Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 Jeg har snart termin med nummer 2. Husker at jeg satt vondt i sofaen da jeg ammet hjemme. For myk sofa og for langt sete. Bygget opp som best jeg kunne med puter bak. Vurderer å å køpe en stor, litt hard pute til å ha i ryggen. Sofaene sm var på helsestasjonen og på ammerom rundt omkring var bye bedre. Har sofaer med kort sittedel slik at jeg fikk beina i gulvet og samtidig satt rett i ryggen. HI Anonym poster: 56eeb679ca0100023f9a4e07f200738a
Magia Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 Tok tid før jeg fant gode stillinger, men det ordna seg. Støtta ofte opp med beinet oppunder babyen og meg, og ellers med puter osv. Viktig å sitte godt, så om du aldri fikk det helt til forrige gang ville jeg vurdert å kjøpe en pute ja.
Hybelkanina Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 Jeg sitter som en dronning hjemme ja. Må bare bygge opp med puter her og der og ikke minst under ammeputa slik at jeg kan ha armene fri når babyen spiser. NB: jammen godt du signerte med HI, så vi slipper å være i tvil om at det var du som skrev ditt eget innlegg...
Elsker livet Skrevet 3. februar 2013 #4 Skrevet 3. februar 2013 Jeg har ingen spesielle behov når jeg skal amme. Kan sitte, stå eller gå hvor som helst bare jeg slipper å klatre. Heldigvis, ellers hadde jeg følt meg lenket til sofaen/senga/stolen i perioder.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #5 Skrevet 3. februar 2013 Satt meget godt. Jeg overtok mannens lenestol med sånn innebygd fotskammel. Den kan gynges litt med også. Bredden mellom ermlenene var perfekt til å legge ammeputa på og da kom babyen i perfekt høyde til puppen. Jeg følte meg totalt avslappet i overkroppen da også armene mine slappet helt av på den puten mens jeg ammet. Ble aldri like bekvemt å sitte i sofaen. Stolen er muligens gått ut på dato, men skal jaggu ha den til nestemann kommer ut:-) Anonym poster: b1ddb7f779c317240fa9e1b70c1898a7
Musemorbr / Skrevet 3. februar 2013 #6 Skrevet 3. februar 2013 Jeg ammet bare liggende de første månedene, og har en ryggskade som gjør at jeg aldri satt/sitter godt uansett hva. Kjøpte ammepute, men den var ikke til hjelp i det hele tatt. Men... neste gang kunne jeg tenkt meg en skikkelig ammestol. Det blir nemlig ikke plass til voksenseng på barnerommet da.
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 3. februar 2013 #7 Skrevet 3. februar 2013 Jeg kan heldigvis sitte hvor som helst å amme og har ingen favoritt plass i huset. Han gjør seg ganske fort ferdig så jeg kan godt sitte på kjøkkenstolen og amme
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #8 Skrevet 3. februar 2013 kjøpte en "ammestol" på IKEA, en sånn man kan vugge litt i.den var ok nok, satt iallefall ikke vondt. Anonym poster: bbd4eb57aaa3f8c2f75525743f87dfa4
Gjest AnneS Skrevet 3. februar 2013 #9 Skrevet 3. februar 2013 Det har heldigvis falt seg veldig naturlig og vært lettvint for meg å amme, så jeg satt, lå, sto, gikk, you name it
Bananahammock Skrevet 3. februar 2013 #10 Skrevet 3. februar 2013 Å ja. Jeg satt med armer og bein i kryss, trekt opp under meg, eller jeg la meg ned etc. Fant alltid en god ammestilling, om jeg så satt midt på tregulvet uten puter rundt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå