Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Jeg er alene med flere barn og jeg er syk, dessverre har jeg veldig liten omgangskrets, så jeg har ingen jeg bare kan be om hjelp. Men jeg har et søskenbarn som hjelper meg mot betaling og selv om jeg ikke har så mye penger å gå på har det vært løsningen for at barna skal lide minst mulig og ha et mest mulig normalt liv. Denne Damen hjelper meg med å vaske huset hver uke, se etter barna om jeg MÅ noe på kvelden og hjelpe meg når jeg må få unger til bursdager eller aktiviteter. (jeg har ikke lov å kjøre bil) Og hun får jo godt betalt for dette altså så er ikke snakk om utnytting. Mitt ene barn ønsker å begynne på en aktivitet som er ganske dyr og som er vanskelig for meg å sjonglere både med at det er nesten en time å gå dit og en time tilbake samt at jeg har mindre barn som også må ha tilsyn. Så jeg spurte henne om hun var villig til å levere barnet der for meg og kjøre henne hjem etterpå. Jeg fortalte at det var ti ganger, en gang i uka og når første gangen var. Joda ingen problem dette. Det var bare å melde ho opp ho skulle kjøre og hente ingen problem overhode. Så meldte jeg ungen opp og betalte (dyr aktivitet), Idag snakker jeg med mora hennes som da sier at søskenbarnet mitt gleder seg så veldig til den 7 uker lange ferieturen hun skal på (hun trodde jeg visste om det). Jeg spør når turen er og turen er 7 av de 10 ukene aktiviteten til barnet mitt er. og den var bestilt en god stund tilbake. Jeg tror ikke et øyeblikk at hun den dagen jeg spurte og den dagen jeg dobbeltsjekket at det var i orden før jeg betalte for aktiviteten ikke husket at hun skulle på ferietur til andre siden av verden om noen få uker. Og hun har ikke sagt et ord til meg om at hun skal reise, noe som hadde vært greit å vite også med at hun har tatt på seg en jobb med å vaske huset her hver uke. Da er det jo greit at jeg vet hun ikke kommer til å komme på 7 uker. Det er ikke det at jeg ikke unner henne ferieturen altså,for all del flott for henne at hun kan reise og kose seg. Men jeg syntes at når man er voksen (hun er i 40 åra) så bør man faktisk kunne gi beskjed om man ikke kan over lengre tid ikke kan gjøre en jobb man har tatt på seg. Og at man ikke tar på seg noe man vet man ikke kan gjennomføre og derfor skaper problemer for den man liksom skal hjelpe. Jeg lurer også på når hun har tenkt å fortelle meg om denne ferieturen om i hele tatt eller ho bare hadde tenkt at jeg skulle finne ut av det på oppdatering på facebook etter ho hadde reist. Jaja det ordner seg på en eller annen måte, får ihvertfall håpe det ikke blir minus 20 grader igjen slik at vi kan ta gåturen. (det går ikke busser, jupp vi bor langt uti ingenmannsland) Måtte bare blåse ut litt Anonym poster: 9310b57bbdafdd92db8b16ad05b49ee5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 stakkars deg Anonym poster: 9eb41cf40b3aabae9abd6981708c4c2b
Gjest Morn du Skrevet 4. februar 2013 #3 Skrevet 4. februar 2013 Huff da, ikke gøy i det hele tatt! Er det noen barnet kan sitte på med? Eller kan du bruke pengene du sparer på at kusina ikke kommer, på drosje? Æsj, håper det ordner seg i hvert fall:)
peek-a-boo Skrevet 4. februar 2013 #4 Skrevet 4. februar 2013 Off, jeg forstår godt at du er irritert! Er det noen i klassen/omgangskretsen til jenta di som også skal begynne på aktiviteten? I såfall kan du jo høre med foreldrene deres om datteren din kan sitte på mot at du betaler bensin e.l. Håper det ordner seg!
