Marsipanmor Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Noen andre som har 2 åringer spm har begynt å prate sent? Våres sier bare 3 ord rent.. han har blitt operert pga væske og hatt veldig dårlig hørsel.. men jeg lurer på om det har vært noe problem ift at de har begynt så sent? Eller vil språket bare komme som en foss?merker at han prøver å si mye og har mange "ord", men alt er jo riv ruskende feil.
Jentene mine og jeg:) Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Har en stk 4-åring som ikke sa et ord før hun var 2,5 år. Ikke operert eller noe, og ingen problemer med hørsel. Ikke hadde hun noe babyspråk heller, så vi var virkelig bekymret en stund. Men rett før hun ble 3 år, kom det plutselig fulle setninger. Mange talefeil, men de er hun blitt kvitt etterhvert, og nå prater hun faktisk like bra som storesøster på 6 år. Kvittet seg nylig med siste rest av talefeil. Nå henger hun ikke etter i det hele tatt, selv om vi så mørkt på det en stund.
Foccacia Skrevet 14. februar 2013 #4 Skrevet 14. februar 2013 Kan bare si at jeg kjenner din bekymring. Min er litt over to år og sier 5 ord. Hører bra, har god forståelse og alt skal være i orden. Så vi bare venter Klem til deg
BettyBoob Skrevet 15. februar 2013 #5 Skrevet 15. februar 2013 Min gutt som nå er 7, begynte å snakke veldig sent. Tror han var 2.5 da han sa mamma for første gang. Før det var det bare "dæ dæ" og masse babbel. Han har spesifikke språkvansker og har blitt fulgt opp av PPT siden han var 3. Han har ikke hørselsvansker. Siden din gutt har hatt plager med ørene, vil nok språket komme veldig snart
Frufluffy Skrevet 15. februar 2013 #6 Skrevet 15. februar 2013 De barna jeg vet om som nå er 6 og som har hatt øreproblemer og derfor pratet sent, prater greit nå men har litt talefeil. Forøvrig mange 6 åringer med talefeil så det gjevner seg vel ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå