Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du på barnet ditt i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

barna er 2 og 4 år. de får 50 kr i ukelønn. blir spart eller brukt på blader på butikken. de er i bursdager kansje 1 gang i mnd som koster 100 kr. så vil ikke si at de koster så alt for mye. de går på gratis gym.

Anonym poster: 31e0cfa56103028ac7845fe99b787a7b

2 og 4 åring med ukelønn??

Anonym poster: 8461b5ba410861acc87489c7edfde6b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære alpakka, jeg skjønner jo nå bedre enn noen gang hvilket forbrukersamfunn vi bor i!

Her går det 2330 i bhg, ca 700 i mat/dagligvare, 100kr i bading/aktiviteter i snitt (langt i fra hver mnd vi er på ting som koster penger!!). Klær og leker arver vi utrolig mye av, så jeg tror vi knapt har brukt 1000kr totalt det siste året - klart vi er heldige der. Men uansett så hadde han ikke fått klær for flerfoldige tusen i året!!

For oss så er det viktigere å bruke penger på ting som hus/bil/regninger. Og barna skal også lære at ting koster penger og at man ikke kan kjøpe hva man vil når man vil :) skulle vi brukt 10 000kr i mnd per barn så ville vi ikke hatt råd til å bo og leve! (Jeg ser ikke utgifter til hus og vedlikehold som noe som skal deles på barna - de hadde vi hatt om vi ikke hadde hatt barn.)

Skrevet

4000 kr pr. jakke til hver av barna? Ikke rart pengene flyr da gitt.

Skrevet

Kanskje ca. 7-8000 på barnehagebarna. Og ca. 3-4000 på babyen

Anonym poster: da44d10817468451b31e9faa931f1d7d

Skrevet

0-2000kr.. Kommer litt an på tid det er og hva han trenger.. De månendene han har vokst ut av sko og vinterdress osv har jeg brukt nærmere 2000kr tilsammen. En vanlig måned ligger på mye mindre..

Denne mnd har jeg kun brukt 179kr på han... Og det var faktisk en leke, kun for gøy! Shame on me.. Nå kommer vel dibvernet og tar meg.. :o

Anonym poster: 2af3683aee984a90eb48c17950b6191e

Skrevet

Jaja, pluss 2500 i bhg, og kanskje 200kr til aktiviteter eller bursdager..

Anonym poster: 2af3683aee984a90eb48c17950b6191e

Skrevet

50 kr per barn i lørdagsgodt (ikke minstemann enda), ingen faste aktiviteter som koster, kino annenhver måned kanskje, kjøper klær et par ganger i året når sesongene skifter (resten får de til bursdager, jul og av besteforeldre), har ikke SFO/bhg, en leke i ny og ne, et par bursdager i måneden... Så i gjennomsnitt kanskje 1000kr per barn utenom mat.

Hadde vi skulle brukt 10 000kr i måneden per barn hadde vi gått i minus hver måned! Har vel ca 41 000kr utbetalt til sammen + barnetrygd.

Anonym poster: 6e37d6775da16d88d82d20986ffa120b

Skrevet

9åringen koster oss kjapt ca 7000 kr pr mnd, når jeg regner med sfo og mat, fritidsaktiviteter - ja, alt!

De to minste på 1 og 3 koster oss sånn rundt regnet 5000 kr hver i mnd!?

Grøss...dyrt...

Anonym poster: b0dc66fb0e6e8e0d1a14bd1b3086bcc7

Skrevet

Vi bruker under 1000 per barn inkludert strøm og mat, med barnehage og halv SFO blir det 3000 per barn.

Men de er bare 3 og 7, så det blir nok mer etterhvert. Hun eldste går bare på kor som er 100kr i året. Klær arver vi noe og ønsker oss ting de trenger som dresser, ski, vester osv av familie. Når jeg da regner 600 kr i klær per sesong + 1000 kr i gave to ganger i året og deler på 12 blir det svaret på klær og utstyr i mnd per barn. Med to elbiler og lavt strømforbruk blir det minimalt på drivstoff og strøm. Hele familien bruker i snitt ca 4000 kr på mat i mnd, og det går mer til de voksne enn de små. Etter dette har vi greit råd til en fornøyelsespark eller to i året + litt annet kos før vi går over 1000 kr i mnd etter min beregning. (Ja, vi skriver regnskap og er litt gjerrige både for å være miljøvennlige og for å spare penger til huset vi skal begynne å pusse opp)

Skrevet

Altfor mye vil jeg tro :P

Jeg har det med å kjøpe masse klær og leker når han strengt tatt har mere nok.

Du vet du har for mye klær når mange av de ikke er tatt av merkelappen på,men de er blitt for små før han fikk brukt de.

Skrevet

Herregud, jeg tror det er mange her inne med enten alt for mye penger eller ingen sunn fornuft!

Jeg har ikke peiling på hvor mye jeg bruker på mine to på 3 og 6 år, men de går begge i barnehage, begge spiser de, den ene bruker bleie, begge bruker klær og uteklær. Den største begynte nettopp på allidrett,men det koster ikke all verden.

Så sparer vi 200 kr i mnd til begge to.ikke mye, men alle bekker små osv...

Vi bruker ikke over evne, aldri. de bruker klær fra h&m og lindex ,men uteklære er bestandig Reima, best all over synes jeg.Og så kommer nr to til å arve,så da er det greit med kvalitet som holder seg.

Barna er prisløse, de får det de trenger men ikke mer enn det. har ikke tro på bortskjemte barn, bortskjemt på ting.De skal bli bortskjemt med kjærlighet og gode foreldre!

Anonym poster: ce0f901abb82a0a3b42fe1ace4e4740f

Skrevet

Dersom ungene her vil ha dyre merkekler må dei ønske seg det til Jul eller bursdag ,her har dei 3 eldste småjobbe og tjener seg egne penger . 9 åringen selger egg til naboene , 12 åringen og han på 17 bærer inn ved og post for noen eldre naboer 6 dager I uka og tjener 300 kr I uka på dette . Da trenger dei ikkje meir I fra oss ,og skal dei på kino eller svømming får dei sjølvsagt til dette

Gjest sussie77
Skrevet

10 000 kr. for en unge er jo helt vannvitig. Og heldigvis ikke så vanlig vil jeg tro. Vet ikke hvor mye vi bruker pr. unge. Fordi det varierer veldig. Noen måneder bruker vi masse sånn som på høsten da de trenger vintersko og vinterdresser og annet utstyr. Da flyr 1000 lappene. og andre måneder trenger de ikke så mye for da har de det de trenger. Men regner med at det blir mye mer når de blir større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...