Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Jeg har gått på antibiotika i en drøy uke. Puppen helt fin, bedre enn på lenge (mindre og ikke vondt å amme, noe som til da hadde vart to måneder). Jeg hadde et sår på brystvorta, som legen mente ikke hadde noe med betennelsen å gjøre, men det ble jo bedre med antibiotika. Han tok ikke bakterieprøve, fordi jeg er så langt ute i ammeperioden (åtte måneder). Nå er kuren slutt (kun en pille i dag), og jeg syns puppen begynner å bli øm igjen.. Når ville dere kontaktet lege? Har mast så fælt på legen i det siste, og siste time var egentlig unødvendig, fikk den fordi jeg begynte å grine til kontordama... Anonym poster: 606b742b1031b6d522e0667e6eccc7ec
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 Var det diclocil du fikk eller et annet medikament? Du kan be om bakterieprøve fra melken... Anonym poster: 3c5a71c50b99ffba65b6310ac57293ea
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #3 Skrevet 4. februar 2013 Diclocil, ja. Anonym poster: 606b742b1031b6d522e0667e6eccc7ec
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #4 Skrevet 4. februar 2013 Jeg hadde brystbetennelse som nok hadde utviklet seg over lang tid uten at jeg som førstegangs skjønte hva det var. Hadde smerter, men ikke feber. Fikk antibiotika, men ble ikke bedre etter noen dager. Ny tur til lege som da måtte skrive ut en mer "bredspektret" antibiotika for at det skulle hjelpe. Så viste det seg at jeg hadde fått brystbyll, brystabscess, og måtte flere runder til Ullevål for å tømme. Det er en slags innkapslet betennelse Helt herlig når det endelig var over. Så rådet mitt: Ta en ny tur til legen. Anonym poster: 454ede2db768ae7ea5be82a8d1d45734
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #5 Skrevet 4. februar 2013 Jeg hadde brystbetennelse som nok hadde utviklet seg over lang tid uten at jeg som førstegangs skjønte hva det var. Hadde smerter, men ikke feber. Fikk antibiotika, men ble ikke bedre etter noen dager. Ny tur til lege som da måtte skrive ut en mer "bredspektret" antibiotika for at det skulle hjelpe. Så viste det seg at jeg hadde fått brystbyll, brystabscess, og måtte flere runder til Ullevål for å tømme. Det er en slags innkapslet betennelse Helt herlig når det endelig var over. Så rådet mitt: Ta en ny tur til legen. Anonym poster: 454ede2db768ae7ea5be82a8d1d45734 Hadde du en tydelig kul, eller var den vanskelig å kjenne? Jeg trodde ikke jeg hadde kul, men legevaktslegen kjente det. Og etter noen dager med kur, så kjente jeg jo hvor mykt brystet egentlig skulle være.. Hi Anonym poster: 606b742b1031b6d522e0667e6eccc7ec
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #6 Skrevet 4. februar 2013 Det er 5 år siden så jeg husker ikke så godt. Men selv med antibiotika, amming hver 3.time mener jeg det fortsatt var en eller flere harde kuler / harde felt. Hadde nok hatt en brystbetennelse som hadde utviklet seg gradvis over 1mnd tid. Jeg oppdaget forøvrig utover i ammeperioden at jeg lett fikk tilstoppede melkeganger. Det er en del av oss som har anlegg for det. Det skjer fordi melken skiller seg inne i brystet og fettet i melken tetter igjen melkegangene. Da kan det hjelpe med kosttilskuddet Lecitin som man får kjøpt i helsekostbutikker. Fungerer som et slags bindemiddel. Det var en digresjon, jeg synes du skal ta en ny tur til legen jeg. Anonym poster: 454ede2db768ae7ea5be82a8d1d45734
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå