Gå til innhold

Depresjon, utbrent eller hva feiler det meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en krevende jobb og nå er jeg helt på gråten og ikke får jeg sove skikkelig om natten.max 3-4 timer. Har vondt i magen nesten hele tiden og maten jeg spiser gir meg magesmerter og halsbrann, svie i magesekken. I tillegg har jeg veldig løs avføring.

Vet ikke hva som feiler meg, men har allerede ringt meg syk i morgen fra jobb da jeg ikke vil klare og utføre mine arbeidsoppgaver.

Mannen min er engstelig for hva det er som er galt med meg, like før jeg ikke klarer og lage middag til familien min og jeg orker generelt lite. Tok blodprøver hos legen for et par uker siden og de var helt fine.

Anonym poster: 326d774d19fad004ded4eee6b8864ab5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det nytter ikke å spørre oss her inne. Du er nødt til å ringe legen din i morgen den dag! Helsen din er viktigst!!

Anonym poster: 96c4109e41efc89c14d7c81cb742357c

Skrevet

Har opplevd det samme. For nett eit år siden, spiste ikke, gråt hele tida, ville ikke møte folk. Hadde ikke magesmerter. Ble sykemeldt etter en haug med prøver å dei var fine. Fikk sykemelding 3 uker, og har vore så og si helt fin etter det. Var rett å slett kjempe sliten!

Anonym poster: 4ab7357e251ea46eb0d4d7084f722e5e

Skrevet

Høres ut som du er på god vei til å bli utbrent/møte veggen/være utslitt. Dette må du ta på alvor, dra til legen og få en sykemelding, og ta deg en laaang pause fra jobb. Det er det eneste som hjelper!

God bedring!

Skrevet

Magesår?

Anonym poster: 5a7c039e852a31b0093d2179f9223b6d

Skrevet

Jeg hadde det som deg. Jeg kom ofte for sint på jobb på slutten, orket bare ikke å stresse mer. Plutselige gråtetokter og sinneutbrudd når jeg kjørte til og fra jobb. Dønn deprimert, helt ferdig.

Det begynte med svie og brennende smerte i mellomgulvet og det endte med kraftige smerteanfall så jeg holdt på å svime av. Ble sykmeldt og da smalt det. Kroppen fikk slappe av og jeg er rett og slett utbrent men smerter i hele kroppen. Kom deg til legen og få deg sykmelding, før det smeller for deg også. Først nå skjønner jeg hvor viktig helsa er. Ikke noe gøy for ungene å ha en utbrent mamma:-(

Anonym poster: 0ad5f78afa6080f9820736af618e29d4

Skrevet

Det var magesår jeg hadde, fikk ikke med det.

Anonym poster: 0ad5f78afa6080f9820736af618e29d4

Skrevet

Sånn som meg det. Deprimert/utbrent. Måtte tilslutt gå på antidepressiva (mildeste variant), gikk på det en mnd, og fikk det supert etter på. Har aldri hatt behov for å ta det igjen. Placebo-effekt? Kanskje.. .men hva så. Det hjalp.

Jeg er egentlig enn sånn person som vil putte MINST mulig piller i kroppen. Tar knapt en paracet, selv om jeg har dundrende hard hodepine. Men får familien sin skyld måtte jeg bare prøve og det var jo ikke sånn at jeg ble helt på tuppa happy. Jeg ble bare mitt gamle, gode meg igjen. Og jeg sov som en stein den første natta jeg tok det.

Men da hadde jeg latt det gå langt, et par år. Underskudd på søvn gjør at man blir kjempesliten og alt føles tungt. Tankegangen kan bli helt annerledes også. Jeg hadde søvnproblemer pga av dette.

Noen tar sovepiller (i maks 14 dager for å ikke bli avhengig). Det er veldig tabu å snakke om slikt. Ble sjokka da jeg fikk vite at en kollega av meg hadde tatt dette da han slet en periode. Maks 14 dager og det hjalp. Det hjalp han å komme inn i en søvnrytme igjen. Var ikke sånn at han ikke fikk sove når han slutta på pillene.

Jeg har også klart å få bedre nattesøvn ved å stå opp og legge meg til faste tider. Ingen pc på kveldstid. Les bok. Det vil gjøre deg mer søvning enn å titte på tv.

Søvn er alfa og omega for å sove godt. Skriv ned hva som bekymrer deg og hva du kan du kan gjøre med det? Kanskje må du endre på ting...

Anonym poster: 11f2e0f6709782bfe565f182ace911dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...