Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Hun snakker med absolutt alle hun ser. Når hun kommer inn i et rom går hun i tur og orden rundt og presenterer seg og spør dem noen spørsmål om livet deres før hun " fordeler" seg utover resten av folkemengden. Hun kan også gå veldig nærme på, og for eksempel ta på håret til andre barn. Hun på en måte invaderer den intime sfæren, og jeg tror mange syns det er ubehagelig. Vi snakker med henne om det, men hun gir seg ikke. Hun har alltid vært sånn, og før syntes jeg og alle det var skjønt. Men nå når hun er fylt fire (nettopp) synes jeg de er litt sært. Har noen andre slike fireåringer? Eller har dere hatt sånne barn som har blitt er reservert? Anonym poster: baeb623a063ffd2398ad02e4e5eb21a4
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Noen erfaringer? Anonym poster: baeb623a063ffd2398ad02e4e5eb21a4
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #3 Skrevet 5. februar 2013 Hva sier de i barnehagen da? De fleste barn på fire år har forstått dette med andres intimsoner og respekterer dette. Hvordan er hun ellers med andre barn når det gjelder lek, vente på tur, dele leker osv? Er hun enebarn og vandt med å ha all oppmerksomhet alene? Min yngste er også fire år og veldig sosial, liker å prate med folk, men å innta ett rom på den måten du beskriver vitner om ett barn som er vandt med å være universets senter... Enten det, eller så er det noen sosiale koder frøkna ikke har knekt enda. Mitt råd er snakke med barnehagen og hør hva de råder dere til å gjøre videre. Anonym poster: e0cbb5999d5b48430f3e73328e786aaa
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #4 Skrevet 5. februar 2013 Mine er så sjenerte at de ikke snakker til folk de ikke kjenner veldig godt, så her er det helt motsatt. Anonym poster: 52576dfcc40dc560cbc3f53bf5c9c5e2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #5 Skrevet 5. februar 2013 Min 4 åring er ekstremt sosial. Før kunne hun faktisk sette seg på fanget til fremmede eller lett bli med de hjem etc. Hun er fortsatt slik som kan prate med alle i rommet å gi mye av seg selv, men tenker ikke noe mer over det. Hun fungerer meget godt sosialt i barnehagen, og er normalt skeptisk til fremmede allikevel tror jeg da jeg har opplevd at hun også kan trekke seg bort hvis noen blir veldig intense. Hun er bare en jente med myyyyyyye på hjertet og veldig lite sjenert. Anonym poster: 0267c0fbc2a34aba0f4ed3a76ba5ece4
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #6 Skrevet 5. februar 2013 Hva sier de i barnehagen da? De fleste barn på fire år har forstått dette med andres intimsoner og respekterer dette. Hvordan er hun ellers med andre barn når det gjelder lek, vente på tur, dele leker osv? Er hun enebarn og vandt med å ha all oppmerksomhet alene? Min yngste er også fire år og veldig sosial, liker å prate med folk, men å innta ett rom på den måten du beskriver vitner om ett barn som er vandt med å være universets senter... Enten det, eller så er det noen sosiale koder frøkna ikke har knekt enda. Mitt råd er snakke med barnehagen og hør hva de råder dere til å gjøre videre. Anonym poster: e0cbb5999d5b48430f3e73328e786aaa Hun er enebarn og enebarnebarn og eneoldebarn og eneniese osv. Veldig i sentrum når vi har gjester osv. Hun har problemer med det sosiale på barnehagen selv om hun viss er godt likt. Takler dårlig motgang. De sier også at hun fremdeles har noen koder å knekke. Jeg blir bare litt bekymret for at det ikke er noe vi kan ordne opp i.. At det faktisk er en begrensning som vil følge henne Anonym poster: baeb623a063ffd2398ad02e4e5eb21a4
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #7 Skrevet 5. februar 2013 Hva sier de i barnehagen da? De fleste barn på fire år har forstått dette med andres intimsoner og respekterer dette. Hvordan er hun ellers med andre barn når det gjelder lek, vente på tur, dele leker osv? Er hun enebarn og vandt med å ha all oppmerksomhet alene? Min yngste er også fire år og veldig sosial, liker å prate med folk, men å innta ett rom på den måten du beskriver vitner om ett barn som er vandt med å være universets senter... Enten det, eller så er det noen sosiale koder frøkna ikke har knekt enda. Mitt råd er snakke med barnehagen og hør hva de råder dere til å gjøre videre. Anonym poster: e0cbb5999d5b48430f3e73328e786aaa Hun er enebarn og enebarnebarn og eneoldebarn og eneniese osv. Veldig i sentrum når vi har gjester osv. Hun har problemer med det sosiale på barnehagen selv om hun viss er godt likt. Takler dårlig motgang. De sier også at hun fremdeles har noen koder å knekke. Jeg blir bare litt bekymret for at det ikke er noe vi kan ordne opp i.. At det faktisk er en begrensning som vil følge henne Anonym poster: baeb623a063ffd2398ad02e4e5eb21a4 Tror nok bare hun er grusomt bortskjemt. Hun trenger noen å bryne seg på. Noen å dele oppmerksomheten med. Ganske fort. Hvis ikke blir hun raskt skviset ut av venneflokken en liten stund etter skolestart. Anonym poster: 789bb7addaccf65704ac13b449c6ea42
