Gå til innhold

Manuell terapaut eller osteopat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos fysioterapaut i dag med bebi, da hun har en favorittside.

Hun var ganske så stiv i nakken, og hun foreslo at jeg burde ta et par timer hos osteopat.

Dette koster jo 850 kr.. Så ikke akkurat billig.

Lurer på om det er noen som har prøvd begge deler?

Fikk med meg at forskjellen var at osteopat tenker mer langsiktig, og tenker mer på de indre organer o.l.

Det er jo viktig at jenta mi blir "normal" , men om det er like effektivt å bruke gratis manuellterapaut, gidder jeg ikke bruke 850 kr på osteopat...

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde valgt manuell terapeut. De kan knekke, det kan ikke osteopater.

Anonym poster: b56be89bd318bcaa350a82a3bd629090

Skrevet

Min datter har gått til manuellterapi siden hun var 8 uker (3 mnd nå). Hun ble forløst med tang og hadde store smerter ved søvn i vogn.

Hun fikk påvist KISS 2 og var veldig låst mot en side. Etter kun en time var hun mye bedre og i går kunne ikke ikke terapauten finne noen låsninger lenger. Jeg er veldig fornøyd og ser stor forskjell på min baby.

Det er jo gratis og trenger ikke henvisning, så det er verdt et forsøk?

Anonym poster: 609573474d201a20cb9a7f983eaa5fb5

Skrevet

Hadde valgt manuell terapeut. De kan knekke, det kan ikke osteopater.

Anonym poster: b56be89bd318bcaa350a82a3bd629090

hjelpes.. skal de knekke lille bebien min? :P

Fysio jeg var hos sa at det nesten ikke så ut som om osteopaten gjorde noe.. men gud som det hjelper sa hun..

Men kan jo prøve manuell terapaut først...

Skrevet

Jeg gikk til Osteopat med første sønnen min, og han ble helt fin etter 2 behandlinger, allerede etter første sov han 10 ganger bedre. Han hadde også en låsning i nakken etter å blitt forløst med sugepropp.

Nummer kom naturlig men brukte veldig lang tid, vi gikk til samme osteopat med han også, og denne gangen brukte hun ca 10 behandlinger før hun fant "feilen". I mellomtiden var vi til manuell terapaut bare for å prøve men han sa at ungen var helt fin... "feilen" som hun til slutt fant var en skarp kant i overkjeven hans. Etter at hun fikk "presset" den på plass ble han helt fin og mage smertene var borte.

Sikkert største forskjellen meddom osteopat og MT er at osteopater forsiktig skyver/setter ting på plass. De brekker ikke, og de er veldig i mot at MT brekker, spesielt på små barn.

Min osteopat holder til i Oslo området og koster kun 300,- pr behandling, så om du kommer herfra kan du jo sende meg en PM så sender jeg deg kontakt info.

Uansett, lykke til og god bedring!!!

Skrevet

Min datter har gått til manuellterapi siden hun var 8 uker (3 mnd nå). Hun ble forløst med tang og hadde store smerter ved søvn i vogn.

Hun fikk påvist KISS 2 og var veldig låst mot en side. Etter kun en time var hun mye bedre og i går kunne ikke ikke terapauten finne noen låsninger lenger. Jeg er veldig fornøyd og ser stor forskjell på min baby.

Det er jo gratis og trenger ikke henvisning, så det er verdt et forsøk?

Anonym poster: 609573474d201a20cb9a7f983eaa5fb5

Ja kan jo prøve de først :D

Skrevet

Jeg gikk til Osteopat med første sønnen min, og han ble helt fin etter 2 behandlinger, allerede etter første sov han 10 ganger bedre. Han hadde også en låsning i nakken etter å blitt forløst med sugepropp.

Nummer kom naturlig men brukte veldig lang tid, vi gikk til samme osteopat med han også, og denne gangen brukte hun ca 10 behandlinger før hun fant "feilen". I mellomtiden var vi til manuell terapaut bare for å prøve men han sa at ungen var helt fin... "feilen" som hun til slutt fant var en skarp kant i overkjeven hans. Etter at hun fikk "presset" den på plass ble han helt fin og mage smertene var borte.

Sikkert største forskjellen meddom osteopat og MT er at osteopater forsiktig skyver/setter ting på plass. De brekker ikke, og de er veldig i mot at MT brekker, spesielt på små barn.

Min osteopat holder til i Oslo området og koster kun 300,- pr behandling, så om du kommer herfra kan du jo sende meg en PM så sender jeg deg kontakt info.

Uansett, lykke til og god bedring!!!

Oi... Her skal de ha 850 :S Så takker gjerne ja til info. Bor på oslogrensa :)

Skrevet

hadde lett valgt osteopat! det tenker HELE mennesket, ikke bare akkurat den delen av kroppen som ikke virker...

Anonym poster: fdd7250a189d2c216375009521813d2a

Skrevet

Kan også si at jenta mi er ikke veldig plaget med nakken da... Hun sover godt og har ingen smerter...

Skrevet

da trenger hun jo også å trene/styrke musklene på den siden hun er svak... lvelser osv får du hjelp til hos en osteopat :)

Anonym poster: fdd7250a189d2c216375009521813d2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...