Liljekonvall<3 Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 Mitt nyttårsforsett i år, var å engasjere meg mer i politikken, og sette meg mer inn i de forskjellige partiene før jeg avgir min stemme. Jeg står med ett bein hver hos høyre og AP, hvorfor skal jeg velge akkurat det ene foran det andre? Og hvorfor skal jeg absolutt ikke velge FRP? Kjør diskusjon!
holahopp Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 Høyre og ap er egentlig ganske like men grunnen til jeg ikke skal stemme ap er at de skal ha med sv og sp i regjeringen. Ville mye heller hatt ap i mindretallsregjering. Stemmer nok høyre. Frykter ikke frp, de har aldri vært i regjering...kanskje det er på tide å se hva de kan få til. De vil ikke ødelegge noe uansett.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 Høyre og ap er egentlig ganske like men grunnen til jeg ikke skal stemme ap er at de skal ha med sv og sp i regjeringen. Ville mye heller hatt ap i mindretallsregjering. Stemmer nok høyre. Frykter ikke frp, de har aldri vært i regjering...kanskje det er på tide å se hva de kan få til. De vil ikke ødelegge noe uansett. Tror du ikke?
holahopp Skrevet 3. februar 2013 #4 Skrevet 3. februar 2013 (endret) Høyre og ap er egentlig ganske like men grunnen til jeg ikke skal stemme ap er at de skal ha med sv og sp i regjeringen. Ville mye heller hatt ap i mindretallsregjering. Stemmer nok høyre. Frykter ikke frp, de har aldri vært i regjering...kanskje det er på tide å se hva de kan få til. De vil ikke ødelegge noe uansett. Tror du ikke? De vil ikke være i flertallsregjering alene uansett så da må de inngå kompromiss med de andre partiene. Og det skal ganske mye til å ødelegge alt på 4 år. Hvis det skjer noe ekstremt kan de andre partiene reise mistillitsforslag mot regjeringen. Endret 3. februar 2013 av holahopp
Gjest Anybody Skrevet 3. februar 2013 #5 Skrevet 3. februar 2013 Liker FrP og høyre. Ville fjerne sett hva de kunne fått til. Ap håper jeg ikke på. Alt har ho blitt værre med de i regjering; skoler, eldreomsorgen, fødeavdelingar og fattigdom i Norge har doblet seg! Så liker jeg hi fabian stang godt da! Han er en folkets mann
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #6 Skrevet 3. februar 2013 Det holder å lese partiprogrammet til Frp for å vite hvorfor man ikke bør stemme dem. Anonym poster: c1e63eeae2f5fae4a73c7869c3cf25e9
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #7 Skrevet 3. februar 2013 Jeg snuser litt på dem. Det er viktig for meg at vi investerer mer i landet vårt, med veier, sykehus, skoler, politi osv. Samtidig vil jeg ha en MYE strengere asylpolitikk, det er helt håpløst slik det er i dag. Men jeg er skeptisk til FrP fordi jeg er redd for at de som trenger hjelp (trygdede og syke) ikke skal få hjelp. Men kanskje jeg tar feil der? Også føler jeg at jeg ikke bryr meg om avgifter på bensin og alkohol går ned. Syntes dårlige vaner skal være dyrt, for å være ærlig... Anonym poster: e87c6ff60d53bfd8306249436e1362b8
Mamma4livet Skrevet 3. februar 2013 #8 Skrevet 3. februar 2013 Jeg skal nøye meg med mitt hovedargument for at jeg aldri kommer til å stemme Frp og det er at de ønsker å kutte hele bistandsposten. Maken til navnlebeskuende mennesker. Her er vi født med sølvskje i rumpa og så har de INGEN bistandsbidrag til mennesker som er født og lever i fattige land!
