Gå til innhold

Dere som har slanket dere med "Grete-Roede-metoden"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen gode tips til hvordan jeg kan gå ned ca 5 kg?

Vet jo at en må velge magre produkter, mye fisk og masse grønnsaker. Men hva spiser dere i løpet av en dag? Og hva drikker dere?

Tips til middager?

Hva består frokost og lunsj seg av?

Og hvor mye trente dere mens dere gikk ned?

Håper jeg får mange gode tips:-)

Anonym poster: 18d44492e4716f68e8781f2ba9c8cc6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært inne på Grete Roede sine sider?

Der er mange fine oppskrifter og en del tips og råd. Der er også kaloriteller(må registrere deg for å få tilgang til den)

Jeg bruker å kjøpe et blad som heter Lev Bra, der følger med et oppskriftshefte fra Grete Roede hvor man får tips om dagsmenyer. Veldig greit i starten syns jeg. Etterhvert som kan kommer inn i det klarer man fint å sette sammen dagsmenyer selv.

Anonym poster: f300662c66802947c3e0ee9653ed6d80

Skrevet

Spis vanlig, men velg lettprodukter.

100 gram med poteter/pasta osv til middagen, og 150 gram med det andre du har. Minimalt med saus, ketchup osv.

100 gram skiver til hvert måltid. 1 frukt daglig.

4-5 måltider hver dag. (der en frukt er ett måltid)

Anonym poster: a96534c10106de54676cae4f56463867

Skrevet

Hei :)

Jeg skal ned 5 kg. Startet ved nyttår og har kommet halvveis nå.

Min dagsmeny er ca. slik;

Frokost; 2 knekkebrød/ 3 rugsprø med pålegg. Prøver å velge "rene" produkt, f.eks makrell i tomat, kokt skinke ol. Div topping av tomat/agurk/paprika/salat.

Mellommåltid; En youplait 0% youghurt/et eple/en banan/1/2 smoothie/et rugsprø ol

Lunch; Samme som frokost

Mellommåltid; Samme som over

Middag; Ett stykke ren fisk/kylling/kjøtt, evt fiskekaker, kjøttboller (men bruker da f.eks karbonadedeig/kyllingkjøttdeig). Masse grønnsaker, ofte wokkede eller salat, alt etter som. Litt ris/fullkornpasta/potet.. Og begrenser sausen :)

Kvelds (jeg MÅ ha kveldsmat); Gjerne et par knekkebrød igjen, evt noe frokostblanding (glad i weetabix), evt noe mer kreativt om jeg gidder. Trener på kvelden, så må ha litt påfyll i etterkant.

Anonym poster: 5aee804ad856578b5032f829bedf5b36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...