Gå til innhold

3-åringen sa at han hater meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er egentlig bestevenner, han er verdens beste gutt, og vi har det så fint sammen. Men de siste par månedene har han vært helt rar. Han gråter og vil til pappaen hele tiden. Vil ikke være hos meg, han sier rett ut "Jeg vil ikke være her i det hele tatt", og i dag sa han altså at han hater meg, etter at jeg hadde bedt han om å rydde på gulvet. Hva skal jeg gjøre nå? Hvorfor er han sånn? Jeg sitter bare og gråter, skjønner ikke hva jeg gjør galt! Det er nesten så jeg vurderer å la han flytte til pappaen sin, så kan jeg være samværsforelder. Jeg har så vondt nå!

Anonym poster: dfbed1a2cf9e42c713f2e5817e0165f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, altså.. Han er TRE år!! Ro deg ned ett par hakk og lær deg å takle trass. Dette vil det bli mye av og det er HELT normalt. Om du sipper nå fordi at treåringen sier han hater deg så kommer du virkelig til å slite senere

Anonym poster: 0cedab78ea5c70b84291c5f3d8b0e1b6

Skrevet

Tenker at guttungen din har begynt å teste grenser (trassalder). Å da kan de lire av seg fæle ting. Min er ikke så stor, men mine små søsken har oppført seg akkurat sånn mot min mor og far. Gikk over etter en periode. Ikke ta det til deg for han mener det ikke :) Ikke gi han oppmerksomhet når han sier det, men prøv å finn på noe koselig som han vil like lese en bok, se film osv. Kanskje det hjelper :)

Anonym poster: 10e22c2d04194d2ec341ce66dee0988d

Skrevet

Ganske vanlig her i huset.. Eller ikke akkurat Athen hater oss, men at han skal flytte. Har han nettopp begynt på stor avdeling? De lærer mye fint der..

Anonym poster: e7682bbed7e8ca04d1dfaa872b7ed0ab

Skrevet

Trass! Har blitt kallt dumming, bæsjing, teiting, blitt slått etter og kastet ting etter osv. Helt vanlig!

Anonym poster: 56a66abbe2f7a786e59bad717b912527

Skrevet

Første skudd i "vi er bestevenner"-baugen er hardt, men som mamma og pappa så er man ikke sine barns bestevenn. Man er mamma og pappa og står som en bauta uansett hva ungene skyter mot en.

Du takler dette. Du får deg nye venner og du lar gutten din bli bestevenn med noen på sin egen alder. Han hater deg ikke, men som mamma og pappa så får man også motbør fra de, ikke så alltid, søte små

Anonym poster: 1561e5a11d603ffb189fd4fed9c99a1c

Skrevet

Eh, altså.. Han er TRE år!! Ro deg ned ett par hakk og lær deg å takle trass. Dette vil det bli mye av og det er HELT normalt. Om du sipper nå fordi at treåringen sier han hater deg så kommer du virkelig til å slite senere

Takk skal du faen meg ha, du må være det minst hyggelige mennesket jeg noen gang har vært så uheldig å møte.

Skrevet

Takk skal du faen meg ha, du må være det minst hyggelige mennesket jeg noen gang har vært så uheldig å møte.

Hva var så galt med dette?

Skrevet

Han har ALDRI trasset før, så dette er helt nytt for meg. Det har ikke skjedd noe nytt i livet hans/vårt, så jeg skjønner ikke hvor dette kommer fra. De kan vel ikke bare plutselig forandre seg helt, over natten? Han er ikke sånn hos faren... HI

Skrevet

Det kan de HI. De kan fort forandre seg på timen også. Han tester deg og ser hvor langt han gå og med faren blir det anderledes siden han er far. Merkelig det der, men ha tålmodighet :)

Anonym poster: 10e22c2d04194d2ec341ce66dee0988d

Skrevet

Jeg har en tiåring som støtt og stadig hater meg og at jeg er verdens verste mamma. Jeg ler inni meg (sist det ble utløst så var det fordi jeg var hjemme da h*n kom fra skolen, Å NEI! - så grusomt;), men utad sier jeg at det er ikke pent å si, det sårer etc etc etc.

Så bare vent... du blir mye hatet etterhvert. Og enda kommer tenårene snart! (for min del hvertfall)

Grensetesting, viljeprøving etc. Barnet ditt hater deg IKKE. Garantert.

Anonym poster: 8102d35be1ba35dc8c0a56a6b77a36a9

Skrevet

Det er deg det går ut over fordi det er deg han elsker høyest og er tryggest på. Enkelt psykologi! Han kan avvise deg og si stygge ting, fordi han innerst inne vet at mamma elsker ham uansett.

Dette må du ikke ta deg nær av. Det er et ledd i utviklingen mot å bli et helt, selvstendig menneske.

Anonym poster: e5b33527f71716dcf1e13ccc5e8dea33

Skrevet

Trass! Har blitt kallt dumming, bæsjing, teiting, blitt slått etter og kastet ting etter osv. Helt vanlig!

Bæsjing, faktisk! :D Har mye å se frem til når min ettåring blir større, skjønner jeg :P

Skrevet

Men hvordan takler man det? Hva skal si? Hadde han "bare" kalt meg en dumming eller en bæsjing hadde det jo vært greit nok. Men når han gråter så sårt etter faren sin, og savner han så fælt, hva skal jeg gjøre da? Hvordan skal jeg tåle at han på toppen av alt sier at han hater mammaen sin? Nå ble jeg sint, lei meg, paff og sjokkert - og sendte han på rommet. Vi snakket om det etterpå, og han sa han ikke skulle si sånt igjen. Så sa han at han var glad i meg, og gav meg en klem. Men i morgen kommer han til å gråte etter pappaen sin igjen. Hva skal jeg gjøre da? HI

Skrevet

Hvis han ikke er sånn hos faren er det sikkert fordi han er tryggere på deg:) trass er helt normalt, og bare si til han strengt og myndig at sånn sier man ikke til andre.

"Din bæsj" er forresten det mest brukte skjellsordet treåringen her i huset bruker:) jeg må virkelig konsentrere meg for å ikke få latterkrampe når verden sureste tryne kommer med den;)

Anonym poster: c7b0a76d36a5bdd90535921db627e592

Skrevet

Så dere, damer. Problemet er ikke egentlig at han sa at han hater meg. Det som gjør meg så fortvilet er at han ikke trives hos/sammen med meg lenger. HI

Håper alle leser dette!!!!!

Skrevet

Så dere, damer. Problemet er ikke egentlig at han sa at han hater meg. Det som gjør meg så fortvilet er at han ikke trives hos/sammen med meg lenger. HI

Håper alle leser dette!!!!!

Klart han trives hos deg :) Han tester deg og han tester grenser. Det gjør han på den han er trygg på. Det er helt vanlig opplegg.

Jeg ville flytte til tanta mi annenhver uke da jeg var liten. Jeg haaaaaatet mamma, pappa og lillebror. Hver gang noe gikk meg imot så hatet jeg dem og ville flytte til tante Sonja for hun var snill og hadde iskrem. Far til barnet ditt er kanskje litt "tivoli-pappa" og barnet vet ikke så mye om at pappa også kan være strengt og kjenner ham kanskje ikke som hverdagspappa med grenser og rammer. Det er bakdelen med å være helgepappa og den støyten man må ta som hverdagsmamma.

Anonym poster: 1561e5a11d603ffb189fd4fed9c99a1c

Skrevet

Begynner de å si det allerede som treåringer? Så kjipt.

Anonym poster: b143c4fe032c69c2b4f2c80f1b05c6c1

Skrevet

Det hun sier er faktisk helt sant.

Anonym poster: 6a4690e58963faff8de66061e13ad5db

Skrevet

Det hun sier er faktisk helt sant.

Ja, det bestrider jeg overhodet ikke. Men det finnes da hyggeligere måter å si det på, som for eksempel alle de andre måtene det har blitt sagt på i denne tråden! HI

Skrevet

Get over it. Han er et barn og oppfører seg på barns vis. Han vet vel ikke engang helt hva han sier.

Det er du som er voksen og må oppføre deg deretter, og takle at unger trasser, krangler og oppfører seg som tullinger av og til. Da gjør man som ei over her sier, man står som en bauta og er rolig og viser at denslags kommer de ingen vei med.

Og du, unger trasser aller verst med dem de er nærmest, stoler mest på og elsker høyest, så di kan egentlig ta det som et kompliment.

Skrevet

Å herregud da hi du er nærtagen da :(

ta til deg det andre skriver da og skjønn at det er trass ikke noe annet, ingen unger hater sine foreldre .

Anonym poster: 6957462c242fb47f5fcf0e7b31009628

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...