Gå til innhold

Sykemeldt 50%, syr arbeidsgiver/vikarbyrå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber for tiden gjennom ett vikarbyrå. Der jeg er utleid er vi to stykker som har de samme arbeidsoppgavene, så en av oss er nødt til å være på jobb hele tiden. I dag var jeg hos legen med albuen min, hoven og varm på albuen. Har slitt med betennelse i skuldera i mange år, så nå har jeg betennelse fra skuldera å ned til albuen. Legen ville sykemelde meg 100%, jeg sa meg enig i 50%.

Når jeg da ringer å gir beskjed om dette til vikarbyrået, så spør hun meg om hvordan JEG har tenkt å løse det når "Kari" reiser på ferie!! Jeg ble så paff at jeg ikke klarte å svare noe. Det er vel ikke MITT problem, eller?

Jeg kan desverre ikke noe for at jeg har så vondt og at jeg er under utredning for revmatisme! Ei venninne mener at jeg bør skrive en mail til vikarbyrå dama om at sånn går det ikke an å si til folk. Men jeg er så dårlig på å forsvare meg selv at jeg ikke vet om jeg vil lage noe "bråk" utav dette her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke ditt problem. Du får si om de ikke kan tilrettelegge for deg slik at du kan jobbe i 50%, så må du snakke med legen om en 100% sykemelding.

Anonym poster: 542faaf593499e23f023c7e4c3a058b8

Skrevet

Dette er ikke ditt ansvar. Ikke si at du ble fornærmet, men si at det er vikarbyråets ansvar å finne en løsning på dette sammen med arbeidsgiver, og at du selv ba om å kun bli 50% sykemeldt selv om legen foreslo 100%.

Anonym poster: 2da9bade71419318c28228bf31a902a1

Skrevet

Typisk vikarbyrå det der. Har selv vært nødt til å jobbe for noen sånne. Masse pes og mas om man blir syk eller ungene blir det.

Anonym poster: 4a4d8d873e416a6a67bb2073ed11cd4b

Skrevet

Kjenner jeg gruer meg til å gå på jobb i dag. Satt på intervjuet i august å sa at jeg var frisk som en fisk. Fortalte at jeg hadde slitt med skuldera i mange år, men at den fungerte veldig bra etter x-antall sprøyter! I september/oktober bestemte legen seg for at jeg skal utredes for revmatisme pga alle plagene jeg har. Nå i januar har jeg blitt mye verre å fått mye mer plager uten at jeg har sagt det til hverken de jeg jobber for eller vikarbyrået, for det gikk jo greit å jobbe.

Igår fikk jeg "kjeft" av legen fordi jeg ventet så lenge med å komme å han ville jo sykemelde meg 100%. Men lurer på om de tror jeg har en lege som sykemelder i hytt å pine og at de dermed ikke tror på meg.

Jaja, får bare bite tennene sammen å gå på jobb å høre hva de sier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...