Gå til innhold

Vekt ogsånn


Mari_83

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Hvordan går det med vekten deres?

I forrige svangerskap hadde jeg lyst på ALT og spiste for 3, la på meg uhorvelig mange kilo. I tillegg hadde jeg svangerskapsforgiftning og hadde masse vann i kroppen (gikk ned 17 kg de første fire dagene etter fødsel). Men allikevel har dette ført til at jeg ikke klarte (orket) å komme ned i matchvekt før denne graviditeten. Så jeg veide 20 kg mer denne gangen (grøss og gru!).

 

Uansett - til poenget; hittil i graviditeten har jeg gått ned 7 kg, og vekten fortsetter å peke nedover. Uten slanking vel og merke - har bare ikke hatt lyst på noe særlig mat, og når jeg spiser blir det mest grønnsaker og andre sunne ting.

 

Er jo veldig fint å være sunn, og er bare fint å ta av seg litt siden jeg har endel ekstra. Hadde vært veldig glad om jeg ikke gikk opp for mye denne gangen siden jeg absolutt må tilbake til matchvekt denne gangen. Men det skal selvfølgelig ikke gå på bekostning av baby i magen, men den får jo det den trenger av meg sa Jordmor.

 

Noen andre som er i lignende situasjon og har gjort seg noen tanker om dette?

Endret av Mari_83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg gikk opp 22 Kai forrige svangerskap..:( når jeg ble gravid denne gangen hadde jeg fortsatt 16 kg igjen fra forrige gang, jeg har gått opp 2 kg til nå og er 27 uker til onsdagen, håper jeg ikke går opp noe særlig mer, har jo tross alt de kiloene fra før:) men i hvertfall så får babyen det den skal uansett, og du går ned i deg selv;) deilig å ikke ha noe ekstra på det ekstra man har fått fra før:) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hittil gått opp 4,5 kilo :P Haha! :) Vel og merke sårt trengte kilo da jeg er ganske undervektig fra før av, så det gjør ikke så mye :) Jeg har ikke vært noe særlig dårlig, og matlysten har vært på topp som aldri før, så jeg gomler vel på mat annenhver time - ja, til og med om natten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Eg har hittil gått ned 5 kg, har ingen matlyst og er veldig kvalm. Veke 13 no. Forrige svangerskap gjekk eg ned 9 kg frå veke 6 til 14, så opp 13kg resten av svangerskapet. Alt forsvann i løpet av 3 veker etter fødsel. Trur det er som jordmor seier, minibabyen tek det den treng av næring, spesielt i første trimester, viktigare å få i seg nok næring i 2 og 3 trimester. Då er ofte kvalmen avtakande heldigvis så ein orkar å ete meir normalt.. Men går ein ned for mykje er heller ikkje det bra, då vurderar dei vel sjukehusinnlegging for å få næring intavenøst.. Eg fekk anbefalt litt farris kvar dag av jordmor for å få i meg nok salt, fordi eg et so lite variert. Mest søte frukter. Eg klarar denne gongen ikkje eingong vere inne på mitt eige kjøkken, å opne kjøleskapsdøra er nok til at eg brekker meg. Matvarebutikken var eit mareritt, det var no berre som eit stoort kjøleskap. Haha, tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...