Gå til innhold

Gravide sykepleiere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

jeg er nygravid (uke5) med mitt 3. barn og jobber som sykepleier på et sykehus. JObber 100% i vikarsenter og rullerer litt mellom div avdelinger.

Det jeg lurte på er hva dere tar hensyn til på jobben når dere er gravide?

hansker og munnbind eller avtrekk ved blanding av AB?'

hva med disse lufttette overføringssystemene man blander AB med.. er det nødvendig med hansker, munnbing og avtrekk da ?

hva med cytostatica? jeg vet at jeg ikke skal gi kur eller være i nærheten av oppkast , urin og andre kroppsvæsker fra cytostatika paseinter før det har gått 72 timer isden kur? er det noe mere jeg burde tenke på?

hva gjør dere med nattevakter? jeg har 4 nattevakter på en 12 ukers turnus så det er jo ikke mye, men har man rett på fritak fra nattevakter under svangerskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg er sykepleier og jobber på sykehus, på en avdeling med veldig mye antibiotika blanding. Jeg burde nok være flinkere med å bruke hansker når jeg blander, men står alltid under avtrekket når jeg blander da. Jeg ba tidlig om fritak for nattevakter, da det er bevist at nattevakter øker risikoen for abort :) Det er også lurt å prøve å holde seg unna smitterom så langt det lar seg gjøre...ikke alltid det er mulig, men når det er andre sykepleiere på som kan gå inn på disse rommene, er det jo bare å spørre kollegaer om hjelp :) Tar også hensyn til å ikke gjøre tunge løft, om det lar seg gjøre i en hektisk sykehushverdag..;)

Skrevet

oki : ) Takk for svar! hadde nattevakt natt til idag og skal på nå i natt igjen... da er det 10 uker til neste nattevakt. så i løpet av de ukene tenkte jeg å be om å slippe nattevakter : ) Er vel sikkert ikke farlig med to nattevakter håper jeg : )

hater nattevakter i utgangspunktet så hvis jeg kan slippe er jeg superglad for det : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...