Gå til innhold

hva gjør dere i slike situasjoner.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal i begravlese(beklager mange innlegg om det) på fredag.

vi skal ha med gutten vår på 4 år. jenta vår skal være i bhg da hun er bare 2 år. så henter far henne etter kirka.

men spørsmålet er,.

jeg har en stesøster på 10 år. hun tar aldri med seg ting for å underholde seg selv. vi skal ha med mitt nettbrett til gutten vår så han kan drive litt med dette.

vet fra tidligere at faren til stesøter ikke sørger for at hun har noe å drive med selv og maser alltid om å få bruke det ungene våre har.

vi har lånt henne ting før hvor det er ødelagt når hun er ferdig. jeg lurer

på hva dere ville gjort i denne situasjonen ville dere lånt bort eller hatt det kunn til egne unger??

Anonym poster: 125ff351dfdd947c51523c06ad07b562

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi beskjed på forhånd at de må ta med sitt eget? Eller ta med flere ting, så de kan bytte på.

Men hvorfor skal dere ha med en 4-åring i begravelsen? Er ikke det litt ungt? Jeg var ikke i begravelse før jeg var 7 år.

Skrevet

For at det ikke skal bli for mye bråk og dill dall i kirken ville jeg nok ikke lånt de bort. Ser for at det kan bli veldig forstyrrende om dere skal sende den frem og tllbake og at den ene blir sur osv..

Men det er nok best å si ifra på forhånd om det.

Ellers så er dette en kirke, og begravelse, så ser ikke helt hvorfor de skal trenge underholdning.. Stemmingen, presten osv burde være greit nok. Barn må lære seg at det ikke passer seg med underholdning hele tiden! Da ser jeg egentlig ikke vitsen med å ta de med.

Anonym poster: 73e07fec06ca64683b3d46ce082ec9df

Skrevet

10 år, sa du?

I kirken bør vel en 10-åring FINT kunne klare seg uten noen som helst form for underholdning! Om hun er 10 år og ikke vet hvordan man oppfører seg/viser respekt i en begravelse, så har man større problemer enn å underholde jenta..

Jeg var i begravelser både som 9- og 10-åring og kan ikke huske at jeg tenkte på noe annet enn å sitte stille..

Om problemstillingen gjelder sammenkomsten etter begravelsen, så er saken en annen.. Mener at du ikke har noe ansvar for å tilby jenta underholdning annet enn det som faller seg naturlig der og da.. Men igjen.. dette er jo ingen fest..

Anonym poster: d0e7b7fb6a33b1bd930d7a1f6d0cc0ff

Skrevet

Jeg ville aldri i verden ha lånt ut et nettbrett til et barn jeg var temmelig sikker på at ville ødelegge det. En tiåring er dessuten stor nok (bør være) til at hum bør forstå at selv om det er kjedelig i kirka så varer det ikke så lenge og hun bør sitte stille og rolig og oppføre seg greit.

Har du noe annet du kan "ofre"? Altså en eller annen ting du kan ta med og låne ut til henne, og som det ikke er krise om hun ødelegger?

Anonym poster: 54ed2d804b6c79a17ad12d34e389aa1a

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt med nettbrettet da jeg ikke ville tatt noen sjanse med en så dyr gjenstand, men heller noe annet å pusle med som ikke kan gå i stykker.

Skrevet

Jeg ville faktisk ikke tatt med meg en fireåring i kirken heller hvis ungen er avhengig av nettbrett for å sitte rolig. Da er det bedre å la ham være i bhg tenker jeg.

Skrevet

nettbrette er når det bli venting, og blir situasjoner hvor voksne må gjøre ting for å ordne.

samt etter begravelsen hos min mormor.

4 åringen skal være med fordi han hadde et utrolig godt forhold til sin oldefar, og fordi vi ble rådet til dette av flere som jobber med barn.

Skrevet

Jeg ville faktisk ikke tatt med meg en fireåring i kirken heller hvis ungen er avhengig av nettbrett for å sitte rolig. Da er det bedre å la ham være i bhg tenker jeg.

ikke fordi ungen ikke kan sitte rolig, men fordi vi som foreldre mener at han har godt av å drive med noe annet etter begravelsen enn å sitte rett opp og ned. liten plass, må dermed sitte rolig.

Skrevet

Hun er 10 år. Hun bør klare å sitte i begravelse uten noe underholdning den lille tiden det tar.

Sønnen min var i begravelse som 3åring. Satt i ro uten noe å leke med. Da bør en 10åring klare såpass

Anonym poster: 15511ef72519af983acdd4c7fb6705d8

Skrevet

Jeg ville aldri i verden ha lånt ut et nettbrett til et barn jeg var temmelig sikker på at ville ødelegge det. En tiåring er dessuten stor nok (bør være) til at hum bør forstå at selv om det er kjedelig i kirka så varer det ikke så lenge og hun bør sitte stille og rolig og oppføre seg greit.

Har du noe annet du kan "ofre"? Altså en eller annen ting du kan ta med og låne ut til henne, og som det ikke er krise om hun ødelegger?

nei. har ikke annet og ofre,. syns ikke det er min plass og få ting ødelagt. hun har foreldre selv som bør sørge for at hun får ha med ting.

Skrevet

ikke fordi ungen ikke kan sitte rolig, men fordi vi som foreldre mener at han har godt av å drive med noe annet etter begravelsen enn å sitte rett opp og ned. liten plass, må dermed sitte rolig.

Etter begravelsen ja, den ser jeg. Jeg tenkte han skulle sitte i kirka og spille under selve seremonien jeg :)

Skrevet

nei. har ikke annet og ofre,. syns ikke det er min plass og få ting ødelagt. hun har foreldre selv som bør sørge for at hun får ha med ting.

Da passer du på nettbrettet som en smed så hun ikke får kloa i det, og så henviser du henne til foreldrene hvis hun maser.

Skrevet

Du trenger ikke låne noe til henne, det er ditt ansvar og passe ditt barn. La de som har din stesøster med selv ta ansvar for henne.

Anonym poster: ea732c27f56a2320efbebc782675c5c8

Skrevet

Etter begravelsen ja, den ser jeg. Jeg tenkte han skulle sitte i kirka og spille under selve seremonien jeg :)

nei. han må følge med da. men syns ikke han skal måtte ha det trist rundt seg hele tiden. ja er en begravelse men han er kun 4 år tenker at han må kunn få spille litt før og etter.

vi drar dit litt tidligere så vi er der ca 30 min før så gutten kan gå inn å se og spørre så vi ikke får alle spørsmålene under begravelsen.

Skrevet

takk for svar. godt å vite at det ikke bare er jeg som mener foreldrene hennes er de som bør sørge for hennes del i det.

Skrevet

Respektløst overfor den avdøde å sitte og spille 'Angry Birds' i kirken, mener nå jeg.. Jeg har sett andre løse dette på andre måter om man er usikker på om barnet evner å sitte rolig den stunden det tar i kirken.

Man tar med seg en som barnet kjenner (venninne av deg eller noe) som kan vente bakerst i kirken. Du som har barn setter deg ytterst på benkeraden. Dersom barnet blir urolig, så plukker denne 'allierte' med seg barnet og går stille og rolig ut.. (DA kan man jo friste med nettbrett eller annet). For selvfølgelig kan barn bli urolige i de minst passende situasjoner, men jeg mener at det ikke er riktig å skape en forestilling om at man kan 'kreve' underholdning uansett hvilken situasjon man er i. Enkelte situasjoner er såpass spesielle at det er å forvente at barna over en viss alder bør kunne klare å sitte rolig..

Anonym poster: d0e7b7fb6a33b1bd930d7a1f6d0cc0ff

Skrevet

Jeg ville ikke lånt bort dyre ting til mennesker som jeg vet antagelig ødelegger det enten det er voksene eller barn.

Men om det er snakk om i kirken så ville jeg ikke ha tatt med nettbrett i hele tatt. Om gutten trenger underholdning mens han sitter der bør han heller være i bhg denne tiden. Om jeg hadde sittet i en begravelse og noen barn eller unga drev med slike ting ville jeg reagert på det. Samme i en vanlig gudstjeneste eller bryllup men hadde reagert noe mindre da.

Men nei man trenger ikke låne bort ting til noen man vet ødelegger. Da får man heller holde de under oppsyn mens de låner.

Men det er ikke deres ansvar at hun skal ha noe å holde på med det er hennes foreldre. Og om de mener at hun ikke skal bruke slike ting i situasjonen og derfor ikke har med hvorfor skal dere da la henne bruke deres?

Anonym poster: 0410b122651bfe417831d9cf700fa512

Skrevet

En 10 åring og en 4 åring sitter helt pent i kirken. Ferdig. Fortell dem det på forhånd, på en hyggelig måte. Det forstår de lett. Er du usikker på deg selv om dette så ta med en venn som kan ta med barnet ut om det ikke går. Slik at du slapper av med det. For din skyld. :-)

Skrevet

Hehe, etterpå ja. Den er god. Da ble det noe annet. Unnskyld. :-)

Hmm, nei da vet jeg ikke hva jeg hadde gjort...

Skrevet

Kjøp et blad til tiåringen? Er billig og har ingenting å si for dere om hun ødelegger det eller ei...

Anonym poster: 2e1aa77361a03ec1a45b6705041af4a0

Skrevet

Tar dere med nettbrett i kirken?? Håper dette er til bruk etter kirken om det er kaffe eller noe?

Hadde aldri kommet på tale i vår familie! Uhørt!

Om ungene ikke klarer å sitte i ro og være sånn passe stille den tiden en begravelse varer i kirken, så bør de slippe å være med.

Og en tiåring trenger IKKE underholdning i en begravelse!

Skrevet

Kjøp et blad til tiåringen? Er billig og har ingenting å si for dere om hun ødelegger det eller ei...

Anonym poster: 2e1aa77361a03ec1a45b6705041af4a0

men er det da egentelig vi som skal sørge for at en annen unge som ikke er vår har noe å drive med???

trodde man passet på sine egne unger og ikke passet på andre sine,..??

dette ejg reagerer på....

Skrevet

Tar dere med nettbrett i kirken?? Håper dette er til bruk etter kirken om det er kaffe eller noe?

Hadde aldri kommet på tale i vår familie! Uhørt!

Om ungene ikke klarer å sitte i ro og være sånn passe stille den tiden en begravelse varer i kirken, så bør de slippe å være med.

Og en tiåring trenger IKKE underholdning i en begravelse!

tar det med ja. men ikke til bruk under selve sermonien, blir før og etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...