Gå til innhold

Nekte barnet å stå opp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gjort det? Er det greit å nekte barnet å stå opp når barnet våkner veldig tidlig? Og hvordan gå frem for å få det til? Har en på 2,5år som plutselig skal opp mellom 5 og halv 6. Har prøvd å kutte dag søvn, uten hell. Er bare sutring fra han står opp til han legger seg, så han er ikke uthvilt

Anonym poster: e689807d47f9ab5045eface08383cd39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår våknet så tidlig, men sov videre hvis han fikk sove mellom oss når han våknet mellom 5-6. Da sov han ofte til 8-8.30. Kjempe kos

Anonym poster: bec9c293ba4b0ce43cc1b45b15b8a090

Skrevet

Jeg sier : det er fortsatt natt, du må gå å legge deg igjen.

Anonym poster: aa4e15c367a74b0e3bc4cc46db482fad

Skrevet

Vi har sagt at det fortsatt er natta, tatt dem med ut i stua og vist at det er helt mørkt. Ikke slått på lys, hvis de fortsatt ville være oppe lot vi dem sitte litt i mørket før de fikk tilbud om å legge seg igjen. Event sove i vår seng.

Anonym poster: a41e4c924d5a1ac3ba1a01602523ac64

Skrevet

Ja, her er det ikke morgen så tidlig. Vi har vært konsekvent og lagt ned ungen hver gang h*n har reist seg i senga. Sagt at det fortsatt er natta, og lagt oss selv igjen. Vi har aldri hatt unger som har stått opp veldig tidlig, så dette har vært unntakene.

Hvis det har vært bløte bleier, eller bæsj, har vi skiftet og så lagt dem ned igjen. Som regel har det gått greit.

Anonym poster: fd66e5b11a4a85e21caebead9a9c63c1

Skrevet

Her er det full turbo. prøver å ta han opp i senga vår når han kommer inn, men han er knapt nedpå madrassa i 2 sekunder før det er opp for å hoppe og hærje.

Skrevet

Når de våkner så tidlig så må de gå tilbake til senga si eller om de vil så får de lov til å ligge i sengen sammen med oss:)

kl 6 er tidligst oppe her i huset!

men det er ingen som ligger å gråter i sengen sin altså

Anonym poster: 5b533075ac0ef1992deece3b73159f03

Skrevet

Her vil det bli hyl og raseriutbrudd hvis han blir frakta inn i senga igjen, har prøvd å si at det er natta, og han må sove, bare det gjør han sinna. Derfor jeg er så usikker på om det er greit å følge han inn igjen og nekte han å stå opp. Men er frista til å gjøre det og bare la han hyle av seg sinnnet.

Skrevet

å ja, det har de hørt mange ganger. Nei, det er natta enda, du må legge deg og sove litt til.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Her i huset er vi temmelig anti-skrikekurer. Men jeg ville fint kunne latt en unge på 2,5 år skrike av sinne fordi han ikke fikk stå opp. Det barnet er stort nok til at man kan kommunisere med det og at det forstår en del i alle fall. Jeg ville selvfølgelig ha kikket innom nå og da og snakket pent og rolig, men om han ellers hadde det bra, hadde jeg ikke vært redd for noe skriking.

Skrevet

Vet det går ann å prate med han, så er jo sånn sett annerledes med en baby. Var jammen lettere å være mamma og sjef før han fikk en vilje av stål. Men får bare stå i det og håpe han skjønner tegninga til slutt. Han hadde sånne perioder som baby og, men da var det bare å putte inn smokk og si at det er natta også hørte vi ikke mer før noen timer etterpå.

Skrevet

Vår toåring hadde en periode noen måneder etter han fylte to år, våknet grytidlig, gjerne kl fem. Eneste som hjalp var å ta han inni sengen vår, for han ble rasende om han måtte legge seg ned igjen i senga si. Det gav seg etter noen måneder, og det er jeg sikker på at det gjør med din også:)

Anonym poster: 54da3f3897e0ecf5b7490b247377cd93

Skrevet

Her er han 22 mnd og har de siste 2 ukene ca våknet tidligere enn han pleier. Sier det fortsatt er natta og tar han i armkroken :) er jeg morgengretten(ikke ofte) blir det en passe frustert beskjed " det er to(!) timer til klokka ringer, nå legger du deg og sover"! ;)

Skrevet

Når barna våkner om natta er det helt greit å nekte dem å stå opp ja. Jeg tenker som flere andre her at alt fram til kl 6 er natta.

Anonym poster: d91f6ab080bea89f153e36da241468e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...