Gå til innhold

Hypereremesis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge hadde dere det? Har dere hatt det i alle svangerskapene? Jeg har vært sykmeldt i 2 uker og har egentlig mest lyst å dø....Orker snart ikke mer. Livskvaliteten er borte, men må jo såklart holde ut. I de forrige svangerskapene mine var jeg også en del kvalm og kastet opp, men klarte å jobbe og jeg hadde pauser der jeg ikke var kvalm. Kvalmen forsvant da i uke 15.

Hvor lenge kastet dere opp og var kvalm døgnet rundt? Når klarte dere å jobbe igjen? (jeg jobber i bhg)

Anonym poster: 075f28881ffc4a20bfac794902e24a29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg :(. Kvalmen begynte i uke 5 hos meg og jeg var kvalm og spydde til alle døgnets tider frem til ordinær ultralyd i uke 16 (tror jeg det var) etter det roet det seg litt men fortsatt uggen,små kvalm litt oppkast og mye svimmel :**( grusomt svangerskap . Jeg ble fort sykemeldt og gik over på svangerskapspenger..

Masse lykke til dette klarer du ;);)

Skrevet

Fra fem til tretten. Hadde det ikke med andremann.

Skrevet

Oppkast døgnet rundt fra uke 5 til 10, ble da innlagt på sykehuset for intravenøs væskebehandling. Etter dette roet det seg noe. Kastet fremdeles opp og var kvalm hele døgnet frem til ca uke 17, men fikk beholde nok mat og drikke. 100% sykemeldt frem til uke 20, gikk også på kvalmestillende frem til da. Er fremdeles kvalm til tider, men kaster ikke opp lenger. Er nå i uke 24, jobber 40%, sykemeldt resten.

Anonym poster: 15f144c7b297be4bed234453c18eb223

Skrevet

Jeg er i uke 16 og fremdeles 100% sykmeldt. Går på kvalmestillende fortsatt men er litt bedre enn jeg har vært. Jobber også i barnehage og klarer ikke se for meg at jeg skal klare å jobbe på lang tid....

Skrevet

frem til uke 20 de to siste sv skapene... prøv akupunktur, kan hjelpe ... var innlagt og fikk intravanøst i 4 døgn sist, hjalp veldig faktisk!

Anonym poster: 3ac975c51579ae18142ba6100a22c277

Skrevet

Jeg hadde det i det siste svangerskapet mitt. Jeg lå med hodet planta i do i 16 uker :(

Anonym poster: a53f7f1ed06fda6c1618449ecb92629b

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Min dypeste medfølelse! Det er grusomt og ingen som ikke har hatt det aner hvor utmattende det er.

Jeg har hatt hypermesis fra ca uk 4-6 frem til den dagen babyen ble født i alle mine fire svangerskap og vet akkurat hvordan du har det!

Jeg har lite trøst å tilby, men i det siste svangerskapet fikk jeg litt lidring av homopatimedisin og sånne seaband som man får kjøpt på apoteket. Det er helt ufarlige ting som ikke gir bivirkninger og som ikke påvirker fosteret.

Det beste rådet jeg har er at du er flink å tenke på deg selv. Finn ut hva slags matvarer du klarer å spise, og som ev er "lettest" å kaste opp. Jeg levde på risnøtter (tørre), druer og potetskruer (chips er ikke å anbefale da det er svært seigt og vanskelig å spy opp).

Ønsker deg lykke til og sender deg mitt "mantra" for å holde ut : "Jeg vet hvorfor jeg er dårlig, det er ikke farlig og det går over"

Skrevet

Takk for omtanke. Jeg får være glad jeg ikke hadde dette i de tre andre svangerskapene mine. All ære til deg "in my heart"! Kan ikke forestille meg hvor j.... det må ha vært å ha kvalme/oppkast 9 mnd i strekk x 4!!

Jeg får vel bare holde ut enn så lenge og håpe det snart blir bedre tider, selv om det virker som at de med hyperemesis er kvalme hakket lenger enn normalen. Er i uke 11 nå. Har dårlig samvittighet overfor samboer som må slite døgnet rundt for meg. Han fungerer nærmest som en alenepappa for tre nå.

Anonym poster: 075f28881ffc4a20bfac794902e24a29

Skrevet

Hos de aller fleste gir det seg etter uke 12-15. Ikke ta sorgen på forskudd;) Jeg hadde det fra uke 5 - 15. Helt fin nå :) Lykke til og god bedring:)

Anonym poster: f8d23add4d6b5944151a0c1d2f36096a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...