Gjest Vicky Pollard Skrevet 3. februar 2013 #9 Skrevet 3. februar 2013 Liker FrP og høyre. Ville fjerne sett hva de kunne fått til. Ap håper jeg ikke på. Alt har ho blitt værre med de i regjering; skoler, eldreomsorgen, fødeavdelingar og fattigdom i Norge har doblet seg! Så liker jeg hi fabian stang godt da! Han er en folkets mann Så du tror akkurat det vil bli bedre med en høyreregjering? Jeg tror nok det vil bli mer privatisering slik at sånne som du og jeg kan kjøpe oss bedre helsetjenester og en plass foran i køa som gæmliser. De som ikke har råd til dette vil komme enda lenger bak i køa og få det enda råtnere. Tror en høyreregjering vil i enda større grad ta teorier fra privat sektor ut i den offentlige,(NPM) noe Margaret Tatcher allerede har bevist ikke fungerer... Konsekvensen? Et enda større skille mellom fattig og rik... Men for MEG må gjerne Erna sitte i førersetet. Har ikke så lyst på Per Sandberg som finansminster da, kjenner jeg
121314 Skrevet 3. februar 2013 #10 Skrevet 3. februar 2013 Liker FrP og høyre. Ville fjerne sett hva de kunne fått til. Ap håper jeg ikke på. Alt har ho blitt værre med de i regjering; skoler, eldreomsorgen, fødeavdelingar og fattigdom i Norge har doblet seg! Så liker jeg hi fabian stang godt da! Han er en folkets mann Så du tror akkurat det vil bli bedre med en høyreregjering? Jeg tror nok det vil bli mer privatisering slik at sånne som du og jeg kan kjøpe oss bedre helsetjenester og en plass foran i køa som gæmliser. De som ikke har råd til dette vil komme enda lenger bak i køa og få det enda råtnere. Tror en høyreregjering vil i enda større grad ta teorier fra privat sektor ut i den offentlige,(NPM) noe Margaret Tatcher allerede har bevist ikke fungerer... Konsekvensen? Et enda større skille mellom fattig og rik... Men for MEG må gjerne Erna sitte i førersetet. Har ikke så lyst på Per Sandberg som finansminster da, kjenner jeg Dette stemmer jo ikke. FrP og Høyre vil konkurranseutsette. Det vil si at private og offentlige institusjoner vil behandle syke på statens regning( pengene følger pasienten, sykehuskøene økte med denne regjeringen fordi de har sagt opp samarbeid med private). Det er jo idag at de rike kan kjøpe seg fri fra den offentlige helsekøen. Les programmene skikkelig selv, ville ikke stolt på media hvor ca. 80% av journalistene stemmer rødgrønt.... Blir litt oppgitt når du skal belære andre uten å selv ha satt deg skikkelig inn i sakene...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #11 Skrevet 3. februar 2013 Jeg skal nøye meg med mitt hovedargument for at jeg aldri kommer til å stemme Frp og det er at de ønsker å kutte hele bistandsposten. Maken til navnlebeskuende mennesker. Her er vi født med sølvskje i rumpa og så har de INGEN bistandsbidrag til mennesker som er født og lever i fattige land! Bistand har jo vist seg å ikke fungere slik systemet fungerer i dag... Anonym poster: e87c6ff60d53bfd8306249436e1362b8
Mamma4livet Skrevet 3. februar 2013 #12 Skrevet 3. februar 2013 (endret) Jeg skal nøye meg med mitt hovedargument for at jeg aldri kommer til å stemme Frp og det er at de ønsker å kutte hele bistandsposten. Maken til navnlebeskuende mennesker. Her er vi født med sølvskje i rumpa og så har de INGEN bistandsbidrag til mennesker som er født og lever i fattige land! Bistand har jo vist seg å ikke fungere slik systemet fungerer i dag... Anonym poster: e87c6ff60d53bfd8306249436e1362b8 Typisk argument for å ikke ville bidra. Ja, det stemmer at ikke alle pengene kommer uavkortet frem til mottaker, men det er da bedre at en del kommer frem enn at vi ikke bidrar med noe! I tillegg så er det ikke slik lengre at vi kun bidrar med penger. Bistandspolitikken går nå i større grad ut på å gi hjelp til selvhjelp. Det er mange flotte prosjekter som hjelper små samfunn å bli selvhjulpne på vanninnhenting, dyrking av mat osv. I tillegg forebygges farlige sykdommer gjennom utdanning. Så argumentet om at bistand ikke nytter og dermed kan kuttes er patetisk, synes jeg. Endret 3. februar 2013 av Mamma4livet
