Gå til innhold

Jeg er såret ja hele greiene er rett og slett flaut.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har et barn med diagnose og om en ukes tid skal det være nettverksmøte.

Jeg har ikke egentlig et nettverk rundt meg, på grunn av livssituasjon har jeg bare noen få venninner som nå har flyttet langt bort, og familien vel de er et kapitel for seg selv.

Jeg har stilt opp for alle andre så mye jeg har kunnet enten det har vært å være med på sammenkomster i bhg/skole, låne de penger, passe unger også videre men det har aldri vært slik tilbake.

Alle var invitert til dette møtet, det er jo ganske viktig for at de skal få informasjon om sykdommen og om hvordan håndtere ting og hvorfor barnet gjør ting det gjør også videre. Alle sa at selvsagt skulle de komme og jeg var kjempe lettet, men nå har alle avlyst en etter en for utrolig dårlige grunner.

Litt sånn et vennepar lurte på om vi ville være med på hyttetur og i den duren alle som en.

Jeg har vært på slike møter i forbindelse med jobb og det er alltid masse venner, familie og naboer av på disse møtene i tillegg til de som jobber med barnet i bhg/skole, ppt, avlastning også videre.

Nå er det kun jeg som kommer til å være der utenom de som får betalt for å være tilstede i møtet utenom de som er rundt henne i forhold til jobben sin.

Har mest lyst til å fake at barna er syk den dagen så jeg ikke kan gå på møtet selv.

Tanken på å sitte der bare meg, så synlig hvordan det ikke er mennesker som bryr seg om meg og barnet mitt i livet vårt er rett og slett knusende.

Det gjør kjempevondt.

Og ikke gjør det saken bedre at familien min mener det er jeg det er noe galt med når jeg sa at jeg ble såret over at ingen av de tok seg bryet til å bruke 3 timer på noe som var viktig i forhold til barnet mitt.

Anonym poster: f4e5ef48ebc832980d6dc35861a6f467

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan forstå at du er såret. Men, jeg jobber med dette, og det er ikke vanlig at det er venner på slike møter...? Jeg kan ha vært med på at en nærmeste venninne eller søsken til foreldre, men ikke mange venner. Kan ikke du informere de om dette senere til vennene dine?

Anonym poster: d3e0eb162b0028998f8807cf32aa2921

Skrevet

Har vært på mange slike møter gjennom jobb. Jeg har ALDRI opplevd at venner eller familie (utenom foreldre/foresatt selvfølgelig!) har vært tilstede. Gå på møte du, dette gjør du for barnet ditt. Det er en viktig jobb!

Skrevet

Ja hvorfor skal vennene dine være med på et slikt møte? Du må jo ta det med dem du! Det samme med familien din også tenker jeg.

Anonym poster: eb875c809c4d33689c90e28d9063759c

Skrevet

Det er snakk om at de som er i barnets liv skal være tilstede, jeg ble bedt om invitere alle som tar del i hennes liv mer en nå og da, Nei mine venninner skal ikke være med jeg har ingen så det var ingen å invitere.

Det kan hende at slike møter holdes på annen måte i andre deler av landet men her er det vanlig å ha med alle som er rundt barnet og i barnets liv og det er vanlig at det er mange.

For deg som lurte på hvorfor venner og familie skal være tilstede så er det for at de skal få informasjon om sykdommen og lære litt om hva, og hvorfor rett og slett for å lette barnets liv med at det blir bedre forstått.

Det heter nettverksmøte rett og slett fordi det skal være et møte med barnets nettverk. Det er snakk om et møte som varer i 3 timer. Alle andre møter som er 3 timer i hver annen uke fast pluss litt annet innimellom er det selvsagt bare jeg som deltar i.

Skrevet

Jeg hadde jo håpet at når familien fikk høre om det fra andre som jobber med dette at de skulle ha litt mer forståelse for meg og barnet og vår situasjon men nå gidder de jo ikke møte opp engang.

