Gå til innhold

Når du ikke legger ut om graviditeten på facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forventer du også da at ingen andre skriver om det på facebook? Din graviditet, mener jeg.

Jeg føler at det er jeg som skal legge ut noe om det på facebook, tror jeg hadde blitt sur om noen skrev noe om det (foreldre f. eks) når jeg har sagt at jeg ikke ønsker det.

Noen som har opplevd det? Hva tenker du om det?

Anonym poster: 530696fba2bb11c33b7dd2912f1cfd3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke delt mitt svangerskap på åpen vegg på facebook og det har alle i min venneliste respektert ved å ikke nevne det de heller.

Jeg hadde nok ikke blitt rasende om det kom et spørsmål på åpen vegg, men jeg ville nok slettet det uten å svare og det hadde nok sendt signalet jeg ønsket ;)

Anonym poster: 16726ac33306044db42a36101273de92

Skrevet

Jeg har sett statuser hvor mor og far har blitt tagget. Type" i juli skal jeg endelig bli tante for ungen til nils og anne" eller noe i den duren. Så tar det 2 minutter så er hele statusen slettet eller så kommenterer blivende bestemor "HÆ??!!"..

Ingen har noe med å oute andres graviditet, sykdom eller annet. Og jeg hadde reagert ganske kraftig dersom noen hadde gjort det før vi selv gjorde det. Vi venta så lenge (uke 25) at jeg måtte bare gjøre det siden jeg var redd en viss jente på 13 skulle i all utenksomhet:-)

Skrevet

Har tenkt på D samme.. Selvom D ikkje vil være en hemmelighet, e eg ikke intr i at alle på ventelisten min skal skrive om det, på sin egen eller min vegg..

Men hvordan fortelle det til blivende tanter og onkler ? Bare si D rett ut?? Noen erfaringer med det??

Skrevet

Har tenkt på D samme.. Selvom D ikkje vil være en hemmelighet, e eg ikke intr i at alle på ventelisten min skal skrive om det, på sin egen eller min vegg..

Men hvordan fortelle det til blivende tanter og onkler ? Bare si D rett ut?? Noen erfaringer med det??

Vi fortalte det i bursdagen til mannen min. Da visste allerede foreldrene hans det, men besteforeldrene, søstra, broren osv fikk da vite det. Jeg ringte min bror og fortalte det siden han bor langt unna.

Vi sa bare at "vi har en nyhet til dere, i mai får vi baby" :-)

Skrevet

Har man sagt det er hemmelig så må det selvsagt respekteres.

Men jeg formidlet ikke min svangerskap på facebook, men det var ikke for å holde det hemmelig. Så om noen ville skrive noe på veggen som samtidig fortalte at jeg var gravid, hadde jeg ikke brydd meg i det hele tatt.

Skrevet

Hvis jeg ikke hadde vært interessert i å dele noe av privatlivet mitt på facebook, så hadde jeg heller ikke vært med der.

Greit nok at andre allikevel hadde kunnet legge ut ting om meg. Men etter hva jeg ser, så er det svært sjelden at folk legger ut noe om folk som ikke er på facebook.

Og hvis det er så krise så får en heller informere venner og familie at de ikke får lov til å nevne noe som helst om en.

Anonym poster: 3d5883b4d7b269c1a75431168966edb0

Skrevet

Om du ikke vil ha svangerskapet ditt omtalt på nett sier du bare det rett ut ja. Samtidig som du forteller søsknene dine at de skal bli tante og onkel sier du til dem at du hadde satt pris på om de lot være å skrive om det på facebook og andre sosiale medier. Om de spør hvorfor kan du bare med et smil fortelle at du ikke vil ha babyen din på nett annet enn når du selv bestemmer at det er greit. Det bør de respektere.

Skrevet

Jeg har sagt i fra til alle at JEG skal bestemme når graviditeten offentliggjøres på fb, dette er mitt svangerskap og ingen har noe som helst med å proklamere at jeg er gravid.

