Gå til innhold

Ville du hatt flere dyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en katt og en hund nå, og venter mitt første barn rett rundt hjørne :),men jeg ønsker en katt til,bør jeg drøye det til lille gutt blir eldre,eller kan jeg skaffe meg en til? tenker mest på den katten jeg allerede har,tror han savner en kompis,men ungen går selvsagt først :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt både valp og katt samtidig med baby,-det har gått helt int her ihvertfall. Du vil ikke ha en kattunge av meg,da;) Siden vi bor i samme by. Jeg har en vakker,renslig tigerpusgutt som trenger et nytt hjem:) Litt mange katter her nå kan du si!

Skrevet

Så bra da:). Jeg har en katt i kikkerten alt,så nei takk:) han her er nesten 10mnd. Men tigerpuser er vakkre :). har du prøvd på finn?

Skrevet (endret)

Du burde kanskje vente... Spesielt med tanke på at katten er fremmed for deg og familien, og katten må jo bli kjent med dere, og dere må bli kjent med den. Hvordan skal dere få tid og/eller energi til det med et nyfødt barn i hus? Valpen deres er jo også fremdeles veldig ung?!

Endret av lUmlUm
Skrevet

Nei, jeg er så treig på sånne ting. Men ja, han er virkelig flott. Moren er blanding med noe rasekatt, så kattungene har kjempeflotte farger og mønster. Si ifra om du vet om noen som vil ha, så kan jeg sende bilde;)

Skrevet

Du burde kanskje vente... Spesielt med tanke på at katten er fremmed for deg og familien, og katten må jo bli kjent med dere, og dere må bli kjent med den. Hvordan skal dere få tid og/eller energi til det med et nyfødt barn i hus? Valpen deres er jo også fremdeles veldig ung?!

Ja er det, så kanskje det er fornuftig og vente til han blir større. Går sikkert bra, en katt krever ikke så mye, ialle fall ikke han vi har,så akkurat det hadde ikke blitt noe problem med en nyfødt og ny katt. Han er snart 1 år. 1 år i Mars.

Skrevet

Nei, jeg er så treig på sånne ting. Men ja, han er virkelig flott. Moren er blanding med noe rasekatt, så kattungene har kjempeflotte farger og mønster. Si ifra om du vet om noen som vil ha, så kan jeg sende bilde;)

Herlig da:). jeg er forsatt litt usikker enda på om jeg skal ha eller ikke,men da går han jeg har sett på først i alle fall:)

Skrevet

En hund som snart er ett år gammel, vil da bli tenåring. Har dere ikke merket det på hunden allerede, vil dere sikkert merke det om ikke altfor lenge... De færreste hunden passerer "ungdomstiden" uten både trass, "døve" ører, spøkelsestid, og selvfølgelig å teste ut grensene i heimen til de så grader at man blir helt gal... Noen er verre enn andre, men de fleste går gjennom en tøffere periode rundt 1-2 årsalderen. Jeg tenker at dere kanskje får nok å henge fingrene i?

Med tanke på en ny katt, er det ikke bare du og den menneskelige familien din som får nytt dyr, det er også dyrene deres. Å få et nytt familiemedlem, både dyr og mennesker, er ikke bare en livsvending for menneskene, men også dyrene. De kan jo bli stresset av å først få en ny katt i familien, og så en baby! Eventuelt katten etter babyen... Det blir kanskje litt mye for både to og firbeinte?

Det er også kjedelig om du skulle ha tatt deg vann over hodet. Dyrene er jo dine, de er ditt ansvar, din familie. Om ting går galt, barnet og den nye katten går ikke overens, kattene går ikke overens, hunden og barnet passer ikke sammen, det blir for mye for dere voksne å hanske med både dyr og barn (eller hva enn andre situasjoner en kan havne oppi). Dere kan ikke bare legge vekk dyrene, fordi barnet deres gråter og gråter og gråter hele tida, og dere er så slitne, og ikke klarer annet enn å sove ved den første anledning. Din samboer har vel også et barn fra før som krever sitt når barnet er hos dere?

Så dyrene får ikke det de trenger. Dere har ikke ork til det. Hva skal dere gjøre da? Bare la dyrene lide? Gi dem vekk? Kreve avlastning av andre?

Jeg tenker at det beste er å foreløpig la flere dyr ligge, til dere vet mer om hvordan den nye livssituasjonen deres blir. Får dere et veldig våkent og/eller grinete barn, er jo det mye tyngre enn om dere får et som sover mye og/eller er roligere. Når dere har fått "kontroll" over den nye livssituasjonen deres, kan dere vel heller snakke om nok et nytt firbent familiemedlem. Dette er min mening i hvert fall :)

Skrevet

Takk for gode råd :). Skal se hvordan ting utvikler seg med han lille først, ho kunne ha katten frem til Juni før jeg måtte overta,så har jo litt tid på meg,så får jo se an først hvordan ting går. Katten og Hunden jeg har nå er i alle fall veldig gode venner og de er veldig til og se og lukte på klærne og tingene til babyen,så er ganske spent på hvordan de egentlig vil reagere. Stebarnet er ikke hos oss enda, samboeren min besøker barnet anhver søndag :) men med tiden kommer han nok nedover.

Skrevet

Det er jo godt du kan vente med å hente katten til juni, slik at du kan se situasjonen an. Det tror jeg er lurt, i hvert fall :)

Jeg er veldig spent på hvordan vår hund også vil reagere på babyen, men nå er vår hund fem år, og ingen unghund lengre. Han er glad i alle andres barn, men det hender han får nok, og gjemmer seg i håp om å få bli i fred :P

Skrevet

Ja er nok det :). Det forstår jeg godt du er :) hehe det blir for mye for han ja :). Mio er veldig glad i nabobarna,men de er 6 og 11,så vet ikke hvordan han vil reagere på en baby :)

Skrevet

Lykke til uansett hva du gjør :)

Jeg kunne ikke tenkt meg flere dyr. Jeg har endel ;) Bla.a katt og hund. Det holder i massevis for meg. Men hunden er en håndfull for å si det sånn.

Skrevet

Vi har en gammel hund på 9, drømte om baby leeeenge men det kom aldri. Så vi kjøpte en liten valp i høst, og vips nå venter vi baby :-) Skal ikke ha flere kjæledyr.

Skrevet (endret)

Vi har en hund og to katter, det holder absolutt. Har også et barn på to år og en til på vei. Har stadig dårlig samvittighet for hunden da jeg ikke orker å gå så lange turer nå. Blir forhåpentligvis bedre når babyen kommer. Hunden er snart 7 år og er enige her hjemme om å ikke skaffe hund igjen før barna evt er store. Jeg ville ventet med å få flere dyr til man har fått barn, ting forandrer seg ofte veldig da.

Endret av Pus med støvler
Skrevet

Vi hadde en katt fra før og fikk en katt omtrent samtidig som førstemann kkom. Kan jo være tilfeldig men den kattungen pissa ned alt som babyen eide! Seng, leker, klær.. Lå det en gulpeklut på gulvet så ble den tisset ned altså.. Var en hunkatt..

Skrevet

uff da,ikke gøy. dette er en guttepus:) henter han ikke før juni har vi bestemt oss for :). Da er han ca 14mnd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...