Gå til innhold

Noen som har god peiling på farger i hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bygge et slags moderne funkishus, og lurer på følgende:

Bør vi ha listefritt, eller gjør det noe om det er vinduslister?

Bør vi ha hvite vegger, eller kan vi velge litt harmoniske farger i stua/kjøkken?

Vi kan velge farge på vindu selv - har dere noen gode forslag til hvitfarge? Eggehvitt er ikke aktuelt, men ønsker noen som ikke blir skitne mot andre farger.

Ellers noen gode tips ihh farger? Kommer til å ha grå fliser i gangen + interiør.

Danke! :-)

Anonym poster: e6bc7403b68b40f1a109beaa38f47b68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?:-)

Skrevet

Peiling har eg vell ikke, men har vore i en del funkishus å kan helle si min mening om du vil det?

Listefritt er da supert :) (mindre å tørke støv av :) )

Ellers ville eg valgt en litt lun farge i stua og ellers i rommene, funkis har jo store vindu, så om alt er hvitt blir det ikke fint. Må jo ikke være hvitt :)

Hvit lin er en fin farge, men kanskje litt blått i den. Tror det er best å spør på en malerbutikk, for det er veldig smak og behag.

Anonym poster: 43a748933ca22bf4a4d8712976631b06

Skrevet

Ja, vet det er fort gjort at det blir for fort hvitt, men syns det er så vanskelig med alle valgene! Lister eller listefritt, gardiner, plisse ellerlamella, farge på lister, gulv(eik, hvitoljet?) skulle noen kunne fortelle meg hva som ble fint i lag og som passer stilen på huset! Kommer hvertfall til å ha en fonvegg i går skifer, så bør velge farger som passer godt med den...

Skrevet

Takk for svar:-)

Skrevet

Vi har fargen refleksjon på veggene og er kjempefornøyd:) merker at det blir litt vel mye hvitt med hvitlakkert ask på gulv og hvit kjøkkeninnredning, så i første omgang blir det å få litt fargerike bilder på veggene og litt farge på gardiner, puter og annet interiør stæsj:) ikke umulig at det blir litt farge på en vegg eller to heller:)

Anonym poster: 5fcedc8f1a376f2b6c5e09e39819903a

Skrevet

Listefritt er utrolig vanskelig å få fint, selv med proff hjelp. Når det kommer til farger er jo hvitt det åpenlyse, men kjedelige valget etter min mening. Det finnes mange fine nøytrale farger i fks. Blåtoner, gråtoner, grønntoner og bruntoner. Velger du å ha tapet på en fondvegg bør den være i enten samme fargtoner som resten av rommet eller bryte totalt. Noen velger også fototapet, men her bør du være forsiktig med valg av mønster. Ellers bør du holde deg til max 3-4 farger og tresorter i et rom, jo mindre rom jo færre. Hvis dere har et kunstverk som skal opp på veggen som dere liker godt kan dere hente farger fra dette. Ellers bør du ha en klar visjon på hvordan du vil at rommet skal brukes, og hvordan du ønsker at det skal føles å være der. Varme farger gjør rommet lunere, kalde farger gjør rommet lettere og kjøligere. Ble langt dette, men lykke til. Hilsen interiørkonsulenten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...