Gå til innhold

Jeg angrer på hele graviditeten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 9, og plutselig føler jeg meg IKKE klar. Har et barn fra før på 16 mnd, og syns det er slitsomt nok.

Det var planlagt, men det var nok mannen som pushet mest på. Han har hele tiden vært klinkende klar på at han ønsker at barna skal være tett i alder...

Nå angrer jeg egentlig litt og føler at jeg ikke kommer til å makte å bli tobarnsmor. I tillegg er jeg bare 23 år og student.

Anonym poster: ef33d56c509a195bdd7d69b4ec1e2d1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smart gjort. du kunne brukt noe da vettu, ikke synd på deg.

Anonym poster: 72b98f00e2e173683f5bf6c10e3470c6

Skrevet

uff ikke morsomt følelse. hva er tankene dine om abort da?

Skrevet

Du kommer nok til å klare deg helt ypperlig ! Antar at du har god hjelp i mannen din, i og med at han så sterkt ville ha en til?

Du har jo alltids mulighet til å ta abort enda, men som ukene går, blir du nok mer og mer klar for hver dag som går :)

Skrevet

Hva f*** er det å si??

Kjære HI, dette kommer til å gå så bra skal du se.

Du er i første trimester og hormonene dine herjer i kroppen din.

De følelsene du sitter med er helt normale.

Veldig mange har dem, få prater om dem.

Lykke til videre i svangerskapet.

Anonym poster: 5dbb821d3444fbdc7e68c5cbb7f92e9b

Skrevet

jeg er så fantastisk lei sånne som deg. hun skriver jo her fordi hun er lei over situasjonen sin, og det siste hun trenger er sånne slemme kommentarer..

Anonym poster: 494970c1f4f4cd4d1cfe3f6bac29f048

Skrevet

tror det er heeelt normalt å tenke slik hi... kan det være en ide og ta det opp med helsesøster? dette klarer du... kanskje det hjeper litt å prøve å tenke på at nå er du gravid, og måå nesten bare prøve å gjøre det beste ut av det? kan forstå det er stress med en liten + studier, men dette klarer du! bruk de rundt deg, og slapp av så mye som mulig.

masse lykke til..:)

Skrevet

Det er helt uaktuelt med abort!

Jeg er bare så utrolig redd for og ikke strekke til, at det blir alt for mye for meg!

Hi

Anonym poster: ef33d56c509a195bdd7d69b4ec1e2d1c

Gjest Vicky Pollard
Skrevet (endret)

Dette går kjempefint! Jeg ble gravid igjen da største var 13 mnd, ikke planlagt. Nå som de beg bli større blir jeg bare mer og mer glad for at de er tette. Det er en omstikling, og du skal vite at jeg tenkte det samme som deg med en gang. Abort var aldri et alternativ, ikke i et etablert forhold. Det tar tid å venne seg til tanken, men la det modne. Skal dere ha flere barn er det gull at de blir så tette at de vil ha mye glede i hverandre tidlig. Det er travelt i begynnelsen, men det går seg til. Synes du har en fin alder å bli mamma i, skulle ønske jeg ble mamma yngre en jeg er. Du blir en ung mamma som vil ha mye overskudd og tid til de også når de blir større. Dette vil gå helt fint :)

Ps. Siden du er så ung, gjør det ingen ting å la studiene vente litt, selv beg jeg ikke studere før jeg var 25, og der var mange mammaer på studiet. Det gikk veldig bra å kombinere for de alle :)

Endret av Vicky Pollard
Skrevet

Det går nok kjempebra! Jeg kjenner på følelsen nesten annen hver dag kjennes det ut som - det blir hektisk og jeg er jo ikke lagd for å ta meg av dem! Hva hvis det skjer noe med forholdet og jeg må takle alt alene?? <- vanlig tanke.

Men som oftest så er man klar likevel. Barna får kjempemasse glede av hverandre når minste vokser litt til, du blir fortere ferdig med småbarnsperioden hvis det er den du gruer deg til.

Du har en mann som stiller opp regner jeg med. Hormonelle tanker er vanlig å ha. Lykke til.

Hvis dette ikke er vanlige "hva har jeg gjort, er ikke klar tanker" som oppstår når man har tatt valget om en ting, ville jeg kontaktet helsestasjonenen eller andrer som kan bistå med veiledning.

Lykke til :)

Skrevet

Skjønner at det er tungt nå. Har vært i dine sko. Men det vil gå seg til og du vil ikke angre. Det er jeg sikker på. Det er STOR forskjell på å være 16 mnd og 2 år. Jeg syns barna er mest slitsomme i den alderen din er i nå. Så blir det lettere og lettere syns jeg da. Har kun 15 mnd mellom mine barn. Men nå ser vi fordelene. De leker sammen og har stort sett samme interesse og behov pga at de er så lik i alder.

Men hvis du virkelig ikke vil har du ennå et valg :-)

Lykke til !

Anonym poster: 9cae5eaa71b37d34690ad3a4eef462b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...