Elsker livet Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Er det virkelig noe dere syns er greit at barna leker med, ser på eller spiller? Ja, jeg vet jeg er gammeldags, men jeg hadde ikke latt mine barn få bruke ukepengene sine på de figurene eller andre ting som har med det å gjøre.
Teline Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 Ja, han får spille det og han får kjøpe figurene
Elsker livet Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2013 Ja, han får spille det og han får kjøpe figurene Hvor gammel er han?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #4 Skrevet 4. februar 2013 Med mitt første barn var jeg på samme planet som deg. Resultatet ble at barnet ble utenfor i venneflokken. Synd, trist men sant. Min yngste spiller Skylanders og ser ikke noe problem med det så lenge han følger reglene vi har. Anonym poster: f286a8467b374f187719e779bc980e1e
<3 2G <3 Skrevet 4. februar 2013 #5 Skrevet 4. februar 2013 Jupp, jr har spilt gjennom begge spillene og har veldig mange av figurene. Er masse oppgaver og på norsk så er ikke bare slossing.
Teline Skrevet 4. februar 2013 #6 Skrevet 4. februar 2013 7 år. Han spiller Batman og Star Wars også.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 4. februar 2013 #7 Skrevet 4. februar 2013 Ja dette er noe jeg tenker er greit. På lik linje som at jeg synes godteri er greit - i kontrollerte mengder;-)
Gemini77 Skrevet 4. februar 2013 #8 Skrevet 4. februar 2013 Min sønn ønsker seg veldig skylander til 7-års dagen sin. Jeg har vært imot det men han sier alle vennene hans har det. Vi vurderer å kjøpe det til bursdagen hans.
aanonym Skrevet 4. februar 2013 #9 Skrevet 4. februar 2013 Skylanders er helt OK, ja. Med måte, selvsagt.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. februar 2013 #10 Skrevet 4. februar 2013 Ja, det får han. Han er 5,5 år. Alle andre har det og jeg vil ikke at han skal falle utenfor sosialt sett. Når han var mindre tenkte jeg at han ikke skulle få ds,xboks ol før han var 8-9 år men gud så deilig det er med DS på feks lange flyturer og bilturer. Så da svelgte jeg den kamelen.
Elsker livet Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #11 Skrevet 4. februar 2013 Det er ikke slik at de ikke får ha spillkonsoller, de har godt utvalg i både det og tilhørende spill. Men jeg vil ikke at de skal leke med figurer som skal slå hverandre ned med klubber eller skyte på hverandre. Foreløpig har han ikke spurt etter det, og det har heller ikke bydd på noen sosiale utfordringer. Han er mer av sportsstrebertypen, og når han er inne er det lego som er favoritten. Kameratene han foretrekker å henge med er av samme type.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #12 Skrevet 4. februar 2013 Når jeg var barn spilte jeg Spyro, som er forgjengeren til Skylanders, og jeg stanger ikke sauer eller brenner ned tulipaner for det. Barn ser faktisk forskjell på tegneserievold og ekte-vold. Men synes det er for gale at unger blir ekskludert fra vennegjengen for at de ikke får lov til å leke med plastfigurer. Anonym poster: d9f4a276393e3d383e422273b5a30c36
Elsker livet Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #13 Skrevet 4. februar 2013 Når jeg var barn spilte jeg Spyro, som er forgjengeren til Skylanders, og jeg stanger ikke sauer eller brenner ned tulipaner for det. Barn ser faktisk forskjell på tegneserievold og ekte-vold. Men synes det er for gale at unger blir ekskludert fra vennegjengen for at de ikke får lov til å leke med plastfigurer. Anonym poster: d9f4a276393e3d383e422273b5a30c36 Jeg vet at de aller fleste klarer å skille på fantasi og virkelighet, men jeg ønsker allikevel ikke å la barna mine leke med vold og kamper i det daglige. Jeg tror at jo mer vold de blir utsatt gjennom lek, spill og film, jo mer normaliserer man det. Han kan gjerne leke med de plastfigurene, om han ønsker det, når han er hos venner, men jeg vil ikke gi han penger til å kjøpe de. Nå er det jo slik at det er vi som foreldre som må sette grensene. Jeg godtar ikke hva som helst bare for at noen av hans venners foreldre gjør det. Han får heller ikke hull i øret selv om en i klassen har det, eller lov å kjøre uten bilsikring fordi det er vanlig her på bygda.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #14 Skrevet 4. februar 2013 Må legge til at det jeg skrev må leses med en smule ironi og humor. Anonym poster: d9f4a276393e3d383e422273b5a30c36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå