Gå til innhold

gravid spørsmål


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid for 2 gang. I første svangerskap kom kvalmen nesten kasta på meg morgenen i 6 uke. Denne gang har jeg merket lite. Men plutselig nå 6+5 er jeg voldsomt kvalm bare på kveldene.. Er det normalt?

 

Anonym poster: cc178297714221a9e0d488091bfaabd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der med kvalme kan komme når som helst på døgnet tror jeg.

 

Med første var jeg ikke kvalm en eneste gang.

 

Nå med andre så rakk jeg å puste lettet ut i uke 9 over at jeg slapp unna denne gangen også, før den ble kastet over meg i uke 10.

Fikk da det som jeg kaller heldagskvalme. Lå rett ut fra uke 10-17 med kvalme i alt fra 9-12 timer daglig!!!!

Er i uke 24 nå og fremdeles har jeg noen dager innimellom som jeg er dårlig i opptil 6 timer. På en normal dag er jeg kvalm 1-2 timer :-(

 

Må si jeg er litt glad for at dette er siste barnet vi har planlagt å få og ikke første :-)

Skrevet

hvorfor skulle ikke det være normalt?kroppen er ikke akkurat en oppskrift!

 

Anonym poster: cbcf9952a9fa278ca3aa553b07f309ce

Skrevet

Her kom akkurat når det ikke passet seg. Alt går under normalen når en er gravid.

Skrevet

Helt normalt. Det kan variere voldsomt fra svangerskap til svangerskap. Bare vær glad til :)

 

Anonym poster: d1968c4400d40045b85e78f3c01ba566

Skrevet

I mitt første svangerskap var jeg kvalm fra før jeg skulle ha hatt mensen. Det gav seg i uke 12.

Denne gangen ble jeg kvalm ca en uke senere, og er nå 7+2 og helt for jævlig kvalm nesten hele dagen.

Jeg vurderer sterkt å spørre legen om en sykemelding er på sin plass, for det er virkelig ikke lett å jobbe når man er så dårlig.

Vi får se. Håper det snart gir seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...