Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 Hei, jeg er i min 10. uke av svangerskapet. Jeg har fått påvist høy hvilepuls på godt over 100 og jeg er veldig tungpustet og svimmel. Må hele tiden aktivt ta dype magadrag for å få nok luft. Dette er utrolig slitsomt da jeg er konstant svimmel. Jeg sliter med hyperemesis og har gjort det de to siste ukene. Er konstant kvalm og kaster opp både vått og tørt... Hva kan årsaken til dette være? Legen likte det ikke og tok noen blodprøver av meg, men han informerte ikke om hvilke prøver han tok. Anonym poster: 00de6bc719a10345f40af1b315b311d7
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 Har akkurat det samme! Bare mer anfallsvis. Kan sitte rolig i sofaen og se på tv og plutselig snappe etter luft. Da er jeg kjempe andpusten og har puls på rundt 100. Dette kan vare en god stund, alt etter hva jeg holder på med. Hvile hjelper godt i disse situasjonene. Er også ofte svimmel. Legen lurte på om det var angstanfall, og jeg vet jo at jeg har hatt en del bekymringer og psykisk stress de siste ukene, men jeg ser likevel ikke helt koblingen. Foruten at det klart blir verre ved stress. Men det hadde jo for så vidt vært en ganske ufarlig og fin konklusjon, håper ikke det er noe verre. Legen nevnte videre noe om å teste hjertet etter svangerskapet, men sa ikke noe mer enn det, så jeg har egentlig slått det fra meg. Min egen lille teori er at kroppens økte blodvolum spiller inn. Men det kan jo være helt feil. God bedring til deg da
Gjest meg&mini Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 Som regel øker hvilepulsen når man er gravid. Gode råd er å drikke masse vann og spise små og hyppige måltider. Reis deg opp forsiktig når du skal opp sånn at du ikke opplever blodtrykksfall, er ofte derfor man blir svimmel.
Gjest meg&mini Skrevet 3. februar 2013 #4 Skrevet 3. februar 2013 Jeg så nå at jeg ikke svarte på spørsmålene dine. Hehe, sorry:) Jeg ville ringt og spurt hva slags prøver han tok. Ganske rart å ikke informere deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå