Gå til innhold

Dere som har laget koldtbord selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye penger brukte dere på maten ? Hvor mange var dere i dåp/konfirmasjon eller hva det nå var :) ?

Anonym poster: 46b40e11b68f34297ed555a497c4c1cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte ca 5.000 kr på maten. Vi var rundt 30 stykker. Da lagde jeg eggerøre, hadde masse skinke, salater, hjemmebakte rundstykker, brød, gryterett osv. Laget masse forskjellig mat til enhver smak.

Anonym poster: 2ddb6244f6fcfd0a60dd348747b10118

Skrevet

Var det mye jobb eller hadde du gjort det igjen ?

Skrevet

Jeg klarer ikke se for meg hvordan jeg skal klare det. Lager dere maten i lokalet dere har leid feks? Jeg har jo ikke plass til å "lagre" ferdige fat med pålegg osv i kjøleskapet hjemme.

Kokt laks, oppskjært kyllingfilet, oppskjært svinestek, roastbiff, kyllingklubber/lår, er det sånne ting som kan stekes, avkjøles og serveres, eller må det varmes igjen ? Karbonader må jo varmes opp igjen.

Blir stressa bare av tanken. Og vi blir bare 15 stk!

Skrevet

Slenger meg på denne jeg, håper det kommer inn masse tips! Jeg har lett panikk nå som dåpen nærmer seg og vi ikke har planen klar.. :o

Skrevet

Jeg klarer ikke se for meg hvordan jeg skal klare det. Lager dere maten i lokalet dere har leid feks? Jeg har jo ikke plass til å "lagre" ferdige fat med pålegg osv i kjøleskapet hjemme.

Kokt laks, oppskjært kyllingfilet, oppskjært svinestek, roastbiff, kyllingklubber/lår, er det sånne ting som kan stekes, avkjøles og serveres, eller må det varmes igjen ? Karbonader må jo varmes opp igjen.

Blir stressa bare av tanken. Og vi blir bare 15 stk!

Det eneste av det du nevner som trenger å varmes er karbonadene. Jeg lagde koldtbord + tapas til 16 stk for 1000 kroner (fulgte med på tilbud og heiv i fryseren). Få familie til å lage og lagre kaker, det er det som tar mest plass. Lag et kjølerom i huset hvis du kan, (sett opp vinduet og hold det kaldt) så får du plass til pålegg osv.

Tips: Kutt opp alle grønnsakene dagen før og legg hver sort i hver sin boks, mixes rett før servering. SÅ slipper du å hakke og styre når du skal stresse med alt annet.

Anonym poster: 3641b5b546d0d9b3b14744766d3a4a91

Skrevet

Jeg leide faktisk en feststue på et hotell i Lillestrøm. Kjøpte forrett og hovedrett der, samt en kake. Bakte resten selv, tre kaker og en kringle. Det kom på 6500,- med lokale + mat + alkoholfri drikke til maten, samt kaffe for 15 voksne og 3 barn. Da slapp vi alt av pynting og rydding. Dekorasjon og sånt koster jo også en del... Mulig vi ikke kom så ille ut av det da, vurderer hjemmelagd koldtbord for nr 2.

Det er jo mye på et koldtnord som serveres kaldt: spekemat, laks, grønnsaker, roastbeef, potetsalat... Karbonader eller kjøttboller bør varmes.

Anonym poster: 19e89e42543497caad140960572c0b2f

Skrevet

Vi hadde kyllinglår, potetsalat, hjemmelagde horn, vanlig salat, karbonader m/løk, roastbeef, litt div spekemat, eggerøre og laks. Kyllinglårene stekte mamma kvelden før, varmet dem i stekeovnen rett før servering. Karbonadene stekte vi også dagen før, la alle i en langpanne og varmet hele greia.. Roastbeefen skal ikke være varm, og resten lagde jeg samme dag. Eggerøre er kjapt gjort ogrøkt laks er jo ferdig i pakke!

Jeg hadde hjelp av mamma og en venninne, det gikk veldig greit. Jeg kommer til å gjøre det med neste man også! Syns det er gøy å ha lagd det selv.. Vi brukte rundt 2500,- på mat..

Skrevet

Takk for flotte tips :)

Skrevet

Tror vi brukte mellom 1000 og 3000 på hele kalaset. Men da stilte foreldrene våre opp med både koldtborretter og noe kaker.

Koldtbord er det lov å delegere bort deler av til nærmeste familie hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...