Gå til innhold

samlivsbrudd.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vil dra fra mannen, eller iallefall få han på huet å ræva ut og ikke være i et forhold med han mer...men er ikke den sterkeste på jord, men trenger litt erfaringshjelp fra dere...

hvordan?? bare snu ryggen og drite i gubben, bare la være å svare tilbake med følelser (hadde blitt liksom følelser).. hvordan når mannen ikke vil dra... ??? hvordan skal jeg forholde meg til han.. What to do??

ååå føler meg tragisk nå som ikke vet dette bedre, men er ikke den som har noe spes erfaring eller kunnskaper om dette og har alltid vert undekuende og aldri måttet ta et slikt valg ved å måtte konfrontere før..

hvordan takle manipuleringen, hvordan hold meg bestemt under samtaler... hvordan hvordan hvordan skal jeg klare dette??

Anonym poster: 895d95d89b931ba2e9fcf547721d61f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere barn? I så fall må dere på mekling hos familievernkontoret. Du må ta kontakt med kontoret og så blir han innkalt. Mulig han skjønner bruddet bedre når det blir "formalisert", der kan dere også snakke om og bli enig hvor dere skal bo etc.

Er dere barnløse er vel det beste at du finner deg et nytt sted å bo, for at det skal gå raskest mulig for deg? Hadde ikke brukt energien min på å tautrekke om boligen om jeg virkelig ville ut av et forhold.

Har du familie du kan ta inn hos til du finner deg et sted?

Anonym poster: 196072cbd8d01d864a918386f02c9fed

Skrevet

Han vil ikke akseptere at du vil gå og nekter å flytte ut?

Skrevet

jeg har ingen rundt meg der i nærheten, men han har hele familien sin :/ så vil jo helst han skal flytte til en av dem så barnet og jeg (barnet er fra et tidligere forhold) har ingen barn med denne mannen.. så jeg og barnet kan bo der vi bor og ha en go hverdag.. vil ha han ut så fort som mulig.. men tror det vil bli vanskelig at han drar.. :/

Anonym poster: 4d62322b641d2edbf798f8d492437dbe

Skrevet

Hvordan vanskelig? Vanskelig økonomisk eller vanskelig å bli kvitt han fordi han er glad i deg eller? Skjønte ikke...

Skrevet

Hvordan vanskelig? Vanskelig økonomisk eller vanskelig å bli kvitt han fordi han er glad i deg eller? Skjønte ikke...

begge deler egentlig, men det økonomiske hindrer meg ikke, da nav hjelper til om så... så det lar jeg ikke stoppe.. men han elsker meg jo over alt i verden og tror jeg vil akseptere at han misshandler meg.. jeg vil ha han UT av hus.. han har et sted å dra, ikke jeg... og jeg må også holde meg sterk igjennoim dette, ikke falle tilbake og la han fortsette og behandle meg som en dritt.. :(

Skrevet

Hvis problemet er at han ikke vil flytte ut/akseptere at det er slutt har du faktisk ikke annet valg enn å flytte selv. Han kotrollerer deg nemlig ved det at han nekter å flytte, ergo er på et vis passivt aksepterende til den behandligen du får. Ta ansvar for ditt og ditt barns liv: start deres eget et annet sted!

Skrevet

ja må jeg så må jeg, men da må uansett han flytte, for han har ikke sitt navn i leiekontrakten, jeg eier bilen og alt er i mitt navn, ja han har pengene men jeg vil være sterk.. ikke gi opp nå.. er kommet så langt... uff... jeg kan jo ikke bare ta barnet ut av barnehage fordi han nekter og flytte.. :( da blir jo andre distanser innvolvert.. hmmm.. men de distansene bør jo se at en slik hverdag vi har MÅ vi bort i fra.. I DAG.. liksom... :/

Skrevet

Det er ikke et alternativ å bo sammen med noen som mishandler en. Det er ikke et alternativ. Blir du på noen som helst måte behandlet dårlig så må du ta ansvaret selv - kom deg unna. Det er bare du som kan passe deg selv. Og skal ikke begynne å nevne barnet ditt - vær forbildet du skal være og den som passer på. Løvemor er det du skal være!

Skrevet

Er alltid noen her som kan hjelpe deg. Bor du nærme meg så si ifra så kan jeg hjelpe.'

Sunnhordland

Anonym poster: 4958bdbddf3381acab61c795fb708a6a

Skrevet

Har han ikke navnet sitt på leiekontrakt så ring politiet og huseier og si han må ut og at han oppholder seg ulovlig i din bolig...

Skrevet

Distanser involvert? Skjønte ikke...

Skrevet

Ta å ring politiet å si han oppholder seg ulovligt der, at det er blitt slutt og han nekter å flytte.

Som sint naken biltyv sier.

Anonym poster: 4958bdbddf3381acab61c795fb708a6a

Skrevet

Er det en mulighet å snakke med familien hans? Mulig dem kan snakke med han og få han til å innse at han må ut? Uansett er jeg av den oppfatning av at det er bedre at "alle" vet om det foregår dårlig behandling i et hjem enn om ingen vet. Det er tryggere at folk holder et våkent øye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...