Gå til innhold

Hvordan skal jeg starte?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får besøk nå av svigerinnen som kommer for å 'ordne opp'. Tror hun forventer at vi bare skal drikke kaffe og snakke som om ingenting er skjedd, men det er ikke jeg interessert i. Jeg er nødt til å få pratet ut om årsaken til at vi ikke har hatt kontakt på to år! Hvordan kan jeg starte? Synes det er utrolig tøft og vanskelig, og trenger noen gode tips...

Anonym poster: 3ecdaa8602d1c22124e0c7094ebcb92f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å råde når man ikke vet noe om årsaken til at dere ikke har hatt kontakt.

Prøv å holde deg saklig, legg frem saken slik du ser den, "dette har skjedd, slik føles det for meg/oss, når slikt hender gjør det at jeg føler...." osv.

Man kommer sjelden noen vei med å "angripe" den andre hvis den har gjort noe. Men man kan fortelle hva det som har skjedd har påvirket seg og hva dette har gjort med forholdet deres.

Som sagt, prøv å være mest mulig saklig, ikke la deg provosere til å bli usaklig eller "angripe" henne eller folk hun bryr seg om. Og så tar du ett skritt av gangen.

Si at du synes det er trist at dere ikke har hatt kontakt på denne tiden, men at dere nå må få snakket om det og så kommer du med en kortversjon av din historie.

Lykke til!

Anonym poster: c67a5e8e613fd8f6f7da28a8854ab0d4

Skrevet

Fortell om hvordan du følte det for to år siden når 'tingen' skjedde og at du har vanskelig for å bare la det være uten å få snakket gjennom det. Fortell din syn på saken (uten å være anklagende) og la henne fortelle sin syn på det hele. Tror det kommer føles godt etterpå (selv om dere blir venner igjen eller ikke)!

Skrevet

Takk! Er redd for å bli gjenkjent i grunn. Men kan vel si såpass at hun har drevet en slags hatkampanje mot meg og barnet vårt fordi hun ikke liker meg. Hun liker fremdeles ikke meg, men ønsker nå kontakt med barnet. Det er visst plutselig ok at han lever.... Jeg har svelget en stor kamel ved bare å ønske henne velkommen, og gjør dette for resten av familien sin del. Hun forventer nok at det å komme hit holder, men det holder ikke for meg. Hun må kunne forplikte seg til en annen oppførsel fremover. At hun ikke liker meg er helt ok, men hun får holde det for seg selv om hun ønsker kontakt med oss. Det er vel ikke helt urimelig eller?

Skrevet

Hei :)

Først vil jeg si lykke til. Det er kjempemodig av deg å ta dette møtet!

Så vil jeg si at uansett hva som skjer, forhold deg rolig. IKKE øk stemmevolum, IKKE begynn å gråte og hold deg til saken :)

Anonym poster: 74dc1832507a55fb0cc8aaf09ce490c4

Skrevet

Takk... Skal huske det! Æsj, hun kommer hvert øyeblikk... Tror jeg spyr snart!

Skrevet

Hold oss oppdatert :)

Skrevet

Skal det... Puhh... Selvsagt er det første gang i historien hun ikke kommer 30 minutter før avtalt tid!

Skrevet

Dytt

Anonym poster: 007c55a24e90cf3f21916e4ef0c3f4ef

Skrevet

Hvordan gikk det HI?

Skrevet

Det gikk, utrolig nok, bra! Det ble som jeg ventet; hun trodde hun skulle hit på kaffe og koseprat.. Men hun var ikke vanskelig å få i tale! Kjenner jeg er skeptisk til henne etter alt som er skjedd, men er villig til å gi det en sjanse :)

Takk for all støtte! <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...