Jeg føler meg ganske så alene oppi alt det her.

Skrevet

Har vært på mange slike møter gjennom jobb. Jeg har ALDRI opplevd at venner eller familie (utenom foreldre/foresatt selvfølgelig!) har vært tilstede. Gå på møte du, dette gjør du for barnet ditt. Det er en viktig jobb!

Da har du ikke vært på nettverksmøtet,

Vi har møter for barnet hver 14 dag ja og jeg går selvsagt på alle disse, da med meg de som jobber meg barnet i bhg, fungerende styrer i bhg, habiliteringen og noen ganger ppt.

Jeg er usikker på hva man egentlig skal kalle disse møtene men det er ikke det samme som det møtet hvor familie og venner skal være tilstede.

Jeg skrev forsåvidt et svar på dette istad eller to siden jeg trykket publiser litt for tidlig :)

Skrevet

Jeg hadde jo håpet at når familien fikk høre om det fra andre som jobber med dette at de skulle ha litt mer forståelse for meg og barnet og vår situasjon men nå gidder de jo ikke møte opp engang.

Jeg føler meg ganske så alene oppi alt det her.

Forstår det er trist at familien ikke stiller opp. Bhg arrangerte ett opplysningsmøte i bhg for de ansatte og de som er nærmest datteren min. Da hadde de fått inn ppt, habu som holdt ett slags informasjonsmøte. Heldigvis så stilte hele familien min. De fikk faktisk mye informasjon som de ikke ante om, så de lærte mye den dagen. Og de fikk øynene opp for at det er ikke bare bare å ha ett barn med en diagnose, så jeg forstår deg så godt at du føler deg alene:(

Det er i slike stunder familien bør stille opp.

Mange klemmer til deg

Skrevet

Ganske vanlig med nettverksmøte (som ligger i navnet at de som er i nattverket rundt barnet og barnets familie) når barn har en diagnose eller i saker når barnevernet blir koblet inn. Da samler man nettverket, kartlegger, informerer og lager planer, primært nettverket selv, litt som på familierådslag, som skal komme med innspill og forslag til planer og oppfølging som kan gjøre hverdagen bedre for barnet / familien.

Nettverksmøte er en utrolig fin måte å jobbe på. Man samler alle, alle får riktig info og nettverket stiller opp og slår ring rundt den familien som trenger hjelp og/eller støtte.

Hilsen barnevernsped.

Anonym poster: d6a1c5f26c5e3ca8410695af486a3713

Skrevet

Så kjedelig for deg HI, men dette kommer til å gå bra likevel. Du er ikke den første dette har skjedd med. Ingen grunn til å være flau! :)

Jeg tror enkelte andre her må lære seg forskjellen på ansvarsgruppemøte og nettverksmøte?

Anonym poster: e3310edf1a2b7db677b198090722c947

Skrevet

HI: Synes du skal gå på dette møtet med hodet hevet. Forstår at du er lei deg, og synes du har god grunn til det. Evnt ring og be om en annen dato, forklar årsaken. Ikke like lett å komme med dårlige unnskyldninger gang nr 2, vil jeg tro!

Skrevet

HI: Synes du skal gå på dette møtet med hodet hevet. Forstår at du er lei deg, og synes du har god grunn til det. Evnt ring og be om en annen dato, forklar årsaken. Ikke like lett å komme med dårlige unnskyldninger gang nr 2, vil jeg tro!

Det er rundt 25 andre mennesker som har satt av denne datoen bhg ansatte osv, så kan ikke bare bytte dato nei.

Hadde vært en ting å spørre om det var alvorlig sykdom eller noe slikt som var grunnen, men når de ikke kommer fordi de velger å gjøre ting som fint kan utsettes eller avlyses og som de har sagt ja til etter de visste om denne dagen så kommer de ikke bare fordi de ikke vil.

Joda jeg kommer til å gå jeg hadde ikke hatt samvittighet til å la være men det kommer til å føles ganske tøft å sitte der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...