Hadde blitt forbannet om noen hadde nevnt at jeg va gravid før jeg selv har sagt det.

Dette forstår og respekterer alle som vet at jeg er gravid heldigvis :)

Skrevet

Jeg regner med at de fleste jeg kjenner har noe mellom ørene og trår litt varsomt på fb om andres eller min graviditet.

Jeg gidder ikke å gå rundt å si at folk ikke skal legge noe ut, regner med at de forstår slikt selv. Likevel kjenner jeg jo mange på fb og jeg kan ikke bli sur om det er noen som trår i salaten.

Selv føler jeg at nettopp pga fb så må jeg få sagt til sjefen at jeg er gravid så han ikke leser det nettopp på fb :)

Skrevet

Jeg regner med at de fleste jeg kjenner har noe mellom ørene og trår litt varsomt på fb om andres eller min graviditet.

Jeg gidder ikke å gå rundt å si at folk ikke skal legge noe ut, regner med at de forstår slikt selv. Likevel kjenner jeg jo mange på fb og jeg kan ikke bli sur om det er noen som trår i salaten.

Selv føler jeg at nettopp pga fb så må jeg få sagt til sjefen at jeg er gravid så han ikke leser det nettopp på fb smile.png

Jeg har en søster som er 15 år yngre enn meg, og der må det presiseres litt hva jeg synes er greit og ikke greit at hun legger ut om meg og barna mine på nett da ;)

Jeg er jo en gammel kjærring i forhold til henne og hun synes jeg er kjempestreng med hva jeg synes er greit å legge på nett...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har ikke skrevet om det på face. Og folk som har lurt har sendt meg en privat melding og spurt, og fått svar. Jeg er litt der at de jeg vil skal vite det, de vet det.

Skrevet

Jeg har ikke skrevet det på facebook selv. Ingen andre har skrevet om det på veggen min heller. Ser ikke poenget i å broadkaste det til hele verden. De som betyr noe i livet mitt finner jo ut av det etterhvert som vi treffes eller snakker sammen

Skrevet

Man er ganske tett i pappen og må ha ett ekstremt sladrebehov og behov for å oppheve seg selv om man må ha spesifikt beskjed om å ikke si noe på veggen for å la være.

Hvilken interesse har noen av å offentliggjøre slike ting for andre? Man kan med stor sikkerhet vite at dersom noen har, som normalt, 400+ bekjente på facebook, så vet ikke alle om det. Og dersom personen som eier veggen ikke har sagt noe så bør man respektere det.

Jeg har kollegaer, gamle venner og nye venner, studiekamerater, tidligere arbeidsgivere og nye arbeidsgivere på min facebook. Heldigvis har jeg stilt inn slik at ingen ser hva andre poster på min vegg, for jaggu finnes det mange brødhoder.

Send en melding om det er noe personlig dere lurer på!

Anonym poster: 21adc72c27750c76b3f54e19c07f69fb

Skrevet

Jeg har sagt til alle som vet om graviditeten at det skal holdes hemmlig på facebook. Og det har de holdt så langt, håper det fortsetter. Kommer til å bli forbannet om noen ikke respekterer det.

Anonym poster: d659d425fa784441646c20d26e37fe75

Skrevet

Mener at ingen andre trenger å spre noe som angår meg på Facebook så sant jeg ikke har gjort det selv først. Ble rasende på ei vennine som gratulerte og tagget meg og samboer når lillemor kom til verden, ba henne fjerne det umiddelbart. Syns det får være vår jobb å informere våre kjente og kjære, og syns INGEN andre hadde noe med å skrive det på fb når vi ikke selv hadde gjort det. Hadde følt det samme når det gjaldt graviditet, bryllupsbilder, forlovelse OSV.

Skrevet

Er ikkje at D er hemmelig som sagt, men som flere av dere sier, vil bestemme selv om og når D skal annonseres på fb.

Og der e mange som har behov for å annonsere hver minste detalj av hverdagen sin på fb. Og ene søsteren min er slik :P så må vel si D til henne at fb er off limits ;)!