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #13 Skrevet 3. februar 2013 Jeg skal nøye meg med mitt hovedargument for at jeg aldri kommer til å stemme Frp og det er at de ønsker å kutte hele bistandsposten. Maken til navnlebeskuende mennesker. Her er vi født med sølvskje i rumpa og så har de INGEN bistandsbidrag til mennesker som er født og lever i fattige land! Bistand har jo vist seg å ikke fungere slik systemet fungerer i dag... Anonym poster: e87c6ff60d53bfd8306249436e1362b8 Ja, og FrP vil kutte tollmurene og slippe fattige land inn på våre markeder. Hvorfor er folk så imot en politikk som hjelper fattige land bedre enn bistand? FrP er ikke nødvendigvis det beste eller mest riktige partiet, men det er utrolig hvor mye folk "vet" om ulike partier som ikke stemmer. Anonym poster: c0155764cb462613507d79fbda9c0314
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #14 Skrevet 3. februar 2013 Jeg skal nøye meg med mitt hovedargument for at jeg aldri kommer til å stemme Frp og det er at de ønsker å kutte hele bistandsposten. Maken til navnlebeskuende mennesker. Her er vi født med sølvskje i rumpa og så har de INGEN bistandsbidrag til mennesker som er født og lever i fattige land! Bistand har jo vist seg å ikke fungere slik systemet fungerer i dag... Anonym poster: e87c6ff60d53bfd8306249436e1362b8 Typisk argument for å ikke ville bidra. Ja, det stemmer at ikke alle pengene kommer uavkortet frem til mottaker, men det er da bedre at en del kommer frem enn at vi ikke bidrar med noe! I tillegg så er det ikke slik lengre at vi kun bidrar med penger. Bistandspolitikken går nå i større grat ut på å gi hjelp til selvhjelp. Det er mange flotte prosjekter som hjelper små samfunn og bli selvhjulpne på vanninnhenting, dyrking av mat osv. I tillegg forebygges farlige sykdommer gjennom utdanning. Så argumentet om at bistand ikke nytter og dermed kan kuttes er patetisk, synes jeg. Men vi er med på millennium goals i fn så tvilet sterkt på at vi bryter dette. Der har landene blitt enig om å nå 1% av bnp i 2015. Dette skal gå til å bekjempe fattigdom i verden. Anonym poster: ba33d60ce6db807efab703aed98b1b01
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #15 Skrevet 3. februar 2013 Selv om man skulle vært enig i alt FrP er for og mot - hvilket jeg absolutt ikke er - så henger ikke regnestykket deres sammen. Skal man bruke penger på alt de er for og forby alt de er mot osv. kommer oljefondet til å være skrapa i løpet av kort tid, Norge enormt lite konkurransedyktig i internasjonal handel osv. Men hey, det hadde blitt mange saftige overskrifter i tabloidene da. "Utenriksministeren fersket på horehus i Kongo," "Se statsministerens nye leopardmønstrede BH" og "Justisministeren sier: Lås dem inne og kast nøkkelen!" Jodda. Anonym poster: b088f889aee6a9d255c042052a5b9e2c
Mamma4livet Skrevet 3. februar 2013 #16 Skrevet 3. februar 2013 Jeg skal nøye meg med mitt hovedargument for at jeg aldri kommer til å stemme Frp og det er at de ønsker å kutte hele bistandsposten. Maken til navnlebeskuende mennesker. Her er vi født med sølvskje i rumpa og så har de INGEN bistandsbidrag til mennesker som er født og lever i fattige land! Bistand har jo vist seg å ikke fungere slik systemet fungerer i dag... Anonym poster: e87c6ff60d53bfd8306249436e1362b8 Typisk argument for å ikke ville bidra. Ja, det stemmer at ikke alle pengene kommer uavkortet frem til mottaker, men det er da bedre at en del kommer frem enn at vi ikke bidrar med noe! I tillegg så er det ikke slik lengre at vi kun bidrar med penger. Bistandspolitikken går nå i større