Gå til innhold

Noen med tips til valg av maling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal male et gammelt panel-tak, ubehandlet panel. Lurer på hvordan maling/grunning jeg trenger for å få best resultat? Holder det med "billigmaling" som f.eks Jotaplast takmaling?

Anonym poster: 139ef3577b22a12c1aeb50b60ead0f35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok vaske, kvistlakke og grunne det før du påfører maling. Hør i malebutikken, de vet best :)

Skrevet

Det holder nok, men ville brukt kvistlakk først :-)

Og jeg bruker kun vannbasert maling, den lukter ikke vondt og gasser i evigheter slik som oljebasert i tillegg til at den tørker mye fortere :-)

Skrevet

Vi sleit i alle fall ræva av oss da vi malte et gammelt paneltak med billigmaling ,det gulnet igjennom malingen og tilslutt måtte vi bare gå å kjøpe ny maling.

noen velger oljemaling, mens Flügger anbefalte en panelmaling og ev stoppgrund under

Anonym poster: 61baf3587f976d7cec43cebf8b3fe562

Skrevet

Flügger kjører vannbasert glemte jeg å si

Anonym poster: 61baf3587f976d7cec43cebf8b3fe562

Skrevet

Sier meg enig i at dere bør høre med de i butikken, de har god peiling, høres dessuten veldig logisk ut og male med maling spesielt for panel for best resultat.

Skrevet

Sperregrunn/ grunning med kvistlakk i og panelmaling i glans 40 hadde jeg gått for:-) og du får ofte det du betaler for....

Skrevet

mal med sperregrunn først. Det fungerer som kvistlakk og grunning i et produkt. (mulig du trenger to strøk, men da trenger du bare et toppstrøk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...