Gå til innhold

Barn som sover en annen etg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange som har det? Barnet vårt på 1 år sover sammen med oss, men har planer om å flytte over på eget rom i løpet av våren. Vi har kun to soverom, ett oppe og ett nede. Vi sover oppe. Det er nede vi oppholder oss, da stue,kjøkken, hovedbad osv er der. Jeg syns det er litt skummelt å ha han nede aleine, men ser det er mest praktisk i forhold til leker osv, å når han blir så gammel at han kan leke på rommet sitt selv, så syns jeg det er ekkelt at han skal gå opp og ned trappa her hvis han skal sove oppe. Vi har mulighet til å lage to små soverom til oppe, men jeg er så redd for trappa. Er jo redd for brann også, tenker om han er oppe sammen med oss, å det brenner nede, så må vi hoppe ut av vinduet liksom, å det er høyt. Nede er bakkeplan. Hvordan gjør dere det? :-)

Anonym poster: 1f2ff39a0d14f445a373a891bb70b047

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste råd er å slutte og tenke så mye, og gjøre det du føler er mest praktisk. Jeg bruker baby call og har babyen i en annen etasje. Hjort det siden han var 4 uker. Eneste utfordring er at det er litt mekk når ham våkner på natten.

Anonym poster: 7b89e82b9fed3fcc99044095c68317ed

Skrevet

Her har vi lekerom nede, og soverom oppe :) Her brukes soverommet kun til å sove i.

Anonym poster: c71c4ef3568cfba7f31beaf3a959196b

Skrevet

Vi har soverom til lille oppe. Dva han har ikke flyttet inn ennå. Han sover nede hos oss frem til han blir stødig nok til å gå ned trappen selv. Har begynt tilvenningen til eget soverom, han har lekene sine der og koser seg på rommet sitt. Han er 3.

Anonym poster: 4ddfd18f2aa213dee9aa11c2b96eb0b2

Skrevet

Her sover tenåringene i kjelleren, barneskolebarna i 1. etg og vi voksne i 2.etg.

Vi har ekstra soverom i 2.etg og har hatt barna sovende i samme etasje som oss frem til skolealder, men har hatt lekerom nede. Det bittelille soverommet oppe (som nå brukes til oppbevaring av klær) ble bare brukt til å sove på, ikke til leking.

Anonym poster: 1b07f3b9c8272b06750ae2b64ef28a87

Skrevet

Vi har hatt to av våre nede på vårt rom til de var ca 1.5 år og etter det har de flyttet opp en etasje. Aldri hatt noe problemer med det.

Anonym poster: a62240662ee4be5e231f13bdc55e99c8

Skrevet

Eldste sov i underetasjen alene, han er 6.

Han valgte selv å flytte opp og dele rom med lillebror da det ble litt skummelt å sove nede alene.

Jeg vil helst ha alle i samme etasje, så vi kommer til å lage et ekstra soverom oppe etterhvert.

Anonym poster: 0e166011fe164b0bd2774ed22d6d6001

Skrevet

Uansett om barnet sover oppe eller nede bør brannsikkerheten være i orden. Sørg for brannstige hvis det er høyt. Enten for å lettere komme seg ut eller for å lettere og raskere komme seg opp og inn for å redde. Ellers er det jo bare å prøve å la han ha rom nede en stund. Etterhvert vil dere finne ut om det var en dårlig ide eller ei. Bruk babycall i starten. Lykke til :-)

Anonym poster: 3311f12ad916ae384730e18070a7eb04

Skrevet

Jeg hadde aldri turt det med et barn som ikke er i stand til komme seg ut selv ved brann, men det er nå meg. Brenner det, kommer man seg mest sannsynlig ikke frem til ungen i tide, så for meg er det uaktuelt å ha ungen så langt borte. Er de i skolealder, fornuftige og greier å ta seg ut selv, så greit nok, men småbarn, nei.

Anonym poster: c2486e25504a90749b9f0c34936934ca

Skrevet

Det kan jo skje om barnet ligger på naborommet også. At det er uten fremkommelighet

Skrevet

Det kan jo skje om barnet ligger på naborommet også. At det er uten fremkommelighet

Likevel mye større sjanse for å faktisk nå fram i tide. Ved brann teller faktisk sekundene.

Men nå er min mann brannmann da, og han hadde heller aldri godtatt å ha ungene i en annen etasje enn oss. Dette har han lang erfaring med. Og de erfaringene er ganske entydige.

Anonym poster: c2486e25504a90749b9f0c34936934ca

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mine 2 sover oppe, vi nede. Blir vel til å lage et rom til eldste i kjelleren etterhvert.

Skrevet

Takk for alle svar! Ble ikke særlig klokere men, hehe. Nei, jeg vet ikke hvordan vi skal gjøre det jeg. Vi har jo planer om flere barn også, så det blir liksom "feil" uansett. Tror vi ender opp med å lage til et nytt soverom oppe, åsså kanskje bruke gjesterommet nede som lekerom også.

Anonym poster: 9c4543fb449f14916d52b873c5460909

Skrevet

Jeg ville gjort mye for å kunnet la ungene sove i samme etasje som oss ganske lenge. Begge mine har vært plaget med voksesmerter og en del mareritt om natta i perioder. De er det godt med kort vei innn til mamma og pappa selv om du er 8 år gammel og vanligvis sover godt alene.

Brannstige og trappegrind til de er helt stødige i trapåpa er en selvfølge uansett.

Anonym poster: 977c49ff86e8d379df65e747a4679dbd

Skrevet

Ja jeg er veldig enig. Huff brannstige har vi ikke, det MÅ vi få skaffa oss. Tok over huset for noen mnd siden. Da tror jeg nok vi går for å lage nytt soverom oppe. Eller det blir kanskje to "små" da, siden vi planlegger en til. Jeg har vært litt utrygg på tanken av å ha han i en annen etg enn oss ja. Nei, da blir det oppussing neste mnd :-)

Anonym poster: 9c4543fb449f14916d52b873c5460909

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...