grat ut på å gi hjelp til selvhjelp. Det er mange flotte prosjekter som hjelper små samfunn og bli selvhjulpne på vanninnhenting, dyrking av mat osv. I tillegg forebygges farlige sykdommer gjennom utdanning. Så argumentet om at bistand ikke nytter og dermed kan kuttes er patetisk, synes jeg. Men vi er med på millennium goals i fn så tvilet sterkt på at vi bryter dette. Der har landene blitt enig om å nå 1% av bnp i 2015. Dette skal gå til å bekjempe fattigdom i verden. Anonym poster: ba33d60ce6db807efab703aed98b1b01 I 2005 gikk Frp til valg med at de ønsket å kutte bistanden. Høyre ønsket å redusere bistandsposten. Vi i Norge gir i dag mer enn FNs mål om 1 %.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #17 Skrevet 3. februar 2013 fordi at jeg kan tenke! Anonym poster: 3680e702aa82261834b60b720d1f79d8
mollabell Skrevet 3. februar 2013 #18 Skrevet 3. februar 2013 Horfor jeg ikke stemmer FRP: Jeg har et mennesksyn som ikke er forenelig med det de står for, jeg mener at alle mennesker er like mye verdt. Ja, de vil kanskje kutte tollmurene, men de vil også nekte alle med en annen tro/hudfarge å få komme hit, de som kommer vil de sette i "asylfengsel" De har ingen kultur politikk. De vil privatisere alt og selge alt staten eier, noe som for meg er helt høl i hue.. Det blir som å selge huset sitt for så å bruke opp alle pengen på leie. Når pengene da er brukt opp har man ikke noe sted å bo. De vil bruke masse oljepenger her og nå og har ingen tanke for fremtiden. Mange i partiet tror ikke på klimaforandringene og at de er menneskeskapte. Kort sagt: Først meg selv, så meg selv og så min neste om det er til mitt eget beste.
fiolregn Skrevet 3. februar 2013 #19 Skrevet 3. februar 2013 Alle klager på bistandskuttet. Men jeg vil faktisk bestemme SELV hva jeg ønsker å støtte! Korrupte afrikanske ledere, smugling av bomber fra Irak til Palestina og andre islamistiske ledere står nemlig ikke på min liste.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #20 Skrevet 3. februar 2013 Grrr.... hvorfor finnes det ikke et parti med det beste av alle partiene??? Det er kjempevanskelig å velge, alle har tullete ideer samtidig som de har noen knallgode også.. Heller mot Høyre i år, AP har kjørt seg fast etter diverse skandaler og hyppige utskiftninger. FRP? Hadde de ikke hatt en del idiotiske forslag kunne det vært et alternativ. SV? Neei, partilederen kjørte det på ræva med snuskeri. Anonym poster: 58c24bb198aca20253ce27c6c7efe1e2
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #21 Skrevet 3. februar 2013 Selv om man skulle vært enig i alt FrP er for og mot - hvilket jeg absolutt ikke er - så henger ikke regnestykket deres sammen. Skal man bruke penger på alt de er for og forby alt de er mot osv. kommer oljefondet til å være skrapa i løpet av kort tid, Norge enormt lite konkurransedyktig i internasjonal handel osv. Men hey, det hadde blitt mange saftige overskrifter i tabloidene da. "Utenriksministeren fersket på horehus i Kongo," "Se statsministerens nye leopardmønstrede BH" og "Justisministeren sier: Lås dem inne og kast nøkkelen!" Jodda. Anonym poster: b088f889aee6a9d255c042052a5b9e2c Er ikke sikker på om du leste intervjuet med thybring-gjedde i nettavisen åå lørdag, men det de sier makes sense egentlgi når det kommer til økonomi. Å lette på avgifter kan gjøre norge mer konkurransedyktig. Selv om skatter blir mindre betyr det ikke at de får mindre inn i statskassen. Vi vil få større kjøpekraft som igjen er penger i kassa mtp merverdiavgift. Jeg syns ofte de som er redd for en forandring spiller økonomikortet. Norge går som regel i overskudd hvert eneste år...å hatt 1-2% mindre i overskudd hadde gjort vi hadde mer penger til å bygge. Anonym poster: ba33d60ce6db807efab703aed98b1b01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå