Gå til innhold

Er det normalt at utlendinger stjeler fra andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på hybel, og har bodd sammen med en mannlig utlending i ett par uker. Bare på denne korte stunden har jeg merket mye rart, mat har forsvunnet, mine kjøkkenting er brukt osv.

Men idag gikk det litt over streken. Denne hybelboeren skal heldigvis flytte, men igårkveld merket han at han manglet noen fat som han har lånt. Tilfeldigvis hadde jeg like fat som han (kjøpt selv), så har har vært å hentet i skapet mitt! Jeg så at han hadde ett ekstra, i og med at han hadde det liggende på benken grunnet pakking. Jeg spurte direkte ut om han fant fatet, og forklarte at jeg manglet ett. Han ble rar i øynene, så jeg tok opp ene fatet og så at det hadde akkurat samme klistremerker som mine tre andre fat, mens hans fat hadde noen andre. Han prøvde å forklare seg at han måtte ha tatt feil i forbindelse med vasking, men forklarte tilbake at mine fat var ubrukt, og at noen må ha hentet det i mitt skap!

Tilslutt innrømmet han å ha vært i skapet mitt å hentet, og da sier det seg selv at han hadde tenkt å ta mitt fat å levere tilbake til kompisen!

Har også registrert flere ganger at mine ting har vært skitten, blitt brukt av andre, mat er forsvunnert og han har vært i mine skuffer.

Er dette akseptabelt, eller er jeg bare overhormonell??

Anonym poster: 21f7d67f33e518a494152e09d0c00617

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre opplevd det samme, det er uakseptabelt, men de har vel andre normer i andre kulturer...

Anonym poster: 0ce25bbf752c28a616fc7f488f88c19a

Skrevet

Desverre opplevd mye av det selv også, på arbeidsplasser med mange innvandrere. De har nok helt andre normer i andre kulturer ja.. Mange som ikke ser på det å stjele som noe galt, desverre.

Anonym poster: 08ece89e8a4dfcffa934333fe899fdf9

Skrevet

Hva er en utlending? En svenske? Tysker? Pakistaner? Eller noe annet?

Anonym poster: 5c48f213bf91fe8def19b2bdba4681c2

Skrevet

Heldigvis ingen av de utenlandske jeg kjenner som er sånn. Har både venner og kollegaer fra Thailand, Tyskland, Brasil, Irak, Bosnia, Kroatia og aldri opplevd at noen av dem har tatt noenting.

Skrevet

Hva er en utlending? En svenske? Tysker? Pakistaner? Eller noe annet?

Anonym poster: 5c48f213bf91fe8def19b2bdba4681c2

Dette er en fra Ukraina! Prøvde å si det til han at det ikke var akseptabelt, og at det er tyveri, men da begynte han bare å le. Ser jo ikke problemet selv, og vil bare unnskylde seg.

Jeg tørr jo ikke ha alle tingene mine på kjøkkenet, om jeg ikke kan stole på han. Plutselig forsvinner kasseroller og stekepanner også, og slik kan jeg ikke ha det.

Skrevet

Ja alle utlendinger er en og samme organisme med felles hjerne, så hvis en stjeler så stjeler alle. Heldigvis har nordmenn som eneste rase klart å frigjøre seg selv fra denne organismen og sitter i fellesskap på fjellet og spiser appelsin og kvikklunsj.

Skrevet

Ja alle utlendinger er en og samme organisme med felles hjerne, så hvis en stjeler så stjeler alle. Heldigvis har nordmenn som eneste rase klart å frigjøre seg selv fra denne organismen og sitter i fellesskap på fjellet og spiser appelsin og kvikklunsj.

Hehe konge kommentar:)

Anonym poster: ece0e47dfa356fbb9bd49a900b4a5752

Skrevet (endret)

Ja helt normalt. Utlendinger kommer til Norge kun for å stjele fat, viste du ikke det?

Du skal se kjøkkenet mitt, har så masse fat at det ikke er plass til å lage mat lengre.!

Endret av ღTyrkiskPepperღ
Skrevet

Vel ... det er vel like vanlig som at nordmenn stjeler? Husker en tråd som gikk her på nyåret hvor det kom frem at det var en del "langfingrede" her også ;)

Skrevet

Hadde jeg kunnet likt denne kommentaren to ganger skulle jeg gjort det.

Skrevet

utlending kan være så mangt HI.

