevet

Du er nok ikke en dårlig mor, men jeg er ikke enig i prioriteringene dine. Bruk tiden på jenta di mens hun er liten, du har nok av tid til å realisere deg selv når hun er stor. Småbarnstiden går fort, og du får den aldri tilbake...

Anonym poster: 38b8893246654698406bbd389776f24c

Skrevet

Jeg tror nok ikke du er en dårlig mor, men jeg lurer på når du har tid til barnet ditt?

Skrevet

Jeg er også en dårlig mor :)

Hjemmeværende student, som reiser på samlinger 3 dager i mnd.. Og i følge "alle" (bygdedyret) rundt meg er jeg aaallltid opptatt og pappaen er alltid "der",

De glemmer at jeg er hjemmeværende de resterende 27 dagen med barna ( de er to dager i bhg i uka), og at far er har reise jobb og er vekke ca 2 uker i mnd. :-O

Misunnelse!!

Mi

Anonym poster: 6d6c3c39f66be8c0fc0768d9f1270336

Skrevet

Klart jeg har tid til min datter. Trene gjør jeg etter hun har lagt seg på kvelden, eller tidlig på morgenen før hun er våken. Vi har en hund som krever endel mosjon, og det må den få om vi har barn eller ikke. Har jo stort sett med hun i bæresele når jeg eller han er på fjellet. Jeg studerer som sagt 2 dager i mnd, og det er det. Selv om jeg jobber nå skal jeg ha mer permisjon senere. Dette passet oss best. En av oss måtte vært hjemme uansett. Utenom jobb er det ikke mye jeg er ute av huset når hun er våken.

Skrevet

Jeg er eng med din familie og venner..

Anonym poster: 1512c8dbdff7abdbd131a9b60920ac27

Skrevet

Du er ikke en dårlig mor! Babyen din får et like godt forhold til pappaen sin som til deg, hva er det som er dårlig med det?

Selv begynte jeg å jobbe en kveld i uka da babyen var 6 uker. Nå er han 10 mnd og jeg er tilbake i full jobb mens pappaen skal være hjemme fram til barnehagestart i august. Jeg tror likestilling er positivt for barnet også! Har inntrykk av at det ofte sklir ut med likestillingen i hjemmet når mor tar hele babytiden, og det blir vanskelig å gjenopprette balansen etterpå.

Anonym poster: 15efb9746e16996bdc7f778d58757fab

Skrevet

Syns du ikke er en dårlig mor. Begynte å jobbe tre dager i måneden da min var 7 uker. Han koste seg hjemme med pappa :)

Anonym poster: e72f563e7a686dedd868871be6b98114

Skrevet

Du høres nesten litt for perfekt ut.... Kanskje det er problemet?

Skrevet

du er ikke en dårlig mor hvis man skal bedømme deg utifra disse opplysningene. Selv studerte jeg en gang i uken fra barnet var bare noen uker, men jeg hadde da med med barnet hele tiden. Dere må jo gjøre det som passer dere best, uavhengig av hva andre måtte mene.

Jeg prioriterte å være lenge hjemme fordi jeg ønske det og følte det var riktig, og det forventer jeg at andre skal respektere på lik linje som jeg respekterer mødre og fedre som begynner i jobb relativt raskt etter at barnet er født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...