Gå til innhold

Har noen hatt barnet sitt i brnehage hvor man benytter Reggio Emilias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reggio Emilia er en by i Italia og de driver barnehagene sine etter pedagogikken, grunnsynet til Malagutzi. Dette går i korte trekk ut på at man ser på barnet som kompetent, at læring springer ut fra barnet selv. De jobber i prosjekt med fokus på estetiske prosesser og tid til fordypninger. Det er mange måter å jobbe på når man er inspirert av denne pedagogikken, det må tilpasses vår rammeplan, lov for barnehager annet planverk og ikke minst den kulturen barnehagen ellers er en del av. Anbefaller boken «lyttende pedagogikk» hvis du vil vite mer.

Skrevet

Mon datter gikk i en slik barnehage. Mange spennende prosjekter der barna var i høyeste grad deltakende. Hun måtte dessverre slutte mens hun gikk åå småbarn, tror nok at på storbarnsavdeling kommer pedagogikken enda tydeligere frem.

Anonym poster: fc66a6333ad3f48e30402b704b7c2ba8

Skrevet

Vår barnehage følger denne pedagogikken. Strålende fornøyd! De setter barnet og barnets interesser i sentrum. Har derfor ingen fast månedsplan. Kort fortalt er jeg så fornøyd at jeg ikke kan skjønne at noe annet kan være bedre!

Skrevet

jeg opplever at reggio emilia pedagogikken begynner å bli godt impementert i norske barnehager i dag, så tror ikke man kommer unna en bhg som ikke har "tatt" noe av denne pedagogikken inn i sin bhg...

Det er forskjellige måter å jobbe på, forskjellig fra person til person hvordan det tolkes.

Med R.E ped gjør man barna mer kompetente, og selvstendige.. og enda mer fokus på barns medvirkning... hvordan rommene er bydg opp er også viktig, da denne pedagogikken ser på rommet som den tredje pedagogen...

Skrevet

Vår sønn går i en slik barnehage og vi er veldig fornøyd!

Anonym poster: 986a5c4e8c839f1f23f1730267f24820

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...