Skrevet

Jeg bor på hybel, og har bodd sammen med en mannlig utlending i ett par uker. Bare på denne korte stunden har jeg merket mye rart, mat har forsvunnet, mine kjøkkenting er brukt osv.

Men idag gikk det litt over streken. Denne hybelboeren skal heldigvis flytte, men igårkveld merket han at han manglet noen fat som han har lånt. Tilfeldigvis hadde jeg like fat som han (kjøpt selv), så har har vært å hentet i skapet mitt! Jeg så at han hadde ett ekstra, i og med at han hadde det liggende på benken grunnet pakking. Jeg spurte direkte ut om han fant fatet, og forklarte at jeg manglet ett. Han ble rar i øynene, så jeg tok opp ene fatet og så at det hadde akkurat samme klistremerker som mine tre andre fat, mens hans fat hadde noen andre. Han prøvde å forklare seg at han måtte ha tatt feil i forbindelse med vasking, men forklarte tilbake at mine fat var ubrukt, og at noen må ha hentet det i mitt skap!

Tilslutt innrømmet han å ha vært i skapet mitt å hentet, og da sier det seg selv at han hadde tenkt å ta mitt fat å levere tilbake til kompisen!

Har også registrert flere ganger at mine ting har vært skitten, blitt brukt av andre, mat er forsvunnert og han har vært i mine skuffer.

Er dette akseptabelt, eller er jeg bare overhormonell??

Når spørsmålet ditt er så dumt, så kan du jo ikke forvente å få noen seriøse svar.

Det er mulig du tror "utlandet" er et land der innbyggerne heter "utlendinger", og at alle som ikke bor i Norge bor i dette landet, men der har du nok misforstått noe.

Hvis du tror det er slik at alle som er født utenfor Norges grenser stjeler, så er det nok også noe du ikke har fått med deg.

Anonym poster: e07fe407b8483c722750a48e4aba3911

Skrevet

Jeg kommer fra Russland, og det er like mye tyveri der som i Norge. Ingen forskjell. Folk stjeler som ravner hvis de mangler moral og har lyst på den og den tingen. Ikke EN eller TO ganger ting forsvant fra barnehagen med bare norske barn og foreldre, for så å dukke opp igjen "plutselig" på slutten av sesongen når tingen er blitt for liten/man ikke lenger har behov for det. Var det ikke en tråd her inne om ei som kjente igjen barnets klær på en annen unge i samme barnehage, der barnets navn på klærne var strøket over, og påført navn til det andre barnet. Koselig!

Anonym poster: 684f5223bfb8663b16dcb37f205e0ab0

Skrevet

Har ikke opplevd det med så mange utlendinger, bare en svenske jeg bodde på hybelhus med, men jeg ollevde satdig vekk slike ting da jeg bodde på internat med bare nordmenn. Alt måtte merkes veldig tydelig om det ikke skulle bli borte og vi måtte til og med ha lås på kjøleskapet.

Anonym poster: f544131f2df54346dd97fa3c601a66b9

Skrevet

Har ikke opplevd det med så mange utlendinger, bare en svenske jeg bodde på hybelhus med, men jeg ollevde satdig vekk slike ting da jeg bodde på internat med bare nordmenn. Alt måtte merkes veldig tydelig om det ikke skulle bli borte og vi måtte til og med ha lås på kjøleskapet.

Så da burde vel du følge HIs eksempel og lage tråden "er det normalt at nordmenn stjeler fra andre?" :-P

Skrevet

Så da burde vel du følge HIs eksempel og lage tråden "er det normalt at nordmenn stjeler fra andre?" :-P

Det kunne jeg jo gjort, men det er unødvendig ettersom jeg vet at svaret er "ja". Er det noe jeg har lært som bonde i tettbebygd strøk så er det at nordmenn stjeler som ravner bare de tror andre har mye av en ting og de ikke blir oppdaget. Folk stjeler ved, juletrær, grønsaker fra jordet og til og med jord hvis de bare tror de kan komme unna med det. Ikke er det de fattigste som stjeler mest heller.

Skrevet

Jeg overasket naboen (fra Somalia) i min egen gang. Han stod og forsynte seg av skoene til ungene mine. Han prøvde ikke å forklare seg en gang, la bare fra seg skoene å gikk rolig ut døra.

Anonym poster: 348913f0d163d44f082b52aafb29f538

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...