Gå til innhold

Noen som har peiling? (Brennkopper)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann fikk i romjula.. nå har størstemann fått! skikkelig betent og må få antibiotika.. holder på og gi seg.. MEN nå tror jeg sørenmeg minstemann har fått IGJENN!! gjør jeg noe feil? skifter på senger, bruker plaster over og prøver å være bevisst på hygene... er det virkelig såå smittsomt eller er jeg ikke flink nokk til og håndtere hygenen?

Anonym poster: d34aece4e66ace18becf1939fe4599b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smittsomt.

Anonym poster: 66474409995e3d41ab493c9d70699df9

Skrevet

Brennkopper er veldig smittsomt og ses oftest hos barn under 12 år. Smitten skjer ved at væske fra såret overføres til andre personer ved hudkontakt eller via gjenstander. Som regel kommer bakteriene seg inn i huden gjennom et lite sår eller en rift. Brennkopper kan også oppstå i hudområder med eksem eller insektstikk. Det tar vanligvis 4-10 dager fra smitte til utbrudd.

Et barn med brennkopper kan gå i barnehagen hvis det kun er få og små brennkopper som er godt tildekket (mao at infeksjonen er under kontroll). Ved mer utbredte sår må brennkoppene være tørre og i god tilheling.

Anonym poster: ec8a74666cfa01499b748be568911073

Skrevet

Du må få tak i en krem fra legen som tar knekken på det. Du må dekke til brannkoppen slik at det ikke smitter andre ting.

Vask fjernkontrollen og sånne ting som man kanskje er borti hele tiden. Handhygiene!!!

Har hatt brannkopper så mange ganger i hus takket være pappa som er bryter. ARG!!!

Anonym poster: 9bb02461aec44dba135899047774eb76

Skrevet

Bruker brylledin, dekker til sår og største går på antibiotika da den ene brennkoppen er svært betent.. de er også tilldekkt, men klart det er veldig vanskelig når de deler rom og leker.. Nå skal det sies at begge har atopisk hud så de er vell svert utsatt.. verken jeg eller mannen har fått det til nå. BANK I BORDET! men må jeg liksom vaske putetrekk og tepper i sofaen osv også? på samme viset som lus ? eller er det direkte smitte?

Anonym poster: d34aece4e66ace18becf1939fe4599b7

Skrevet

Jeg hadde brennkopper over hele kroppen når jeg var 12-ish, eneste som fungerte for meg var aloe vera, stilnet kløen, kjølte ned.

Anonym poster: 8ae96ec106bb01d4c7f15da81fbc19b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...