Et lite nurk Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 Trenger litt hjelp til å vurdere om ny madrass er nødvendig. Jeg er absolutt for å kjøpe ny madrass til baby (for å redusere faren for krybbedød), men må man det etter 5-6 måneder også? Lillesøster ligger i en bedside crib nå (med ny madrass) og skal arve storesøsterens sprinkelseng etterhvert. I denne ligger en veldig bra madrass som storesøster har brukt fra hun var 6 mnd - 2,5 år. Skal jeg kaste denne og kjøpe ny? Det står ikke på pengene, men det føles veldig som ekstrem sløsing... Samtidig betaler jeg gladelig for å redusere faren for krybbedød (selvom det er en liten risk, jeg vet...) Hva hadde dere gjort og hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 Jeg har ikke kjøpt ny til mine småsøsken.. Anonym poster: 1a31aa000b281f8a889dfa8b44727b7b
Vilruge Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 http://www.lub.no/madrass-til-spedbarnet Ville fulgt rådenen til landsforeningen uventet barnedød. Se link over.
May the force be with you Skrevet 3. februar 2013 #4 Skrevet 3. februar 2013 Følte det selv som sløsing da jeg her om dagen kastet en kjempefin madrass etter junior, det var ikke et merke på den og den var sikkert like god å ligge i.. Da minnet mannen min meg på krybbedødfaren, og vi kastet madrassa:) ...så tenk nøye gjennom det før du evt. Beholder madrassa, du kunne jo aldri tilgitt deg selv om din baby døde av krybbedød i senga med den "gamle" madrassa (selv om det ikke nødvendigvis hadde vært madrassa sin feil) !
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #5 Skrevet 3. februar 2013 En ny madrass til babyseng koster et par hundrelapper. Jeg hadde ikke tatt noen sjanser. Anonym poster: 0e216ab1bd5f4b814483b753f6797f94
TPK Skrevet 3. februar 2013 #6 Skrevet 3. februar 2013 Jeg kjøpte nettopp ny til lillebror som snart overtar sprinkelsengen. Og det føltes ikke som sløsing ,for FY så ekkel den gamle madrassen var når jeg fikk sett litt skikkelig på den! Kastet den med god samvittighet! Den har vært brukt i ca.2 år.
Et lite nurk Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2013 Takk jenter! Da blir det ny madrass på minstegull! Det hjelper å se det svart på hvitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå