Gå til innhold

Barnehagestart?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten begynner etter planen i bhg i august. Da er han nesten 2 år gammel. Storesøsteren begynte da hun var 2,5 år. Jeg føler veldig press fra omverden på at barn MÅ gå i bhg fra de er rundt 2 års alder. Jeg har egentlig lyst å vente til han er 2,5 år... Alstå satse på å få plass fra januar 2014 eller utsette til neste opptak hvis ikke. Da er han er nesten 3 år. Er det noen her som har gjort det samme? Opplever dere at barna henger etter på noen måte? Hadde de problemer med å tilpasse seg i bhg etc? Blir kanskje et problem å begynne rett på stor avdeling og ikke få den litt mykere starten på småbarnsavdeling? Kan legge til at minsten får mye stimuli hjemme. Vi går i åpen bhg, lange turer og på svømming etc... Ikke lett å bestemme seg og må innrømme at jeg henger meg opp i hva ALLE andre ser ut til å mene om dette...

 

Anonym poster: 13fe9ae8b2ef2b7daabeb454debc534f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde virkelig ikke brydd meg hva andre mener. sønnen min skal ikke i barnehagen før han er 2 og halvt år.

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du/dere har valgt å vente? Bare hvis du vil svare. Begynner han da ved hovedopptaket i august?

 

Anonym poster: 13fe9ae8b2ef2b7daabeb454debc534f

Skrevet

Hør på magefølelsen din du :-)

 

Så lenge du ikke har et spesielt sjenert barn som sliter sosialt ville jeg ikke tenkt på å måtte sende i barnehage noe tidligere enn dere må :-)

 

Vår eldste begynte i barnehagen da han var 2 1/2 år og det gikk som smurt. Like fint har det gått med yngste som begynte når hun var 1.

Skrevet

Begynte den eldste datteren din på stor avdeling med en gang? Min eldste datter som også var 2,5 da hun begynte startet på småbarnsavdeling og gikk der et år før hun ble flyttet til stor avdeling. Er litt usikker på om det er dumt for han å måtte gå rett på stor avdeling.

 

Anonym poster: 13fe9ae8b2ef2b7daabeb454debc534f

Skrevet

Jeg skulle ønske min datter kunne være hjemme så lenge men av økonomiske årsaker må begge være i 100% stilling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...