Skrevet

Jeg tenker som så at jeg ikke forstår hva mennesker som verner så veldig om privatlivet har på facebook å gjøre - og i alle fall ikke hvorfor de ikke har ryddet kraftig i vennelisten. Hvorfor i all verden holder man kontakt med personer man ikke en gang vil skal vite at man er gravid?

Noe helt annet er selvsagt å fotelle om andres graviditet tidlig og uten å ha fått det avklart. Men er man 6-7 måneder på vei og hisser seg opp dersom noen spør på veggen om hvordan det går med magen...da synes jeg man er sær.

Anonym poster: 70ae86a29ed6bac25f1a639bb44a5b27

Skrevet

En vennine av meg fortalte om graviditeten sin til nærmeste familie i uke 11 og fem minutter etterpå hadde svigermor postet det på facebook og tagget de kommende foreldre. Helt idiotisk, de hadde ikke sagt det til resten av familien eller noen venner enda.

Anonym poster: 724d9268ee2fffdbe1dde0959f633199

Skrevet

Har ikke lagt ut om graviditeten på facebook, og var kun til de første som fikk vite det at jeg ba dem om å ikke poste noe der. Nå er graviditeten "offentliggjort" ellers, av typen skjuler ikke symptomer og har fortalt det til de jeg føler burde vite om det. Men har likevel ikke planer om å legge ut noe på fb, men blir ikke sur om noen andre skriver på veggen min, selv om jeg foretrekker at de sender en pm

Skrevet

Jeg tenker som så at jeg ikke forstår hva mennesker som verner så veldig om privatlivet har på facebook å gjøre - og i alle fall ikke hvorfor de ikke har ryddet kraftig i vennelisten. Hvorfor i all verden holder man kontakt med personer man ikke en gang vil skal vite at man er gravid?

Noe helt annet er selvsagt å fotelle om andres graviditet tidlig og uten å ha fått det avklart. Men er man 6-7 måneder på vei og hisser seg opp dersom noen spør på veggen om hvordan det går med magen...da synes jeg man er sær.

Anonym poster: 70ae86a29ed6bac25f1a639bb44a5b27

Jeg snakker om sånn helt i begynnelsen,første to tre kanskje tilogmed 4 mnd ;)

etter D bryr eg meg ikkje så særlig kem som poster ka, bortsett fra selve ankomst av barnet, D er noe eg sjøl vil velge når skal annonseres :)

Men tror at som eg gylden regel, at man burde spørre om D er ok å poste på Facebook, D er forskjell på å ville holde kontakt med de du gikk på barne skule med osv, og å ville dele alt i livet ditt med de, i mine øyne er D forskjell på sosiale medier og dagbok ;) ;)

Skrevet

En vennine av meg fortalte om graviditeten sin til nærmeste familie i uke 11 og fem minutter etterpå hadde svigermor postet det på facebook og tagget de kommende foreldre. Helt idiotisk, de hadde ikke sagt det til resten av familien eller noen venner enda.

Tror eg hadde reagert på det ja....

Skrevet

Jeg har stilt det inn sånn at ingen andre enn jeg kan poste noe på veggen min eller tagge meg uten at jeg har godkjent det først :) Problemet løst :)

Skrevet

Jeg er en av dem som oppdaterer statusen min fire ganger i året, og to av dem er god jul og godt nyttår.

De som vet det allerede er klar over at dette ikke er noe vi snakker om enda. Hva som skrives når alle de som trenger å vite, vet bryr jeg meg ikke så mye om, da er det jo uansett ikke hemmelig lenger.

JEG kommer uansett ikke til å skrive noe om graviditeten på face.

Anonym poster: 8d3eba2e549be30d6cecce48e3f2cac0

Skrevet

Tror eg hadde reagert på det ja....

Ah... Derfor vet ikke min svigermor om svangerskapet enda ;) Hun får nok vente noen uker til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...