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #8 Skrevet 5. februar 2013 Hva sier de i barnehagen da? De fleste barn på fire år har forstått dette med andres intimsoner og respekterer dette. Hvordan er hun ellers med andre barn når det gjelder lek, vente på tur, dele leker osv? Er hun enebarn og vandt med å ha all oppmerksomhet alene? Min yngste er også fire år og veldig sosial, liker å prate med folk, men å innta ett rom på den måten du beskriver vitner om ett barn som er vandt med å være universets senter... Enten det, eller så er det noen sosiale koder frøkna ikke har knekt enda. Mitt råd er snakke med barnehagen og hør hva de råder dere til å gjøre videre. Anonym poster: e0cbb5999d5b48430f3e73328e786aaa Hun er enebarn og enebarnebarn og eneoldebarn og eneniese osv. Veldig i sentrum når vi har gjester osv. Hun har problemer med det sosiale på barnehagen selv om hun viss er godt likt. Takler dårlig motgang. De sier også at hun fremdeles har noen koder å knekke. Jeg blir bare litt bekymret for at det ikke er noe vi kan ordne opp i.. At det faktisk er en begrensning som vil følge henne Anonym poster: baeb623a063ffd2398ad02e4e5eb21a4 Tror nok bare hun er grusomt bortskjemt. Hun trenger noen å bryne seg på. Noen å dele oppmerksomheten med. Ganske fort. Hvis ikke blir hun raskt skviset ut av venneflokken en liten stund etter skolestart. Anonym poster: 789bb7addaccf65704ac13b449c6ea42 Men i alle dager da! Hva er det for en ting å si til en bekymret mamma? Tror det er flere som har noen sosiale koder å knekke, gitt... *sjokkert* Anonym poster: 08c7679f7b4888699b01c20228832edf
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #9 Skrevet 5. februar 2013 Hva sier de i barnehagen da? De fleste barn på fire år har forstått dette med andres intimsoner og respekterer dette. Hvordan er hun ellers med andre barn når det gjelder lek, vente på tur, dele leker osv? Er hun enebarn og vandt med å ha all oppmerksomhet alene? Min yngste er også fire år og veldig sosial, liker å prate med folk, men å innta ett rom på den måten du beskriver vitner om ett barn som er vandt med å være universets senter... Enten det, eller så er det noen sosiale koder frøkna ikke har knekt enda. Mitt råd er snakke med barnehagen og hør hva de råder dere til å gjøre videre. Anonym poster: e0cbb5999d5b48430f3e73328e786aaa Hun er enebarn og enebarnebarn og eneoldebarn og eneniese osv. Veldig i sentrum når vi har gjester osv. Hun har problemer med det sosiale på barnehagen selv om hun viss er godt likt. Takler dårlig motgang. De sier også at hun fremdeles har noen koder å knekke. Jeg blir bare litt bekymret for at det ikke er noe vi kan ordne opp i.. At det faktisk er en begrensning som vil følge henne Anonym poster: baeb623a063ffd2398ad02e4e5eb21a4 Tror nok bare hun er grusomt bortskjemt. Hun trenger noen å bryne seg på. Noen å dele oppmerksomheten med. Ganske fort. Hvis ikke blir hun raskt skviset ut av venneflokken en liten stund etter skolestart. Anonym poster: 789bb7addaccf65704ac13b449c6ea42 Hun er nok bortskjemt på hjemmefronten. Men har vel brynet seg mer enn de fleste fireåringer på barnehagen allerede. Hun har egentlig ganske lavt selvbilde. Hun har i tillegg en svakhet i bena (forbigående) som gjør at hun sliter med å holde følge med de andre når de løper rundt. Det kan være at hun skal kompensere for det også. Men vi jobber helt klart med å sette strengere grenser or henne hjemme også HI Anonym poster: baeb623a063ffd2398ad02e4e5eb21a4
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #10 Skrevet 5. februar 2013 Hva sier de i barnehagen da? De fleste barn på fire år har forstått dette med andres intimsoner og respekterer dette. Hvordan er hun ellers med andre barn når det gjelder lek, vente på tur, dele leker osv? Er hun enebarn og vandt med å ha all oppmerksomhet alene? Min yngste er også fire år og veldig sosial, liker å prate med folk, men å innta ett rom på den måten du beskriver vitner om ett barn som er vandt med å være universets senter... Enten det, eller så er det noen sosiale koder frøkna ikke har knekt enda. Mitt råd er snakke med barnehagen og hør hva de råder dere til å gjøre videre. Anonym poster: e0cbb5999d5b48430f3e73328e786aaa Hun er enebarn og enebarnebarn og eneoldebarn og eneniese osv. Veldig i sentrum når vi har gjester osv. Hun har problemer med det sosiale på barnehagen selv om hun viss er godt likt. Takler dårlig motgang. De sier også at hun fremdeles har noen koder å knekke. Jeg blir bare litt bekymret for at det ikke er noe vi kan ordne opp i.. At det faktisk er en begrensning som vil følge henne Anonym poster: baeb623a063ffd2398ad02e4e5eb21a4 Tror nok bare hun er grusomt bortskjemt. Hun trenger noen å bryne seg på. Noen å dele oppmerksomheten med. Ganske fort. Hvis ikke blir hun raskt skviset ut av venneflokken en liten stund etter skolestart. Anonym poster: 789bb7addaccf65704ac13b449c6ea42 Men i alle dager da! Hva er det for en ting å si til en bekymret mamma? Tror det er flere som har noen sosiale koder å knekke, gitt... *sjokkert* Anonym poster: 08c7679f7b4888699b01c20228832edf Takk Hun hadde nok et poeng, til tross for noe bombastiske ordelag HI Anonym poster: baeb623a063ffd2398ad02e4e5eb21a4
n74 Skrevet 5. februar 2013 #11 Skrevet 5. februar 2013 Hun er nok mer frempå enn gjennomsnitts fireåringen. Nå er jeg en av de som digger den type barn, og hun får med seg et sett sosiale koder som er på et annet nivå enn de som er sjenerte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå