Gå til innhold

Til dere som har hatt morkake forran

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 19+3 nå, å kjenner noe bevegelse og dult. Jeg lurer på om dette blir bedre? Hehe ble pluttselig redd jeg ikke skulle få kjenne ordentlig bevegelse og spark..Hvordan opplevde du det?

Anonym poster: 761f1d4af5068b8a95c127f03a9d8fff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hatt en av hver og vil si at det tar seg opp mot slutten, men vil aldri bli så nært i magen (på utsiden om du skjønner) som når man har morkake bak, eller på siden.

Sånn opplevde jeg det ihvertfall.

Kos deg med alle bevegelser du kjenner. Det er helt utrolig!

:)

Anonym poster: b8607c32807bf9172b5f40555773a491

Skrevet

Sist gang hadde jeg morkake foran, kjente livlige spark utenpå ca fra uke 25. Og det fortsatte hele veien.

denne gangen har jeg morkaken bak, men kjenner ingenting utenpå. For hun liker nemlgi best å ligge med ruggen ut og sparke nedover og innover.

Så morkaken bestemmer ikke alt :)

Skrevet

Har hatt foran med begge. Jeg syns det var mye liv og spark, med en aktiv baby. Men jeg aner jo ikke hvordan det er med morkaka bak..

Skrevet

Jeg har det, og kjente daglig små dult fra 19+2. Noen dager mer, andre ganger mindre. Er 20+2 nå, har lurt litt på det samme :)

Anonym poster: 63925f2643665db2e5306140eb3c2f1a

Skrevet

Jeg hadde morkaken foran, og kjente tidvis svært lite. Vesla la seg i sete de siste mnd, og da merket jeg i hvertfall lite. Dette gjorde meg svært bekymret. Pappa`n kjente det sparke kanskje to ganger i løpet av graviditeten!! Det var ikke spesielt gøy, og jeg følte at han ble snytt for masse. Nå er vesla snart ett år, og det spiller ingen rolle lenger;)

Anonym poster: d480166b8a7ed3430a2e44e0d462369f

Skrevet

Jeg har hatt begge deler. Kjente spark tidligere i graviditeten da jeg hadde moralen bak. Men mot slutten kjente jeg like mye bevegelse og spark med begge to.

Skrevet

Kjenner jeg blir litt skuffet..sist var det så masse liv, følte jeg hadde så "god kontak" med babyen..denne gangen er det ikke slik i det heletatt:/ Babyen ligger også innover ja, så da kan det vel være litt av grunnen..Får bare nyte de dultene jeg kjenner å hpåe det tar deg opp etterhvert:)

HI

Skrevet

Hadde den forran sist, og kjente veldig lite spark og mye senere da enn nå.

Men fikk en rolig sovebaby også, så mulig det hadde like mye å bety. Litt bekymret for at det blir en veeeeldig aktiv krabat denne gangen, om man skal sammenligne hvor mye liv det er ;)

Anonym poster: e68b8ac89039ea85969426f1d3c46bda

Skrevet

Hehe, da kan jeg berolige deg;) Sist hadde jeg ei ganske så aktiv frk i magen, men kom ut snill som et lam:)<3 så rolig og god:) men var ganske bekymret når hun var i magen:p

Skrevet

Har morkaken foran, og har dessverre kjent ekstremt lite liv gjennom hele svangerskapet - med noen få dagers unntak.

Nå er jeg i uke 38, og kjenner fremdeles lite. Min baby har også ligget i seteleie de siste ukene, og da kjenner man vist ofte enda mindre liv..

Må innrømme at mangelen på liv og "kontakt" med barnet i magen har vært en ganske stor skuffelse. Har heldigvis kjøpt en hjemme-doppler slik at jeg kan høre hjertelyd - ellers hadde jeg fryktet at noe var galt ca annenvher dag.

I neste uke blir hun født (med planlagt ks) og jeg gleder meg selvsagt mye til det. Men, pga mangelen på bevegelser der inne, føler jeg ikke at jeg har knyttet meg særlig til henne forløpig eller har noen formening om hva slags type hun er.

Selvfølgelig er det viktigste at hun er frisk og velskapt (noe jeg tror hun er) men hvis jeg blir gravid igjen om noen år håper jeg virkelig at morkaken ikke ligger foran og at jeg får oppleve mer bevegelser og spark fra babyen.

Anonym poster: 9d35dd6d66e0ab8458abe847ccaeecba

Skrevet

Har også tenkt på dette. Hadde bak sist og kjente liv på en helt annen måte enn nå som den er foran. Er 28 uker og kjenner jo baby, men ikke som sist. Litt kjipt ja.

Anonym poster: 8a4d22100dbbb94e82178f8bb9e148ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...