Gjest SHOC Skrevet 4. februar 2013 #5 Skrevet 4. februar 2013 Har du sjekket om du kan få avlastning/støttekontakt som kan hjelpe med å følge barnet på aktivitet? Hvis du er kronisk syk kan du også ha krav på hjemmehjelp. Ring kommunen og spør.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #6 Skrevet 4. februar 2013 Jeg tenker at om du er kronisk syk bør du kontakte barnevernet og få støttekontakter til barna dine. Da kan de følge på aktiviteter, og du kan også få dekt noen av aktivitetene. Du slipper også betale noen for å følge dem og du vil få bedre økonomi. Barnevernet tilbyr ikke bare avlastning hvor en lar barna overnatte, men også timebasert avlastning. Det vil komme både barna og deg tilgode- og økonomien:) Anonym poster: fa8be15411e5ff995e3fa22008e70bdc
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #7 Skrevet 4. februar 2013 Jeg har avlastning til ene barnet mitt da hun har egne utfordringer. Får ikke til de andre men det er greit. Jeg har prøvd å få hjemmehjelp på grunna av sykdom da legen mener jeg burde ha det men det er ikke mulig å få, jeg er ikke syk nok for at de har tid/penger til å sette inn tiltak hos meg. Det er helt greit jeg klarer å vaske huset når jeg vet ingen kommer for da kan jeg ta et rom om dagen slik at jeg ikke sliter ut kroppen. Jeg kommer til å se om jeg kan finne en student som har bil (Kjenner ingen av de andre barn/foreldre som er med) og vil ta på seg jobben og da kommer jeg nok til å gå vekk fra å bruke søskenbarnet mitt siden hun tydeligvis ikke syntes at det er nødvendig å gjennomføre det hun sier ja til. i verste fall får vi gå men det ordner seg, ho skal komme seg dit for ho gleder seg masse og for vi har betalt mye penger for dette. Takk for gode ord. Anonym poster: 9310b57bbdafdd92db8b16ad05b49ee5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #8 Skrevet 4. februar 2013 Jeg har avlastning til ene barnet mitt da hun har egne utfordringer. Får ikke til de andre men det er greit. Jeg har prøvd å få hjemmehjelp på grunna av sykdom da legen mener jeg burde ha det men det er ikke mulig å få, jeg er ikke syk nok for at de har tid/penger til å sette inn tiltak hos meg. Det er helt greit jeg klarer å vaske huset når jeg vet ingen kommer for da kan jeg ta et rom om dagen slik at jeg ikke sliter ut kroppen. Jeg kommer til å se om jeg kan finne en student som har bil (Kjenner ingen av de andre barn/foreldre som er med) og vil ta på seg jobben og da kommer jeg nok til å gå vekk fra å bruke søskenbarnet mitt siden hun tydeligvis ikke syntes at det er nødvendig å gjennomføre det hun sier ja til. i verste fall får vi gå men det ordner seg, ho skal komme seg dit for ho gleder seg masse og for vi har betalt mye penger for dette. Takk for gode ord. Anonym poster: 9310b57bbdafdd92db8b16ad05b49ee5 Prøv en gang til å få støttekontakt til barna! Da kan du bruke pengene istedet på vaskehjelp! Anonym poster: fa8be15411e5ff995e3fa22008e70bdc
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #9 Skrevet 4. februar 2013 Huff, skjønner du er irritert. Siden du betaler slektningen din, så har du kanskje råd til å betale noen andre for å gjøre jobben? Du kan også sjekke på seniorsenter/eldresenter om det er noen som ønsker å være reservebesteforledre for barna dine. Har kommunen frivillghetssentral? Lions? Røde Kors? Home Start? Mange organisasjoner som driver med frivillig arbeid, noen tar betalt mens andre er gratis. Du kan jo også sette inn en annonse i lokal avisen eller lokal butikken og spørre om noen kan komme og hjelpe deg med småting. Hvis du ikke får hjelp via noen av disse forslagene, så foreslår jeg at du tar den turen til aktiviteten med barna dine og prøver å bli kjent med noen av de andre foreldrene. Det er mange foreldre som blir med og sitter og ser på de håpefulle. Kanskje du kan komme i prat med noen av dem. Etter noen uker så kan du kanskje spørre om skyss? Lykke til Anonym poster: b821761163d68974ccc98d12a2f86089
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #10 Skrevet 4. februar 2013 kanskje du kan legge ut en annonse på finn, eller noe, om "stilling ledig" så skrive hva det innebærer, og lønn du er villig til å gi? så slipper du å forholde deg til søskenbarnet, som tydeligvis har andre ting å drive med Anonym poster: cfaeda862d4887ba9d750318eaa1e193
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå