sillyfilly og Olivia Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Vi skal på besøk en helg til min bror som selv har hatt små barn for ikke så lenge siden(barna er nå 7 og 8 år, og den ene ble tørr først når han var 4). Det jeg lurer på her er om vi bør bruke bleie den helga eller ikke. Jenta mi har vært tørr 2 uker i dag og har kun hatt 3 uhell og det går bare bedre og bedre. Mamma syntes jeg burde ta bleie på henne, men jeg føler 3 dager med bleie nå vil ødelegge hele prosessen. Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Ta av bleien. Ta med tisselaken til senga og ha på henne joggebukse osv slik at det ikke blir noe søl hvis hun tisser seg ut. Ta henne ofte på do når dere er inne hos dem så det ikke blir noen ødelagte møbler... Det der går fint! Anonym poster: 54ed9e60fd92eac429aabed4e6d15ebc
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #3 Skrevet 5. februar 2013 Kan du ikke bare forklare situasjonen for din bror? Så slipper dere eventuelle situasjoner hvis det skjer et uhell at de ikke vet hvordan de skal takle det og dere blir pinlig berørte... Alle som har hatt små barn vet jo hvordan den fasen er - på godt og vondt! Anonym poster: 245bbad1b9d73e5d032b675e36c2e6f1
Love my kidz Skrevet 5. februar 2013 #4 Skrevet 5. februar 2013 Er hun tørr både på dagtid og natta? Her brukte vi nattbleie en god stund selv om han var tørr på dagtid i allefall. Når skjer uhellene hennes? Hvis de skjer kun om natta så ville jeg brukt nattbleie, evt tisselaken, men ville nok valgt nattbleie når hun er så fersk. Ville videre vært litt ekstra på hugget om å følge henne på do og vært ekstra forsiktig dersom hun sitter i stoffsofa osv. Ikke lurt å ta på bleie dagtid disse tre dagene nei. Lykke til
sillyfilly og Olivia Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2013 Ja planen var å ta med tisselaken som hun evt sitter på i møbler osv. Bare sånn i tilfelle. Gulvet er av sånn "plast" gulv holdt jeg på å si, og de har fliser på gangen, så det er ikke noe stress å vaske egentlig. Sånn sett kan jeg jo tilby meg å vaske opp alle uhell, det vil jeg jo gjøre uansett. Takk, da gjør vi det sånn. Hun er så flink for selvom hun begynner å tisse litt så pleier hun å kunne stoppe seg selv før det blir for mye søl. Så som regel blir det bare ei våt bukse og det kan jo vaskes.
sillyfilly og Olivia Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2013 Er ikke tørr på natta enda, så det blir å bruke bleie om natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå